φαίνεται ότι τους έστρεψαν στο σπιτικό φαγητό, με σκοπό την εξοικονόμηση χρημάτων.
Οπως αναφέρεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat, στην οποία εξετάζεται ο εγχώριος κλάδος εστίασης σε καταστήματα fast food, ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και η αύξηση του ΦΠΑ από 8% σε 23%, η οποία επιδείνωσε το ήδη αρνητικό κλίμα, επηρέασαν δυσμενώς τον κύκλο εργασιών των καταστημάτων μαζικής εστίασης το 2011,
Ο τομέας της πίτσας εμφάνισε τη μεγαλύτερη πτώση με 30%, ενώ ακολούθησαν το σουβλάκι με 28%, τα fast food με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.
Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξέλθει από την αγορά, ενώ εκτιμάται ότι το 2012 η απασχόληση στο κλάδο μειώθηκε κατά 20%.
Υπό τις αρνητικές αυτές συνθήκες, οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας πολιτικές όπως: «happy hours» (χρονικό διάστημα μέσα στην ημέρα με χαμηλότερες τιμές), χαμηλότερες χρεώσεις για online παραγγελίες, προσφορές σε είδος (π.χ. δωρεάν αναψυκτικό για κάθε pizza ή δωρεάν καφές με κάθε τυρόπιτα) κ.ά.
Αναφορικά με τις επιχειρηματικές εξελίξεις του κλάδου για το 2011, η μητρική McDolanld΄s, πούλησε τα 19 εταιρικά καταστήματα που διέθετε στην Ελλάδα στη Premier Capital, ενώ η αλυσίδα καταστημάτων Applebee΄s διέκοψε την λειτουργία των καταστημάτων της στην Ελλάδα, λόγω σημαντικών ζημιών και αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών υποχρεώσεων.
Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης ζητούν τη μείωση του ΦΠΑ στο 9% προκειμένου να τονωθεί η αγορά.