Στην ίδια ανακοίνωση που εξέδωσαν σήμερα, και με την οποία ουσιαστικά "απαντούν" σε δημοσιεύματα που στοχοποιούν τις απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου ως αιτία για την καθυστέρηση του έργου, οι αρχαιολόγοι υποστηρίζουν πως έχουν ήδη παραδώσει περισσότερους από επτά χώρους –σταθμούς οι οποίοι είναι ήδη διαθέσιμοι για την εκτέλεση εργασιών κατασκευαστικού χαρακτήρα.
"Ενδεικτική είναι η μακρόχρονη παύση των εργασιών διάτρησης σηράγγων από τους μετροπόντικες, πεδίο στο οποίο δεν εμπλέκεται το αρχαιολογικό κομμάτι του έργου". Οι Έλληνες αρχαιολόγοι αντιτίθενται στη δημόσια διαπόμπευση των εργαζομένων στο Μετρό, τη στοχοποίηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας και την εκμετάλλευσή της ως εξιλαστήριο θύμα πασών των ευθυνών! "Με πραγματικό ζήλο και αγάπη για τις αρχαιότητες του τόπου μας παρέχουμε τις υπηρεσίες και τις εξειδικευμένες γνώσεις μας σε όλα τα έργα, δημόσια και ιδιωτικά, που χρήζουν επιστημονικής διερεύνησης. Σε αντίξοες και επικίνδυνες συχνά συνθήκες εκτελούμε το χρέος μας με αίσθηση καθήκοντος και ευθύνης.
Διεκδικούμε σεβασμό για το έργο που επιτελούμε, καλούμε τους πολίτες σε επαγρύπνηση για τη διάσωση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και καταγγέλλουμε τις προσπάθειες υπονόμευσης του έργου και των δικαιωμάτων των εργαζόμενων" καταλήγει η ανακοίνωση των Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Οι αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες στο πλαίσιο της διάνοιξης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησαν πριν από έξι χρόνια και "μετρούν" ήδη περί τα 15.000 τ.μ.
ανασκαφών με προϋπολογισμό που ξεκίνησε από τα 15.000.000 ευρώ, επαναδιαμορφώθηκε στα 90 εκατομμύρια και μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί περί τα 60 εκατομμύρια ευρώ. Οι "τρύπες" (διανοίξεις) έφτασαν σε βάθος μιας ...πολυκατοικίας (περί τα 30 μέτρα από τα 7-9 που υπολογιζόταν αρχικά) ενώ οι αρχαιολογικές έρευνες "εξόρυξαν" περισσότερα από 20.000 αντικείμενα - μάρτυρες της ιστορίας 2.300 χρόνων της πόλης.
kerdos.gr