Σχετικα με την εφαρμογη της υπ’ αριθ. Φ.952/3/129101/Σ.649/5-4-2013/ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ με την... οποια έγινε δεκτή από τον κ.Υφ.Εθν.Αμυνας κ. Καραμπελα ,Γνωμοδότηση του Γ΄ Τμήματος του ΝΣΚ, σχετικά με την υποχρέωση καταβολής πρόσθετης εισφοράς 2% από τους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) που είχαν καταταγεί μέχρι την 31-12-1992 και αφορά στο διάστημα που υπηρετούσαν ως Εθελοντές Πενταετούς Υποχρέωσης παρόλο που σαν ΟΠΥ ειχαν πληρωσει τις αναλογουσες εισφορες υπερ του Ταμειου,οπως και οι ομοιοβαθμοι συναδελφοι τους των υπολοιπων κατηγοριων,γεννωνται τα παρακατω ερωτηματα:
1.Υπάρχει αναδρομικότητα σε μια διοικητικη πραξη-αποφαση υπουργου;Και κατά ποσον είναι νομιμη η εφαρμογή μιας τετοιας αποφασης σε ανθρώπους που ειτε ελαβαν το εφαπαξ βοηθημα απο το ΕΛΟΑΣ προγενεστερα της 5-4-2013,ημερομηνιας που εκδοθηκε η αποφαση του κ.Καραμπελα,ειτε σε ανθρωπους που αποστρατευτηκαν με ΦΕΚ προγενεστερα της ημερομηνιας αυτης ,αλλα δεν εχουν λαβει το εφαπαξ βοηθημα από το ΕΛΟΑΣ. (Πρακτικά Ολ. Ελ. Συν. 24ης συν. της 30-5-1983, Ι Τμ. 168/1997, 15/2003 Πράξη Ι Τμήματος 39/2006);
2.Πως ο Υφ.Εθν.Αμυνης κ.Καράμπελας κανει αποδεκτη την γνωμάτευση 299/2008 του ΝΣΚ ,η οποια ρητως αναφερει πως βασιζεται σε γραμματικη ερμηνεια των διατάξεων,και ΟΧΙ σε Νομικη και επι της ουσίας ερμηνεια!!!Μηπως θα επρεπε ο κ.Υφυπουργος να ζητησει μια νεα γνωματευση που να στηρίζεται σε καθαρά Νομικη και επι της ουσιας ερμηνεια των διατάξεων που επικαλείται και όχι σε «γραμματικη ερμηνεια»μιας και επι της ουσίας οι ΕΜΘ εχουν ηδη πληρωσει τις κρατησεις υπερ ΕΛΟΑΣ(4%),ομοιως των μονιμων συναδελφων τους;
3.Πως είναι δυνατον να γινεται δεκτη μια γνωματευση του ΝΣΚ (299/2008)οπου αποφασίζει πως οι ΕΜΘ εμπιπτουν στις διαταξεις του ν.398/1974 ,ενώ σε μεταγενεστερη γνωμάτευση του ΝΣΚ (63/2011) για παραπλήσιο θεμα,να γνωματευεται από το ΝΣΚ πως οι ΕΜΘ δεν εμπιπτουν στις διαταξεις του ν.398/1974;!!!!!Δηλαδη σε μια γνωματευση εμπίπτουν στο νομο αυτό και σε άλλη δεν εμπιπτουν;
4.Ελαβε υποψιν του ο κ.Υφυπουργος στην αποφασης του την παρ. 1 άρθρου 15 του Ν.1513/1985 η οποια λεει πως «1. Οι αποδοχές και κάθε είδους παροχές των οπλιτών με πενταετή υποχρέωση υπόκεινται στις ίδιες κρατήσεις, που προβλέπονται για τους μόνιμους υπαξιωματικούς».;
Το άρθρο 10 του Ν.Δ. 398/1974 λεει πως
«1. Αναγνωρίζεται ως χρόνος μετοχικής σχέσεως των εν άρθρ. 8 μετόχων, εις το οικείον Ταμείον Αλληλοβοηθείας, αι κάτωθι υπηρεσίαι εις οιονδήποτε Κλάδον των Ενόπλων Δυνάμεων ή Σώμα Ασφαλείας ή Λιμενικόν Σώμα, ασχέτως της χρονικής περιόδου κατά την οποίαν διηνύθησαν αύται, ως και ο χρόνος σπουδών, εφ' όσον δεν συμπίπτει προς ετέραν υπηρεσίαν, αναγνωριζομένην ως τοιαύτην μετοχικής σχέσεως προς το ταμείον τούτο.
ς. Ο χρόνος υπηρεσίας ο διανυθείς υπό την αρμοδιότητα του εθελοντού, ή ανακαταταγμένου Υπαξιωματικού και στρατιώτου
5.Γνωρίζει ο κ.Υφυπουργος πως οι αιτιάσεις της 299/2008 ΝΣΚ γνωμοδότησης είναι ανίσχυρες, διότι παρεισάγουν ανεπίτρεπτη διάκριση μεταξύ δύο κατηγοριών υπαξκών (μόνιμοι και Εθελοντές Μακράς Θητείας) υπό τις ίδιες νομικές και πραγματικές συνθήκες τελούντων και ως εκ τούτου, αντίκεινται ευθέως στην προστατεύουσα την ισότητα συνταγματική διάταξη (άρθρου 4 παρ. 1), μη δυνάμενες να θεμελιώσουν αποκλεισμό μετοχικής σχέσης με το Ταμείο των Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας μετέπειτα Εθελοντών Μακράς Θητείας χωρίς καταβολή πρόσθετης κράτησης (αναλογική ΣτΕ Ολομέλεια 2102/1975);
Απόλυτα σχετική προς τα ανωτέρω είναι και η αριθμ. 87/90 Γνωμοδότηση της Συνέλευσης Προϊσταμένων Νομικών Διευθύνσεων της συνεδρίασης 2ας Φεβρουαρίου 1989 δεχθέντες καταληκτικά ότι:
«Οι μέτοχοι του Ταμείου είναι όλοι όσοι εισφέρουν σε αυτό με κρατήσεις που γίνονται στις αποδοχές των. Αλλά τα χρονικά διαστήματα που υπεβλήθησαν σε εισφορές οι μέτοχοι δεν είναι για όλους συντάξιμος χρόνος, αλλά μόνο για εκείνους που ήσαν αρχήθεν και μέχρι της εξόδου των μόνιμοι και για τους εθελοντές και ανακατεταχθέντες που μονιμοποιήθηκαν μέχρι της εξόδου των. Οι λοιποί μέτοχοι που δεν απέκτησαν μέχρι της εξόδου των την ιδιότητα του μονίμου, οσηδήποτε υπηρεσία και αν πραγματοποίησαν στην Πολεμική Αεροπορία δεν δικαιούνται μερίσματος, διότι η υπηρεσία των αυτή δεν είναι συντάξιμη για το λόγο ότι αυτοί δεν απέκτησαν την ιδιότητα του μονίμου μέχρι της εκ του στρατεύματος εξόδου των».
6.Γνωρίζει ο κ.Υφυπουργός πως οι ΕΜΘ εχουν την ιδιότητα του ΜΟΝΙΜΟΥ συμφωνα με το Ν. 3883/2010;Και σε ποιο σημειο του αρθρου 22 παρ.2 του Συνταγματος οπως και σε ποιο σημειο ακριβως των αποφ. του ΣτΕ 1170/92 και 3280/90 ,οπως ισχυριζεται η γνωμοδοτηση 299/2008 του ΝσΚ ,την οποια εκανε αποδεκτη ο κ.ΥφΕΘΑ λεει πως οι εισφορες των ΟΠΥ χαραχτηριζονται κοινωνικοι ποροι;
Και τελειωνοντας σας ερωταμε γιατι,εφοσον η κρατηση αυτή είναι νομιμη συμφωνα με την αποφαση του κ.Υφυπουργου της 5-4-2013 ,γιατι δεν τελειται συμφωνα με τις αποδοχες και το βαθμο που ειχαν οι ΟΠΥ την περιοδο 1985-1992 , τελειται σημερα με τις σημερινες αποδοχες;Μηπως για να κλεισει τις τρυπες των ελειματων του ΜΤΣ ,για το οποιο οι ΕΜΘ δεν εχουν καμια απολυτως ευθυνη για αυτο;
Μετα τιμης
ΟΜΑΔΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΑΚΡΑΣ ΘΗΤΕΙΑΣ