για να γίνει hot commodity”, λέει στο Bloomberg ο Alan Baum, αναλυτής του κλάδου στην Baum & Associates.
Τα 20 δισ. δολάρια ξεπέρασε η κεφαλαιοποίηση της Tesla Motors, καθώς το πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο που εμπνεύστηκε ο ιδρυτής της, Elon Musk, σαρώνει τόσο στα crash test (5,5 αστέρια κέρδισε) όσο και στην αγορά. Εκτός του ότι κέρδισε τον τίτλο του ασφαλέστερου αυτοκινήτου που έχει κατασκευαστεί ποτέ, ξεπερνά σε πωλήσεις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες της πολυτέλειας, όπως η Porsche και Jaguar, σε αγορές – κλειδί όπως αυτή της Καλιφόρνια.
Ο Musk γιόρτασε χθες το ιστορικό ρεκόρ της μετοχής του, η οποία άγγιξε τα 169,3 δολάρια, έχοντας πενταπλασιάσει την αξία της από τις αρχές του έτους. Η Tesla σκοπεύει να παραδώσει 21.000 μονάδες του βασικού μοντέλου της, του Model S, φέτος και διπλάσιες το 2014. Και όπως λέει ο Musk, η ζήτηση για το αυτοκίνητο, οι τιμές του οποίου ξεκινούν από τις 70.000 δολάρια, είναι ήδη μεγαλύτερη από την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας.
Τι και εάν η Tesla είναι η μικρότερη από τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες. Το Model S στέφθηκε αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2013 από το περιοδικό Motor Trend και το Consumer Reports το κατέταξε ανάμεσα στα καλύτερα που έχει δοκιμάσει ποτέ. Στα crash tests, το Model S πέτυχε μια από τις καλύτερες επιδόσεις που έχουν σημειωθεί ποτέ.
Όμως, ο Musk δεν αρκείται στην επιτυχία του Model S. Αναζητά εναγωνίως το επόμενο project με το οποίο θα ασχοληθεί. Και παρουσίασε ένα σχέδιο που υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στις μεταφορές και το ονόμασε Hyperloop. Οπως δηλώνει ο ίδιος θα είναι δύο φορές πιο γρήγορο από ένα αεροπλάνο, φθηνότερο από ένα τρένο υψηλής ταχύτητας και με απόλυτη ενεργειακή αυτονομία. Θα έχει μηδενικό κίνδυνο ατυχήματος, δεν θα επηρεάζεται ούτε από τις πιο άσχημες καιρικές συνθήκες και θα μπορεί να μεταφέρει επιβάτες από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο σε μισή ώρα.
Σύμφωνα με τα σχέδια που παρουσίασε, το υψηλής ταχύτητας σύστημα μεταφοράς του θα μπορεί να φέρει επιβάτες από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο σε 35 λεπτά και με κόστος μόλις 20 δολαρίων. Το σύστημα μπορεί να χτιστεί με ελάχιστο κόστος μπροστά στα 69 δισ. δολάρια που κόστισαν οι υψηλής ταχύτητας σιδηρόδρομοι της Καλιφόρνια, καθώς ακολουθεί τα υπάρχοντα δικαιώματα της Interstate 5, που ενώνει τις δύο πόλεις.
Οι επιβάτες του “Hyperloop” θα κάθονται σε ανακλινόμενα καθίσματα, σχεδιασμένα για να ελαττώνουν το αίσθημα που προκαλούν οι υψηλές ταχύτητες. Τα βαγόνια του “Hyperloop” θα ταξιδεύουν μέσα σε σήραγγες με μερικό κενό αέρος, προκειμένου να περιορίζονται οι αντιστάσεις.
Το σίγουρο είναι ότι ο Musk είχε και άλλες τέτοιες τρελές ιδέες στο παρελθόν, και κάθε φορά, κατάφερνε να τις κάνει πράξη. Ο επιχειρηματίας πούλησε το πρώτο του πρόγραμμα υπολογιστών -ένα διαστημικό παιχνίδι με την ονομασία Blastar- σε ηλικία 12 ετών. Έκτοτε, ίδρυσε την εταιρεία on line πληρωμών που κατέκτησε το ίντερνετ, PayPal, την Tesla Motors που κατασκευάζει υπερπολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και την SpaceX, που φτιάχνει διαστημόπλοια!
Πάντως, όπως λέει ο ίδιος, δεν έχει αυτή τη στιγμή την πολυτέλεια του χρόνου να ασχοληθεί με την κατασκευή του Hyperloop, καθώς είναι αφοσιωμένος στην Tesla και την SpaceX.
Τελευταία του "τρέλα" είναι να γίνει ένας πραγματικός... Iron Man. Όπως ακριβώς κάνει ο κινηματογραφικός Iron Man, Tony Stark στην ταινία, ο Musk βρήκε τον τρόπο “να σχεδιάζει εξαρτήματα διαστημόπλοιων μόνο με την κίνηση των χεριών στον αέρα”. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίστηκε μέσω του λογαριασμού του στο Twitter, και με δεδομένη την προηγούμενη επιτυχία του σε παρόμοια projects επιστημονικής φαντασίας, κανείς δεν έχει λόγο να τον αμφισβητήσει.
Μάλιστα, δηλώνει ότι σκοπεύει, αυτή την εβδομάδα, να δώσει στη δημοσιότητα ένα βίντεο που θα τον δείχνει να σχεδιάζει μέρος του πυραύλου με τις κινήσεις των χεριών του και μετά να το εκτυπώνει σε τιτάνιο!
Έτσι και αλλιώς, ο ίδιος ο Musk αποτέλεσε την έμπνευση για τον κινηματογραφικό χαρακτήρα του Tony Stark, του δισεκατομμυριούχου μηχανικού που γίνεται ο Iron Man, φορώντας μια ειδική φόρμα υψηλής τεχνολογίας, όπως έχει αποκαλύψει ο παραγωγός της ταινίας.