tromaktiko: Το νερό άναψε φωτιές στον οικισμό Ξενοδοχοϋπαλλήλων στις Αχαρνές

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Το νερό άναψε φωτιές στον οικισμό Ξενοδοχοϋπαλλήλων στις Αχαρνές



Ψάχνουν να βρουν την άκρη στο κουβάρι με τα αυξημένα τιμολόγια αλλά και την ποιότητα του νερού που καταναλώνουν... οι κάτοικοι του οικισμού Ξενοδοχοϋπάλληλων, στις Αχαρνές οι οποίοι -λόγω του ότι δεν έχουν ενταχθεί στο σχέδιο πόλης- συνεχίζουν να υδρεύονται από ιδιωτική εταιρεία εν έτει 2013. Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της υπομονής των κατοίκων ήταν οι «τσουχτεροί» λογαριασμοί που κλήθηκαν να πληρώσουν στην εταιρεία ύδρευσης καθώς και η «απειλή» εκ μέρους της εταιρείας να διακόψει το ρολόι σε περίπτωση που δεν υπέγραφαν την καινούργια σύμβαση.

«Ξαφνικά είδα τον λογαριασμό μου να έχει αυξηθεί στο διπλάσιο και παραπάνω. Πραγματικά σοκαρίστηκα», αναφέρει ο κ. Κωνσταντίνος Τουμπακάρης, κάτοικος της περιοχής, ο οποίος κραδαίνει με αγανάκτηση τον λογαριασμό του, ο οποίος υπερτριπλασιάστηκε με τις νέες αυξήσεις.

Αυτή η κίνηση της εταιρείας προκάλεσε την αντίδραση δεκάδων κατοίκων οι οποίοι προχώρησαν σε αναφορά και καταγγελία του συγκεκριμένου συμφωνητικού για τους παρακάτω λόγους: · Στο συμφωνητικό δεν αναφέρεται η τιμή χρέωσης του κυβικού · Η αύξηση που επιβλήθη μετά την υπογραφή του συμφωνητικού είναι υπέρογκη · Το δίκτυο είναι πεπαλαιωμένο, δεν γίνονται συντηρήσεις και το νερό δεν γνωρίζουμε αν είναι ακατάλληλο για χρήση. Ακολούθησε μια σειρά εγγράφων προς το Συνήγορο του Καταναλωτή και τις υπηρεσίες στην Περιφέρεια Αττικής και την Αποκεντρωμένη διοίκηση.

Μια σειρά εγγράφων που αποδεικνύουν την αδυναμία του επίσημου κράτους να απαντήσει στο αν μια εταιρεία που υδρεύει 5000 κατοίκους διαθέτει άδεια και μέσα για να το κάνει. Αρχικώς οι κάτοικοι έστειλαν αναφορά σχετικά με το θέμα στο Συνήγορο του Καταναλωτή ο οποίος με έγγραφο στις 5/12/12 ζητούσε από την εταιρεία να τον ενημερώσει σχετικά με τις απόψεις της για το θέμα και ν’ αποστείλει οποιοδήποτε έγγραφο που αφορά στη συγκεκριμένη υπόθεση ιδιαίτερα με την καταλληλότητα περιεχομένου του ύδατος. Επιπλέον, ζητούσε την υποβολή πρότασης με σκοπό την συμβιβαστική επίλυση της διαφοράς το αργότερο εντός 10 ημερών. Δεκαπέντε ημέρες αργότερα, στις 21/12/12 μετά από αυτοψία στο δίκτυο η Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής υγιεινής της περιφερειακής ενότητας Ανατολικής Αττικής διαπιστώνει προβλήματα σε σχέση με τη στεγανότητα της δεξαμενής και την ασφάλεια των γεωτρήσεων και γι’ αυτό ζητά να περιφραχθούν οι γεωτρήσεις με ισχυρή μόνιμη και υδατοστεγή πλάκα.

Παράλληλα, ζητήθηκε να γίνουν εργασίες στην υπάρχουσα δεξαμενή και η εταιρεία να προσκομίσει στην Υπηρεσία άδεια χρήσης νερού και άδεια πώλησης, χάρτη της περιοχής υδροδότησης και τον πληθυσμό που υδροδοτείται. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή με έγγραφο στις 21 Φεβρουαρίου ζητά να μάθει για το τίμημα της υπό κρίσης σύμβασης και τον συσχετισμό του τιμήματος με το κόστος των παρεχομένων υπηρεσιών. Τέλος, στις 21/3 η Γενική διεύθυνση Χωρ/κης και Περ/κης Πολιτικής της Διεύθυνσης υδάτων της Αποκεντρωμένη Διοίκησης ζητά ενημέρωση από την εταιρεία για τις άδειες που υπάρχουν για τις υπάρχουσες γεωτρήσεις, δεξαμενές και το ιδιωτικό δίκτυο ύδρευσης.

Μπλεγμένοι σ’ ένα «γαϊτανάκι» εγγράφων και αναφορών οι κάτοικοι που ξεκίνησαν, αυτή την ιστορία, περιμένουν σαφείς απαντήσεις τόσο για το νερό που πίνουν όσο και για τους λογαριασμούς που πληρώνουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη υδρευτική-υδραυλική εταιρεία δεν είναι καινούργια στην περιοχή. Το δίκτυο και τις γεωτρήσεις τα εξαγόρασε από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη το 1998. Από τότε μέχρι και το 2012 οι κάτοικοι πλήρωναν ελάχιστα χρήματα για την κατανάλωση του νερού, πράγμα που άλλαξε με τη νέα τιμολογιακή πολιτική.

Το 2003 σε ανάλυση –εξέταση του νερού , το δείγμα δεν πληρούσε τα όρια της νομοθεσίας ως προς την παράμετρο του υπολειμματικού χλωρίου, κάτι όμως που δεν επηρέαζε την υγεία των κατοίκων. Από τότε δεν υπήρξε κάποιο άλλο δείγμα ή εξέταση που να αποδεικνύει την ακαταλληλότητα του νερού ή του δικτύου.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!