Μαζί με την ερώτησή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν και αίτηση κατάθεσης εγγράφων για την πώληση της ΕΒΖ.
«Η διαδικασία πώλησης που ακολουθήθηκε από την κυβέρνηση και από τον Ειδικό Εκκαθαριστή της ΑΤΕ, καθώς και το ίδιο το τελικό τίμημα της πώλησης, όπως φαίνεται να διαμορφώνεται, συνιστούν πραγματικό ξεπούλημα της δημόσιας ζαχαροβιομηχανίας», αναφέρεται, μεταξύ άλλων. Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές Αλέξης Τσίπρας, Ευαγγελία Αμμανατίδου- Πασχαλίδου, Ειρήνη Αγαθοπούλου, Απόστολος Αλεξόπουλος, Ιωάννης Αμανατίδης, Ευάγγελος Αποστόλου, Νάντια (Όλγα) Βαλαβάνη, Ευγενία (Τζένη) Βαμβακά, Ιωάννα Γαϊτάνη, Δημήτρης Γελαλής, Αθανάσιος Γερμανίδης, Μανώλης Γλέζος, Μαρία Διακάκη, Ευάγγελος Διαμαντόπουλος, Παναγιώτα Δριτσέλη, Ηρώ Διώτη, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Αγνή Καλογερή, Αϊχάν Καρα Γιουσούφ, Χρήστος Καραγιαννίδης, Χαρούλα (Χαρά) Καφαντάρη, Αναστάσιος (Τάσος) Κουράκης, Μιχάλης Κριτσωτάκης, Βασίλης Κυριακάκης, Παναγιώτης Λαφαζάνης, Αλέξης Μητρόπουλος, Κωσταντίνος Μπάρκας, Μαρία Μπόλαρη, Ευγενία Ουζουνίδου, Ευστάθιος (Στάθης) Παναγούλης, Γιώργος Πάντζας, Αθανάσιος Πετράκος, Στέφανος Σαμοΐλης, Γιώργος Σταθάκης, Ιωάννης Σταθάς, Αφροδίτη Σταμπουλή, Δημήτρης Στρατούλης, Μαρία Τριανταφύλλου και Δέσποινα Χαραλαμπίδου.
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής:
Την 1η Απριλίου ο Ειδικός Εκκαθαριστής της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος ανακοίνωσε ότι η εταιρία CRISTAL FINANCIERE, 100% θυγατρική της CRISTAL UNION SOCIETE COOPERATIVE AGRICOLE είναι ο Προτιμητέος Υποψήφιος αγοραστής για την ΕΒΖ Α.Ε. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών οργάνων των εργαζομένων στην ΕΒΖ, αλλά και με βάση πληροφορίες που διοχετεύτηκαν στον τύπο, η προσφορά της CRISTAL FINANCIERE για την εξαγορά του Ομίλου ανέρχεται στα 40 εκατομμύρια ευρώ.
Η διαδικασία πώλησης που ακολουθήθηκε από την κυβέρνηση και από τον Ειδικό Εκκαθαριστή της ΑΤΕ, καθώς και το ίδιο το τελικό τίμημα της πώλησης, όπως φαίνεται να διαμορφώνεται, συνιστούν πραγματικό ξεπούλημα της δημόσιας ζαχαροβιομηχανίας.
Προς απόδειξη αναφέρουμε ότι:
Α) Η τιμή πώλησης της ΕΒΖ Α.Ε είναι εξευτελιστική
Μόνο η αξία των ακινήτων (οικόπεδα, κτίρια, εξοπλισμός κλπ) που διαθέτει η ΕΒΖ ξεπερνά τα 94 εκατομμύρια ευρώ με τα συνολικά περιουσιακά στοιχεία του Ομίλου να ξεπερνούν σε αξία τα 200 εκατομμύρια ευρώ (Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση, Ιούλιος – Δεκέμβριος 2012)
η ελάχιστη αξία μόνο των δύο εργοστασίων του Ομίλου στην Σερβία, AD FABRIKA SECERA SAJKASKA και AD FABRIKA SECERA CRVENKA, εκτιμάται κατ΄ ελάχιστο στα 133 εκατομμύρια ευρώ (Ετήσια Οικονομική Έκθεση ΕΒΖ Α.Ε 2009)
ο Όμιλος σημείωσε το τελευταίο τρίμηνο του 2012 κύκλο εργασιών 133,8 εκατ. ευρώ (ενισχυμένος σε ποσοστό 14% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα) και κέρδη προ φόρων 2,52 εκατ. ευρώ, αφού μάλιστα αφαιρέθηκαν από προβλέψεις απομείωσης 7,5 εκατομμύρια ευρώ για κινδύνους που ενδεχομένως θα υποστεί. Χωρίς τις προβλέψεις απομείωσης τα κέρδη προ φόρων για τον Όμιλο ανέρχονται στα 10 εκατομμύρια ευρώ (Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση, Ιούλιος – Δεκέμβριος 2012)
η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης αποτελεί μονοπώλιο στην παραγωγή ζάχαρης στην Ελλάδα και –εφόσον τελικά πωληθεί- ο επίδοξος αγοραστής «λαμβάνει προίκα» το σύνολο της εθνικής ποσόστωσης ζάχαρης, το οποίο ανέρχεται στους 158.000 τόνους / έτος
Β) Οι όροι του διαγωνισμού πώλησης δεν φαίνεται να περιλαμβάνουν δικλείδες ασφαλείας ούτε για τη συνέχιση της παραγωγικής δραστηριότητας των εργοστασίων, ούτε για τους εργαζόμενους.
Το ενδεχόμενο ο επίδοξος αγοραστής να επιδιώκει την εξασφάλιση της εθνικής ποσόστωσης και την αποκλειστικά εμπορική εκμετάλλευση της θέσης του Ομίλου συνεχώς ισχυροποιείται. Άλλωστε η CRISTAL FINANCIERE που αποτελεί τον προτιμητέο αγοραστή, αποτελεί και βασικό προμηθευτή ζάχαρης ΦΑΣΟΝ της ίδιας της ΕΒΖ Α.Ε (με βάση τα επίσημα στοιχεία προμηθεύει ήδη πάνω από τα 2/3 της εθνικής ποσόστωσης!), ενώ, οι εκπρόσωποι της εταιρείας έχουν δηλώσει ήδη ότι υπάρχουν σκέψεις είτε για κλείσιμο των εργοστασίων της Ορεστιάδας ή/και των Σερρών είτε για μετατροπή τους σε ραφιναρία (επεξεργασία - κρυστάλλωση ακατέργαστης ζάχαρης). Η εξέλιξη αυτή θα σημάνει το οριστικό τέλος της τευτλοκαλλιέργειας με σημαντικές επιπτώσεις στον αγροτοδιατροφικό τομέα της χώρας, ενώ, θα πλήξει άμεσα τους αγρότες, τους εργαζόμενους και όσους δραστηριοποιούνται οικονομικά γύρω από τα εργοστάσια.
Γ) Οι διαδικασίες πώλησης της ΕΒΖ συνοδεύτηκαν από μία γενική «θολούρα», διασπορά φημών και δημιουργία εντυπώσεων.
Η κυβέρνηση διατήρησε ως «επτασφράγιστο μυστικό» τους όρους πώλησης της ΕΒΖ αρνούμενη να δώσει σαφείς απαντήσεις ή ακόμα και να δώσει την οποιαδήποτε απάντηση – ως όφειλε – στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου (Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ με Αριθμ.Πρωτ. 504/5432/24-12-2012 και Επίκαιρη Ερώτηση Ευαγγ. Αμμανατίδου – Πασχαλίδου με Αριθμ. Πρωτ. 22/23-7-2012). Ο Ειδικός Εκκαθαριστής της ΑΤΕ δε, αρνιόταν κατηγορηματικά να δώσει την οποιαδήποτε πληροφορία ακόμα και στους άμεσα ενδιαφερόμενους, όπως οι εργαζόμενοι, την ίδια στιγμή που είτε οι επίσημες ανακοινώσεις είτε οι «φήμες» θόλωναν ακόμα περισσότερο τα νερά. Στο καθεστώς της πλήρους «μυστικότητας» για το μέλλον των εργοστασίων κλήθηκαν και οι τευτλοκαλλιεργητές να υποβάλλουν αιτήσεις για τη σπορά, αλλά και για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Τεύτλων, στο οποίο μάλιστα με ευθύνη της κυβέρνησης, αλλά και της διοίκησης της ΕΒΖ εμφανίστηκαν διάφορα «τεχνικά κωλύμματα». Με αυτή την τακτική - που εφαρμόζουν συστηματικά οι τελευταίες κυβερνήσεις και η διοίκηση της ΕΒΖ - οι αγρότες σπρώχνονται διαρκώς στην εγκατάλειψη της τευτλοκαλλιέργειας, με αποτέλεσμα τα καλλιεργούμενα στρέμματα να συρρικνώνονται διαρκώς και η Βιομηχανία να προμηθεύεται αντίστοιχα ολοένα και μεγαλύτερες ποσότητες ΦΑΣΟΝ ζάχαρης. Εντέλει, οι διαδικασίες με τις οποίες επιχειρείται η πώληση του Ομίλου αφενός έχουν προκαλέσει περαιτέρω βλάβη στην Βιομηχανία και αφετέρου αφήνουν τουλάχιστον σκιές για τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκαν οι συνδιαλλαγές και οι συμφωνίες.
Με βάση τα παραπάνω τόσο το ίδιο το ξεπούλημα της ΕΒΖ Α.Ε, όσο και οι όροι με τους οποίους αυτό επιχειρείται, είναι σκανδαλώδεις και αντίθετοι προς το δημόσιο συμφέρον.
Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ έχει επισημάνει ότι οι πολιτικές των τελευταίων κυβερνήσεων, οι επιλογές της διοίκησης του Ομίλου, αλλά και η ευρωπαϊκή μεταρρύθμιση της ΚΟΑ ζάχαρης (2006) απαξίωσαν συστηματικά την μεγαλύτερη αγροτική βιομηχανία της χώρας. Η απαξίωση της ΕΒΖ Α.Ε. επέφερε δραματικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, στον αγροτικό τομέα και στις χιλιάδες οικογένειες που διασφάλιζαν το εισόδημά τους από τη λειτουργία των εργοστασίων ζάχαρης (εργαζόμενους, αγρότες και συνοδά επαγγέλματα). Η ιδιωτικοποίηση της ΕΒΖ Α.Ε θα αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα, ενώ, η μετατροπή των εργοστασίων σε τυποποιητήρια - αποθήκες και η υποβάθμιση της Βιομηχανίας σε διαμεταβιβαστικό εμπορικό κόμβο φαίνεται να αποτελεί κυρίαρχη επιλογή για τα ισχυρά εγχώρια και ξένα βιομηχανικά και εμπορικά συμφέροντα του κλάδου, στα οποία η κυβέρνηση εναποθέτει το μέλλον της Βιομηχανίας.
Επειδή, η πώληση της ΕΒΖ Α.Ε είναι αντίθετη προς το δημόσιο συμφέρον
Επειδή, το ξεπούλημα της βιομηχανίας επιχειρείται με σκανδαλώδη τρόπο
Επειδή, η πώληση της ΕΒΖ θα σημάνει και το τέλος της τευτλοκαλλιέργειας στη χώρα μας, ενώ θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας σε μία περίοδο που η ανεργία αποτελεί το νούμερο ένα πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας συνολικά και της Βόρειας Ελλάδας ειδικά
Επειδή, η παράδοση της παραγωγής και εμπορίας ενός από τα βασικότερα είδη διατροφής, της ζάχαρης, στο κερδοσκοπικό κεφάλαιο, σε μία εποχή μάλιστα που η χώρα βρίσκεται προ των πυλών ανθρωπιστικής κρίσης, μπορεί να επιφέρει δραματικές κοινωνικές συνέπειες
Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:
1. Προτίθενται να σταματήσουν ακόμα και την ύστατη στιγμή την ιδιωτικοποίηση της ΕΒΖ, η οποία γίνεται μάλιστα με χαρακτηριστικά σκανδαλώδους ξεπουλήματος;
2. Σκοπεύουν ν’ ανασυγκροτήσουν και ν’ αναβαθμίσουν υπό δημόσια ιδιοκτησία και έλεγχο την ΕΒΖ, έτσι ώστε, στη βάση ενός παραγωγικού σχεδιασμού, να συμβάλει στην αγροτική ανάπτυξη της χώρας, στην απασχόληση και στον παραγωγικό προσανατολισμό της οικονομίας;
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Παρακαλούμε να μας κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα του διαγωνισμού πώλησης της ΕΒΖ Α.Ε, τα οποία περιγράφουν τους ακριβείς όρους συμμετοχής και τις δεσμεύσεις των υποψηφίων αγοραστών.
«Η διαδικασία πώλησης που ακολουθήθηκε από την κυβέρνηση και από τον Ειδικό Εκκαθαριστή της ΑΤΕ, καθώς και το ίδιο το τελικό τίμημα της πώλησης, όπως φαίνεται να διαμορφώνεται, συνιστούν πραγματικό ξεπούλημα της δημόσιας ζαχαροβιομηχανίας», αναφέρεται, μεταξύ άλλων. Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές Αλέξης Τσίπρας, Ευαγγελία Αμμανατίδου- Πασχαλίδου, Ειρήνη Αγαθοπούλου, Απόστολος Αλεξόπουλος, Ιωάννης Αμανατίδης, Ευάγγελος Αποστόλου, Νάντια (Όλγα) Βαλαβάνη, Ευγενία (Τζένη) Βαμβακά, Ιωάννα Γαϊτάνη, Δημήτρης Γελαλής, Αθανάσιος Γερμανίδης, Μανώλης Γλέζος, Μαρία Διακάκη, Ευάγγελος Διαμαντόπουλος, Παναγιώτα Δριτσέλη, Ηρώ Διώτη, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Αγνή Καλογερή, Αϊχάν Καρα Γιουσούφ, Χρήστος Καραγιαννίδης, Χαρούλα (Χαρά) Καφαντάρη, Αναστάσιος (Τάσος) Κουράκης, Μιχάλης Κριτσωτάκης, Βασίλης Κυριακάκης, Παναγιώτης Λαφαζάνης, Αλέξης Μητρόπουλος, Κωσταντίνος Μπάρκας, Μαρία Μπόλαρη, Ευγενία Ουζουνίδου, Ευστάθιος (Στάθης) Παναγούλης, Γιώργος Πάντζας, Αθανάσιος Πετράκος, Στέφανος Σαμοΐλης, Γιώργος Σταθάκης, Ιωάννης Σταθάς, Αφροδίτη Σταμπουλή, Δημήτρης Στρατούλης, Μαρία Τριανταφύλλου και Δέσποινα Χαραλαμπίδου.
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής:
Την 1η Απριλίου ο Ειδικός Εκκαθαριστής της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος ανακοίνωσε ότι η εταιρία CRISTAL FINANCIERE, 100% θυγατρική της CRISTAL UNION SOCIETE COOPERATIVE AGRICOLE είναι ο Προτιμητέος Υποψήφιος αγοραστής για την ΕΒΖ Α.Ε. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών οργάνων των εργαζομένων στην ΕΒΖ, αλλά και με βάση πληροφορίες που διοχετεύτηκαν στον τύπο, η προσφορά της CRISTAL FINANCIERE για την εξαγορά του Ομίλου ανέρχεται στα 40 εκατομμύρια ευρώ.
Η διαδικασία πώλησης που ακολουθήθηκε από την κυβέρνηση και από τον Ειδικό Εκκαθαριστή της ΑΤΕ, καθώς και το ίδιο το τελικό τίμημα της πώλησης, όπως φαίνεται να διαμορφώνεται, συνιστούν πραγματικό ξεπούλημα της δημόσιας ζαχαροβιομηχανίας.
Προς απόδειξη αναφέρουμε ότι:
Α) Η τιμή πώλησης της ΕΒΖ Α.Ε είναι εξευτελιστική
Μόνο η αξία των ακινήτων (οικόπεδα, κτίρια, εξοπλισμός κλπ) που διαθέτει η ΕΒΖ ξεπερνά τα 94 εκατομμύρια ευρώ με τα συνολικά περιουσιακά στοιχεία του Ομίλου να ξεπερνούν σε αξία τα 200 εκατομμύρια ευρώ (Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση, Ιούλιος – Δεκέμβριος 2012)
η ελάχιστη αξία μόνο των δύο εργοστασίων του Ομίλου στην Σερβία, AD FABRIKA SECERA SAJKASKA και AD FABRIKA SECERA CRVENKA, εκτιμάται κατ΄ ελάχιστο στα 133 εκατομμύρια ευρώ (Ετήσια Οικονομική Έκθεση ΕΒΖ Α.Ε 2009)
ο Όμιλος σημείωσε το τελευταίο τρίμηνο του 2012 κύκλο εργασιών 133,8 εκατ. ευρώ (ενισχυμένος σε ποσοστό 14% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα) και κέρδη προ φόρων 2,52 εκατ. ευρώ, αφού μάλιστα αφαιρέθηκαν από προβλέψεις απομείωσης 7,5 εκατομμύρια ευρώ για κινδύνους που ενδεχομένως θα υποστεί. Χωρίς τις προβλέψεις απομείωσης τα κέρδη προ φόρων για τον Όμιλο ανέρχονται στα 10 εκατομμύρια ευρώ (Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση, Ιούλιος – Δεκέμβριος 2012)
η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης αποτελεί μονοπώλιο στην παραγωγή ζάχαρης στην Ελλάδα και –εφόσον τελικά πωληθεί- ο επίδοξος αγοραστής «λαμβάνει προίκα» το σύνολο της εθνικής ποσόστωσης ζάχαρης, το οποίο ανέρχεται στους 158.000 τόνους / έτος
Β) Οι όροι του διαγωνισμού πώλησης δεν φαίνεται να περιλαμβάνουν δικλείδες ασφαλείας ούτε για τη συνέχιση της παραγωγικής δραστηριότητας των εργοστασίων, ούτε για τους εργαζόμενους.
Το ενδεχόμενο ο επίδοξος αγοραστής να επιδιώκει την εξασφάλιση της εθνικής ποσόστωσης και την αποκλειστικά εμπορική εκμετάλλευση της θέσης του Ομίλου συνεχώς ισχυροποιείται. Άλλωστε η CRISTAL FINANCIERE που αποτελεί τον προτιμητέο αγοραστή, αποτελεί και βασικό προμηθευτή ζάχαρης ΦΑΣΟΝ της ίδιας της ΕΒΖ Α.Ε (με βάση τα επίσημα στοιχεία προμηθεύει ήδη πάνω από τα 2/3 της εθνικής ποσόστωσης!), ενώ, οι εκπρόσωποι της εταιρείας έχουν δηλώσει ήδη ότι υπάρχουν σκέψεις είτε για κλείσιμο των εργοστασίων της Ορεστιάδας ή/και των Σερρών είτε για μετατροπή τους σε ραφιναρία (επεξεργασία - κρυστάλλωση ακατέργαστης ζάχαρης). Η εξέλιξη αυτή θα σημάνει το οριστικό τέλος της τευτλοκαλλιέργειας με σημαντικές επιπτώσεις στον αγροτοδιατροφικό τομέα της χώρας, ενώ, θα πλήξει άμεσα τους αγρότες, τους εργαζόμενους και όσους δραστηριοποιούνται οικονομικά γύρω από τα εργοστάσια.
Γ) Οι διαδικασίες πώλησης της ΕΒΖ συνοδεύτηκαν από μία γενική «θολούρα», διασπορά φημών και δημιουργία εντυπώσεων.
Η κυβέρνηση διατήρησε ως «επτασφράγιστο μυστικό» τους όρους πώλησης της ΕΒΖ αρνούμενη να δώσει σαφείς απαντήσεις ή ακόμα και να δώσει την οποιαδήποτε απάντηση – ως όφειλε – στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου (Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ με Αριθμ.Πρωτ. 504/5432/24-12-2012 και Επίκαιρη Ερώτηση Ευαγγ. Αμμανατίδου – Πασχαλίδου με Αριθμ. Πρωτ. 22/23-7-2012). Ο Ειδικός Εκκαθαριστής της ΑΤΕ δε, αρνιόταν κατηγορηματικά να δώσει την οποιαδήποτε πληροφορία ακόμα και στους άμεσα ενδιαφερόμενους, όπως οι εργαζόμενοι, την ίδια στιγμή που είτε οι επίσημες ανακοινώσεις είτε οι «φήμες» θόλωναν ακόμα περισσότερο τα νερά. Στο καθεστώς της πλήρους «μυστικότητας» για το μέλλον των εργοστασίων κλήθηκαν και οι τευτλοκαλλιεργητές να υποβάλλουν αιτήσεις για τη σπορά, αλλά και για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Τεύτλων, στο οποίο μάλιστα με ευθύνη της κυβέρνησης, αλλά και της διοίκησης της ΕΒΖ εμφανίστηκαν διάφορα «τεχνικά κωλύμματα». Με αυτή την τακτική - που εφαρμόζουν συστηματικά οι τελευταίες κυβερνήσεις και η διοίκηση της ΕΒΖ - οι αγρότες σπρώχνονται διαρκώς στην εγκατάλειψη της τευτλοκαλλιέργειας, με αποτέλεσμα τα καλλιεργούμενα στρέμματα να συρρικνώνονται διαρκώς και η Βιομηχανία να προμηθεύεται αντίστοιχα ολοένα και μεγαλύτερες ποσότητες ΦΑΣΟΝ ζάχαρης. Εντέλει, οι διαδικασίες με τις οποίες επιχειρείται η πώληση του Ομίλου αφενός έχουν προκαλέσει περαιτέρω βλάβη στην Βιομηχανία και αφετέρου αφήνουν τουλάχιστον σκιές για τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκαν οι συνδιαλλαγές και οι συμφωνίες.
Με βάση τα παραπάνω τόσο το ίδιο το ξεπούλημα της ΕΒΖ Α.Ε, όσο και οι όροι με τους οποίους αυτό επιχειρείται, είναι σκανδαλώδεις και αντίθετοι προς το δημόσιο συμφέρον.
Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ έχει επισημάνει ότι οι πολιτικές των τελευταίων κυβερνήσεων, οι επιλογές της διοίκησης του Ομίλου, αλλά και η ευρωπαϊκή μεταρρύθμιση της ΚΟΑ ζάχαρης (2006) απαξίωσαν συστηματικά την μεγαλύτερη αγροτική βιομηχανία της χώρας. Η απαξίωση της ΕΒΖ Α.Ε. επέφερε δραματικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, στον αγροτικό τομέα και στις χιλιάδες οικογένειες που διασφάλιζαν το εισόδημά τους από τη λειτουργία των εργοστασίων ζάχαρης (εργαζόμενους, αγρότες και συνοδά επαγγέλματα). Η ιδιωτικοποίηση της ΕΒΖ Α.Ε θα αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα, ενώ, η μετατροπή των εργοστασίων σε τυποποιητήρια - αποθήκες και η υποβάθμιση της Βιομηχανίας σε διαμεταβιβαστικό εμπορικό κόμβο φαίνεται να αποτελεί κυρίαρχη επιλογή για τα ισχυρά εγχώρια και ξένα βιομηχανικά και εμπορικά συμφέροντα του κλάδου, στα οποία η κυβέρνηση εναποθέτει το μέλλον της Βιομηχανίας.
Επειδή, η πώληση της ΕΒΖ Α.Ε είναι αντίθετη προς το δημόσιο συμφέρον
Επειδή, το ξεπούλημα της βιομηχανίας επιχειρείται με σκανδαλώδη τρόπο
Επειδή, η πώληση της ΕΒΖ θα σημάνει και το τέλος της τευτλοκαλλιέργειας στη χώρα μας, ενώ θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας σε μία περίοδο που η ανεργία αποτελεί το νούμερο ένα πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας συνολικά και της Βόρειας Ελλάδας ειδικά
Επειδή, η παράδοση της παραγωγής και εμπορίας ενός από τα βασικότερα είδη διατροφής, της ζάχαρης, στο κερδοσκοπικό κεφάλαιο, σε μία εποχή μάλιστα που η χώρα βρίσκεται προ των πυλών ανθρωπιστικής κρίσης, μπορεί να επιφέρει δραματικές κοινωνικές συνέπειες
Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:
1. Προτίθενται να σταματήσουν ακόμα και την ύστατη στιγμή την ιδιωτικοποίηση της ΕΒΖ, η οποία γίνεται μάλιστα με χαρακτηριστικά σκανδαλώδους ξεπουλήματος;
2. Σκοπεύουν ν’ ανασυγκροτήσουν και ν’ αναβαθμίσουν υπό δημόσια ιδιοκτησία και έλεγχο την ΕΒΖ, έτσι ώστε, στη βάση ενός παραγωγικού σχεδιασμού, να συμβάλει στην αγροτική ανάπτυξη της χώρας, στην απασχόληση και στον παραγωγικό προσανατολισμό της οικονομίας;
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Παρακαλούμε να μας κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα του διαγωνισμού πώλησης της ΕΒΖ Α.Ε, τα οποία περιγράφουν τους ακριβείς όρους συμμετοχής και τις δεσμεύσεις των υποψηφίων αγοραστών.