tromaktiko: Ισπανία: «Σκοτεινές» οι προοπτικές της διαφημιστικής δαπάνης

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Ισπανία: «Σκοτεινές» οι προοπτικές της διαφημιστικής δαπάνης



Οι εταιρίες των ισπανικών μέσων ενημέρωσης περιμένουν ότι η διαφημιστική δαπάνη θα μειωθεί το 2013 με σχεδόν το... διπλάσιο ρυθμό απ' ό,τι υπολόγιζαν προηγουμένως, καθώς οι πελάτες τους βρίσκονται αντιμέτωποι με άλλον ένα χρόνο οικονομικής ύφεσης.

Τα μέσα ενημέρωσης της Ισπανίας προσπαθούν να αντεπεξέλθουν αφότου ξέσπασε η παγκόσμια πιστωτική κρίση, έχοντας να αντιμετωπίσουν πέντε χρόνια στασιμότητας ή ύφεσης και με μέτρα λιτότητας να πλήττουν τις δαπάνες και την εμπιστοσύνη.

Με βάση προβλέψεις διευθυντών πωλήσεων και μάρκετινγκ στους ομίλους των ισπανικών ΜΜΕ, μια έρευνα του οργανισμού ερευνών Zenith προέβλεψε ότι ο πληγείς διαφημιστικός τομέας της Ισπανίας δεν θα ανακάμψει ως τον Απρίλιο του 2014.

Η έρευνα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα προβλέπει ότι οι διαφημιστικές δαπάνες θα μειωθούν φέτος κατά 7%, σχεδόν το διπλάσιο από το 3,6% που προβλεπόταν πριν από μόλις δύο μήνες.

Από το 2008, τουλάχιστον 57 μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν κλείσει στην Ισπανία και άλλα έχουν υποχρεωθεί να προχωρήσουν σε απολύσεις.

Όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, αν οι διαφημιστές μειώσουν τη δαπάνη κατά το 2013 όπως προβλέπεται από την έρευνα, η συνολική δαπάνη θα μειωθεί σε περίπου 4 δισεκ. ευρώ, περίπου στο μισό του 2007, πριν από την κρίση.

Τις πιο σκοτεινές προοπτικές έχουν οι εταιρείες των εφημερίδων και της τηλεόρασης. Οι κύριες τηλεοπτικές εταιρείες περιμένουν τώρα ότι η διαφημιστική δαπάνη θα μειωθεί το 2013 κατά 9%, σε σύγκριση με το 4,5% που προέβλεπαν το Νοέμβριο.

Οι εφημερίδες που διανέμονται έναντι αντιτίμου βλέπουν τώρα τη διαφημιστική δαπάνη να μειώνεται κατά 10,2% σε σύγκριση με το 7,9% που είχαν υπολογίσει το Νοέμβριο ότι θα μειωθεί.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!