tromaktiko: 14 προτάσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας και της εικόνας του ΒΟΑΚ από τον Λευτέρη Αυγενάκη

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

14 προτάσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας και της εικόνας του ΒΟΑΚ από τον Λευτέρη Αυγενάκη



Στην βελτίωσης της εικόνας και της ασφάλειας του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, αναφέρεται...
σε κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, καταθέτοντας συγκεκριμένες και υλοποιήσιμες προτάσεις προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ.κ. Γιάννη Μιχελάκη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Νίκο Δένδια. Οι εν λόγω προτάσεις έχουν υποβληθεί και σε σχετική έκθεση του πρώην Διευθυντή της ΕΛΠΑ Κρήτης κ. Γιάννη Λιονάκη.

Όπως σημειώνει ο κ. Λ. Αυγενάκης «ο ΒΟΑΚ παραμένει ακόμα και σήμερα όχι μόνο ένας άκρως επικίνδυνος και θανατηφόρος οδικός άξονας, αλλά επιπλέον ένας δρόμος απόλυτα αντι-τουριστικός και δυσφημιστικός για ολόκληρη την Κρήτη. Μπάζα, σκουπίδια, σκοτωμένα ζώα και απορρίμματα κάθε λογής, συνθέτουν το σκηνικό ντροπής του ΒΟΑΚ και με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά πολίτες και επισκέπτες.»

Στην παρέμβασή του, ο Ηρακλειώτης Βουλευτής αναφέρεται στην ανάγκη για άμεση τοποθέτηση οδοδεικτικών πινακίδων και πινακίδων του ΚΟΚ, στον επαναχρωματισμό και την διόρθωση της οριζόντιας σήμανσης, καθώς τίθεται πλέον θέμα ασφαλείας με πινακίδες που χρειάζονται αντικατάσταση, αφού είναι τοποθετημένες σε επικίνδυνα σημεία ή σε σημεία που δεν είναι ορατές από τους οδηγούς, λόγω εμποδίων ή φθοράς.

Απομάκρυνση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων. Όπως αναφέρει ο κ. Λ. Αυγενάκης «κατά μήκος του ΒΟΑΚ υπάρχουν διαφημιστικές πινακίδες, οι οποίες πέραν του γεγονότος ότι είναι παράνομες αποτελούν και κίνδυνο για τους οδηγούς. Κατά τις διατάξεις των άρθρων 9, παρ.8 και 4, παρ.2 του ν.2946/2001, απομακρύνονται άμεσα, χωρίς να απαιτείται η έκδοση της προαναφερόμενης απόφασης, πλαίσια και διαφημίσεις που χαρακτηρίζονται «ρύποι».»

Ιδιαίτερα σημαντική για την βελτίωση του ΒΟΑΚ, θα αποτελούσε η λειτουργία γραμμής επικοινωνίας πολιτών, οι οποίοι με τις παρεμβάσεις τους θα καταθέτουν τα προβλήματα, τις παρατηρήσεις τους, τις ιδέες και τα παράπονά τους για τα κυκλοφοριακά ζητήματα του νησιού.

Στα πολλά προβλήματα που παρατηρούνται στον ΒΟΑΚ, θα μπορούσαν να συμβάλουν τα μέγιστα, δύο τουλάχιστον ειδικά οχήματα επιτήρησης και παρέμβασης, κατάλληλα εξοπλισμένα, με δύο άτομα προσωπικό έκαστο, που σε μόνιμη βάση θα επιτηρούν και θα παρεμβαίνουν όπου χρειάζεται στο ΒΟΑΚ με ακτίνα δράσης από Κολυμβάρι μέχρι Φόδελε και από Φόδελε μέχρι Σητεία.

Έλεγχος και αποκατάσταση της φωτεινότητας διαχωριστικών στηθαίων. «Πέραν της εικόνας του ΒΟΑΚ, τίθεται πλέον και θέμα ασφαλείας με αναγκαία την αποκατάσταση της φωτεινότητας διαχωριστικών στηθαίων, με ανακλαστικά στοιχεία, καθώς και χρωματισμό της βάσης τους, αλλά και της οριογραμμής του οδοστρώματος δίπλα στο στηθαίο» σημειώνει ο Λευτέρης Αυγενάκης.

Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες εργολαβίες στο ΒΟΑΚ οι οποίες είτε προχωρούν με αργούς ρυθμούς, είτε η ποιότητα εκτέλεσής τους είναι χαμηλή με πιθανό αποτέλεσμα να δημιουργηθούν στο μέλλον τα ίδια ή και μεγαλύτερα προβλήματα. Όπως αναφέρεται στο έγγραφο του Βουλευτή προς τους αρμόδιους Υπουργούς είναι αναγκαίος ο διαρκής έλεγχος της προόδου των εργασιών και της ποιότητας των εργολαβιών που εκτελούνται στον ΒΟΑΚ.

Επανεξέταση των ορίων ταχύτητας. Πέραν της εικόνας του ΒΟΑΚ, τίθεται πλέον και θέμα ασφαλείας με αναχρονιστικά όρια ταχύτητας στο νησί τα οποία έχουν τεθεί με προχειρότητα και κυρίως με έλλειψη γνώσης των παραμέτρων κυκλοφορίας και χρήζουν άμεσης επανεξέτασης.

Καθαρισμός πρανών και σχαρών απορροής όμβριων. Όπως αναφέρει στο έγγραφό του ο κ. Λ. Αυγενάκης είναι αναγκαίες οι εργασίες καθαρισμού τάφρων και πρανών, κατά μήκος του επαρχιακού δικτύου στα πλαίσια της εξασφάλισης ορατότητας και ασφαλούς διέλευσης οχημάτων, σχαρών απορροής όμβριων αλλά και των παρόδιων χώρων από τους θάμνους και τα υπόλοιπα φερτά και άλλα υλικά.

Επιπλέον, η εικόνα που εμφανίζει ο ΒΟΑΚ με μπάζα, σκουπίδια, και απορρίμματα κάθε λογής, είναι πολύ χειρότερη κατά την καλοκαιρινή περίοδο κατά την οποία αυξάνεται η κίνηση λόγω και της αύξησης των οχημάτων και των τουριστών με τις ανάλογες επιπτώσεις στην καθαριότητα του δρόμου. Ο Λ. Αυγενάκης επισημαίνει την αναγκαιότητα για συχνά επαναλαμβανόμενο καθαρισμό κυρίως κατά τους θερινούς μήνες, αλλά και την συχνή αποψίλωση θάμνων και δέντρων εκατέρωθεν του δρόμου

Επίσης, τονίζεται ως αναγκαία για την αποφυγή ατυχημάτων, η τοποθέτηση και λειτουργία καμερών ελέγχου κυκλοφορίας, η περισυλλογή σκοτωμένων ζώων και η δημιουργία διόδου όπου υπάρχει στηθαίο ασφαλείας και δεν έχει προβλεφθεί.

Σήμανση κατά την εκτέλεση έργων. Συχνά βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες εργολαβίες στο ΒΟΑΚ οι οποίες δεν διαθέτουν την απαραίτητη σήμανση για την αποφυγή ατυχημάτων. Ωστόσο, η Περιφέρεια Κρήτης η οποία έχει την αρμοδιότητα να αποκτήσει και να επιβάλει στους εργολάβους τον αναγκαίο εξοπλισμό σήμανσης, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του εκάστοτε εκτελούμενου έργου, φέτος δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ προκειμένου να προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης και καθαρισμού του ΒΟΑΚ.

Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης αναφέρεται και στον σωστό, πλήρη και ασφαλή έλεγχο σύμφωνα με τα απαιτούμενα, των τούνελ Ηρακλείου και Λασιθίου. Επιπλέον. λόγω επικινδυνότητας του δρόμου στο σημείο από Τοπόλια προς Έλος στη περιοχή της σήραγγας Τοπολίων και λόγω πιθανής πτώσης βράχων στο οδόστρωμα, είναι αναγκαίο να δοθεί οριστική λύση, καθότι οι οδηγοί αποφεύγουν την συγκεκριμένη διαδρομή και ακολουθούν εναλλακτικές διαδρομές προς ασφάλειά τους.

Ωστόσο, όπως αναφέρει ο Ηρακλειώτης Βουλευτής, η Περιφέρεια Κρήτης η οποία έχει την αρμοδιότητα συντήρησης του ΒΟΑΚ από το 2010, φέτος, δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ προκειμένου να προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης και καθαρισμού του ΒΟΑΚ. Θέματα ασφαλείας και δευτερευόντως θέματα «εικόνας», καθιστούν αναγκαία την χρηματοδότηση προς την Περιφέρεια Κρήτης για τη συντήρηση του ΒΟΑΚ, καθώς δεν πρόκειται για δαπανηρές και μεγάλης κλίμακας παρεμβάσεις, αλλά για χαμηλού κόστους και απλά έργα που δε χρειάζονται στις περισσότερες φορές ιδιαίτερες μελέτες.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!