η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό του γεωργικού συνδέσμου Coldiretti. Το 42% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι το οικονομικό τοπίο δεν πρόκειται να παρουσιάσει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το 2012, και μόνο το 10% έχει την άποψη ότι η πρόκειται να ξεκινήσει ουσιαστική ανάκαμψη.
Το 51% των ιταλικών οικογενειών, όπως αποκαλύπτει η έρευνα Swg, «καταφέρνει να καλύπτει, μόλις, τις πάγιες οικονομικές του ανάγκες», ενώ το 8% δεν διαθέτει τα αναγκαία χρήματα.
Το 53%, των ερωτηθέντων, απάντησε ότι ανέβαλλε την αγορά ρούχων και υποδημάτων αφού θεωρεί, ότι, σε περίοδο κρίσης, «είναι μια λογική και επιβεβλημένη θυσία».
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, τα ταξίδια και τις διακοπές μείωσε, το 51% του στατιστικού δείγματος. Οι ιταλοί περιορίζουν, επίσης, τις εξόδους σε εστιατόρια και καφέ (48%) την αγορά αυτοκινήτων (38%) την ανακαίνιση των ακινήτων (40%) και τις επισκέψεις σε μουσεία ή τις βραδιές σε θέατρα και κινηματογράφους, που έγιναν σπανιότερες για το 37% όσων δέχθηκαν να απαντήσουν στην συγκεκριμένη έρευνα.
Οι μόνοι τομείς που «αντέχουν» και συνεχίζουν να θεωρούνται κύριας και πρωτεύουσας ανάγκης, είναι τα έξοδα για τα τρόφιμα ( το μηνιαίο διαθέσιμο ποσό περιορίσθηκε μόνο στο 17% των περιπτώσεων) και τις διάφορες αγορές αγαθών για τα παιδιά, τις οποίες «θυσίασε» μόλις το 9% των ερωτηθέντων.