για τα οχήματά του, με στόχο τη μείωση των δαπανών του.
Μάλιστα, το δημοτικό συμβούλιο της πόλης έδωσε το «πράσινο φως» με ομόφωνη απόφασή του, να προχωρήσει ο δήμος στον εξοπλισμό για την παραγωγή καυσίμου που θα καλύπτει τις ανάγκες του, ενώ έμμεσα ενθαρρύνει τους αγρότες της περιοχής στην καλλιέργεια ενεργειακών φυτών που θα χρησιμοποιηθούν για τον ίδιο σκοπό.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Κωνσταντίνο Κατσαφάνα, στόχος του δήμου πέραν της υποχρέωσης προς την Κοινοτική Οδηγία (2003/30/ΕC), είναι η συμβολή στη μείωση της ενεργειακής εξάρτησης, αλλά και της μείωσης των εκπομπών CO2, ενώ «βραχυπρόθεσμος στόχος είναι η εγκατάσταση συγκεκριμένης μονάδας επεξεργασίας και παραγωγής βιοντίζελ που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τα οχήματα του δήμου μειώνοντας κατά το ήμισυ την αξία των καυσίμων».
Ο κ. Κατσαφάνας σημείωσε, ότι από έρευνα που έχει διενεργηθεί στην περιοχή των διοικητικών ορίων του δήμου Τρίπολης, τα καταστήματα εστίασης έχουν τη δυνατότητα παραγωγής περίπου 70.000 λίτρων από τηγανέλαια ετησίως, ενώ παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα συγκέντρωσης απροσδιόριστης ποσότητας από τους μαθητές των σχολείων, ενώ εξετάζεται από τη δημοτική αρχή η δυνατότητα παραγωγής βιοντίζελ από την καλλιέργεια ενεργειακών φυτών.
Υπογράμμισε, ότι η κατανάλωση πετρελαίου από τον στόλο των οχημάτων του δήμου Τρίπολης ανέρχεται περίπου στα 65.000 λίτρα ετησίως και η προοπτική μετεστερεοποίησης των φυτικών και ζωικών λιπών και ελαίων μπορεί να καλύψει, τόσο τις ανάγκες των οχημάτων κίνησης, όσο και μέρος της κατανάλωσης πετρελαίου στους καυστήρες των σχολείων.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, το συνολικό κόστος της επένδυσης, για τον εξοπλισμό και την παραγωγή 70.000 λίτρων καυσίμου στον δήμο Τρίπολης, που θα καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του, είναι για το πρώτο έτος 0,375 ευρώ ανά λίτρο και για τα επόμενα χρόνια το κόστος παραγωγής είναι μόλις 0,15 ευρώ ανά λίτρο, γεγονός που θα ωφελήσει τον δήμο και περιβαλλοντικά, κυρίως όμως οικονομικά.