Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι, με βάση τα dwt η αύξηση των νέων παραγγελιών από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες φθάνει το 94,1%, ενώ παγκοσμίως το ανάλογο ποσοστό ανήλθε σε 65,3%, γεγονός που σημαίνει ότι οι Έλληνες αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους στον παγκόσμιο στόλο. Η Golden Destiny εκτιμά ότι οι Έλληνες επένδυσαν στο τετράμηνο πάνω από 3,5 δισ. δολ σε νέες παραγγελίες που αφορούν 56 πλοία, ενώ πέρυσι οι επενδύσεις είχαν ξεπεράσει τα 2,8 δισ. δολ. για 39 πλοία συνολικά.
Παγκοσμίως υπολογίζεται ότι, οι επενδύσεις έφτασαν τα 34,5 δισ. δολ. για 673 νέα πλοία έναντι 22,4 δισ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι για 498 παραγγελίες.
Εκτός από τους Έλληνες, σημαντική επενδυτική δραστηριότητα έδειξαν και οι Κινέζοι εφοπλιστές.
Η Golden Destiny υπολογίζει ότι οι Κινέζοι προχώρησαν στην παραγγελία 65 πλοίων το πρώτο τετράμηνο του 2013 έναντι 48 το αντίστοιχο διάστημα του 2012, σημειώνοντας μία αύξηση κατά 35,41%, ενώ με όρους dwt η αύξηση είναι της τάξης του 151,4%. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρά τη σημαντική αύξηση τής υπό παραγγελία χωρητικότητας εν τούτοις οι Κινέζοι εξακολουθούν να παραγγέλνουν κατά μέσο όρο πλοία μικρότερης χωρητικότητας από τους Έλληνες, καθώς η ελληνική υπό παραγγελία χωρητικότητα στο τετράμηνο είναι 5,455 εκατ. dwt, ενώ η κινεζική 5,286 dwt.
Επίσης, όπως σημειώνει στην ανάλυσή της η Golden Destiny στα αξιοσημείωτα των στοιχείων που αφορούν τις παραγγελίες τετραμήνου σε παγκόσμιο επίπεδο είναι η επιστροφή του ενδιαφέροντος για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Φέτος το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου κατεγράφησαν 83 παραγγελίες για containerships, ενώ πέρυσι το ίδιο διάστημα μόλις 10. Οι παραγγελίες για bulk carriers και tankers αυξήθηκαν φέτος με όρους dwt κατά 49% και 93% αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά ειδικά τις ελληνικές παραγγελίες, η Golden Destiny σημειώνει ότι, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι οι παραγγελίες (σε αριθμό πλοίων) για bulkers αυξήθηκαν κατά 33%, για δεξαμενόπλοια κατά 67% και για containerships κατά 300%.
Ανά κατηγορία, στα πλοία ξηρού φορτίου παγκοσμίως παρατηρήθηκε μία αύξηση του ενδιαφέροντος για capes, καθώς παραγγέλθηκαν 54 πλοία του τύπου αυτού σε σύγκριση με τα 12 το πρώτο τετράμηνο πέρυσι, ενώ πολύ ψηλά διατηρήθηκε η δραστηριότητα και στους άλλους τύπους πλοίων. Η δραστηριότητα στα Handy-handysize, ultramax και capesize αυξήθηκε κατά 250%, 58% και 350% αντιστοίχως σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Στα δεξαμενόπλοια, ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο διεθνώς όσο και από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες παρατηρήθηκε για τα πλοία τύπου MR, οι παραγγελίες των οποίων σημείωσαν διεθνώς μία αύξηση κατά 17%, ενώ ανάλογο είναι το ποσοστό αύξησης και στον τομέα της μεταφοράς αργού για τα πλοία τύπου aframax.
Στα containerships, από τα 83 πλοία που παραγγέλθηκαν παγκοσμίως τα 29 ανήκουν στην κατηγορία άνω των 9.000 TEU. Τα ελληνικά συμφέροντα προχώρησαν στο πρώτο τετράμηνο του 2013 στην παραγγελία οκτώ containerships, έναντι μόλις δύο πέρυσι την ίδια περίοδο.