όπως το 7G-Tronic της Mercedes-Benz ή το CVT του Honda Jazz στη χειροκίνητη λειτουργία.
Όταν έβγαλε η ZF το πρώτο 8άρι που πρωτοχρησιμοποίησε η BMW, οι περισσότεροι το θεώρησαν υπερβολή – μέχρι να το οδηγήσουν...
Σήμερα η Land Rover γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που χρησιμοποιεί αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων – της ZF και αυτό, φυσικά. Πού θα φτάσει άραγε ο πόλεμος των σχέσεων;
Όπως και να έχει, το Range Rover Evoque παίρνει την πρωτιά, αντικαθιστώντας το 6άρι για χάρη του νέου 9τάχυτου αυτόματου ZF 9HP, το οποίο διαθέτει πολύ μεγαλύτερο εύρος κλιμάκωσης.
Η 1η είναι πιο κοντή από πριν, κάτι που έχει τα οφέλη του στην κίνηση εκτός δρόμου ή στη ρυμούλκηση, ενώ οι μεγαλύτερες σχέσεις έχουν ακόμη πιο αραιή κλιμάκωση για πιο ήσυχο ταξίδι και καλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Ένα ακόμη θετικό, χάρη και στο σύστημα start-stop, είναι οι χαμηλότερες εκπομπές CO2 – κατά 10% περίπου, αν και ακόμη δεν υπάρχουν επίσημα νούμερα.
Και το τελευταίο; Παρά τις 3 επιπλέον σχέσεις, το νέο κιβώτιο είναι 7,5 κιλά ελαφρύτερο και μόλις 6 mm μακρύτερο από αυτό που αντικαθιστά!