tromaktiko: Toyota Auris: Ο «πορθητής» της Ευρώπης

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

Toyota Auris: Ο «πορθητής» της Ευρώπης



Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου μπαίνει δυναμικά στο νέο «πάρτι» που έστησαν οι ανταγωνιστές της στη μικρομεσαία κατηγορία. Η Volkswagen δημιούργησε το νέο Golf, η Opel υποστηρίζει το Astra, η Ford ποντάρει στο Focus και η Hyundai προκαλεί με το νέο i30.

Με αυτές τις σκέψεις ξεκίνησα την οδήγηση του νέου Toyota Auris, ενός μοντέλου που έχει ως στόχο να πρωταγωνιστήσει και στην ευρωπαϊκή αγορά. Για δεύτερη φορά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ταξίδεψα στην Πορτογαλία. Αυτήν τη φορά ο καιρός είχε αγριέψει. Ο ωκεανός έφερνε μεγάλα κύματα στην περιοχή του Κασκαΐς και τα μαύρα σύννεφα έκαναν βόλτες πάνω από το πανέμορφο τοπίο.

Η σχεδίαση του Auris κινήθηκε στον σίγουρο δρόμο που άνοιξε το Lexus CT200h. Θετικά στοιχεία το περιορισμένο ύψος (- 55 χιλ.), το βάρος(-50 κιλά) και η αυξημένη ακαμψία.

Επειδή γνωρίζω ότι η Toyota έχει ξεπεράσει τα όρια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στους τομείς της ποιότητας, της αξιοπιστίας και της αντοχής, εστίασα την προσοχή μου στην οδική συμπεριφορά. Αξιολόγησα τις οδηγικές παραμέτρους που προβάλλουν ως ισχυρά πλεονεκτήματά τους οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές του Auris.

Το αναβαθμισμένο σύστημα είναι πολύ καλύτερο από εκείνο που γνωρίσαμε στο απερχόμενο μοντέλο. Εξασφαλίζει υψηλά ποσοστά πληροφόρησης και αίσθησης. Θα ήθελα όμως μικρότερο ποσοστό υποβοήθησης.

Βελτιωμένη ανάρτηση

Η διαφορά στην ανάρτηση είναι θεαματική! Η μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 10 χιλ., η καλορυθμισμένη πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και η βελτιωμένη μπροστινή ανάρτηση έχουν αλλάξει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο. Εκτίμησα τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, τις μικρές κλίσεις στις στροφές και τις καλές αντιδράσεις στα «σαμαράκια».

Πρόοδος και σε ακόμα δύο τομείς, στην ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση. Η ποιότητα κύλισης έχει ανεβεί... πολλά σκαλοπάτια. Πλησιάζει τα όρια του VW Golf. Ο θόρυβος είναι χαμηλότερος ακόμη και στην υβριδική έκδοση, καθώς μειώθηκε αισθητά στη φάση της επιτάχυνσης.

Με δυο λόγια, θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για το καλύτερο ιαπωνικό μικρομεσαίο μοντέλο στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αφού είναι ικανό να αντιμετωπίσει και τα δημοφιλή ευρωπαϊκά μοντέλα.

Μου άρεσε η αλλαγή στην εσωτερική σχεδίαση, αλλά θα ήθελα πιο τολμηρές ιδέες και μοντέρνα χρώματα. Ευπρόσδεκτοι τα νέα μαλακά υλικά, η καλύτερη αίσθηση και οι μεγαλύτεροι χώροι. Διατηρήθηκαν οι ίδιοι κινητήρες (βενζίνη, 1.33 99 ίππων, με κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ., και 1.6 132 ίππων, με κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ., πετρελαιοκινητήρας 1.4 90 ίππων, με κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ., και πετρελαιοκινητήρας 2.0 124 ίππων, με κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ.).

Η υβριδική έκδοση περιλαμβάνει έναν βενζινοκινητήρα 1.8 κ.εκ. και έναν ηλεκτροκινητήρα συνολικής ισχύος 136 ίππων, με κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 87 γρ./χλμ.

Είναι η πρώτη φορά που το Toyota Auris μπορεί να υπερηφανεύεται και για τις τιμές του. Η βασική έκδοση 1.33 Life, με σχεδόν πλήρες πακέτο εξοπλισμού, κοστίζει 15.950 ευρώ και 14.990 ευρώ με απόσυρση. Στη σύγκριση τιμών κερδίζει και το VW Golf. Μάλιστα, η πρώτη σύγκριση δείχνει ότι οι διαφορές ξεκινούν από τα 900 ευρώ.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!