Απλήρωτοι από τον Σεπτέμβριο παραμένουν λεωφορειούχοι που παρέχουν υπηρεσίες στον ΟΣΕΛ, ο οποίος δεν διαθέτει όλα τα λεωφορεία για όλες τις διαδρομές που καλύπτει.
Οδηγοί-ιδιοκτήτες λεωφορείων αναφέρουν πως μένουν για 5-6 μήνες απλήρωτοι από τον Οργανισμό Συγκοινωνιών Λευκωσίας, στη συνέχεια παίρνουν κάποια χρήματα και στη συνέχεια μένουν ξανά απλήρωτοι για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Λεωφορειούχοι που επικοινώνησαν με το INBusinessNews τόνισαν πως βρίσκονται στα όρια της οικονομικής κατάρρευσης, αφού οι δόσεις στις τράπεζες τρέχουν, οι ανάγκες των νοικοκυριών τους δεν καλύπτονται ενώ μεγάλο είναι και το κόστος καυσίμων και συντήρησης των οχημάτων τους. Από το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων τονίζει κατηγορηματικά πως το κράτος καταβάλλει τα ποσά που οφείλει στον ΟΣΕΛ κάθε μήνα, μέσω διευθέτησης που επιτεύχθηκε πρόσφατα. Παρά τη συμφωνία για μηνιαίες καταβολές οφειλομένων ο ΟΣΕΛ συνέχισε να πληρώνει κάθε τρίμηνο τους υπεργολάβους με τους οποίους συνεργάζεται, ενώ το πιο σοβαρό έγκειται στο γεγονός των μεγάλων καθυστερήσεων που παρατηρούνται.
Πάντως, πολλοί λεωφορειούχοι που συνεργάζονται με τον ΟΣΕΛ προσπαθούν σε σύνολο πλέον να οργανωθούν προκειμένου να αντιμετωπίσουν οργανωμένα το φαινόμενο μεγάλων καθυστερήσεων στις καταβολές των όσων τους οφείλονται, με τις ν ομικές διαδικασίες να μην αποκλείονται.
To ζήτημα φέρνει εκ νέου στην επιφάνεια τη δυσλειτουργία του νέου συστήματος συγκοινωνιών όχι σε επιχειρησιακό επίπεδο, εκεί όπου λειτουργεί άψογα, αλλά σε επίπεδο οργάνωσης, πληρωμής συνεργατών, οδηγών και εξυπηρέτησης γενικά των απαιτήσεων που υπάρχουν για τον ΟΣΕΛ ως εταιρεία.