(Άνω Βουλή), έρχεται στην Αθήνα ως επικεφαλής κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας το ερχόμενο διήμερο.
Οι σχέσεις των δύο χωρών και η κρίση στη Συρία θα βρεθούν στην ατζέντα των διαβουλεύσεων στην Αθήνα.
Σε συνέντευξή της στο «Έθνος», η πολιτικός και διπλωμάτις, λάτρης της Ελλάδας και πρώην πρέσβειρα της Ρωσίας στη χώρα μας δηλώνει: «Στοχεύουμε να θέσουμε σε δραστηριότητα και τις διακοινοβουλευτικές επαφές και τη διεύρυνση της νομοθετικής βάσης στις διακρατικές μας σχέσεις, την προοπτική ανάπτυξης των σχέσεων ανάμεσα σε περιφέρειες των δύο χωρών».
Σε ερώτηση για την αρνητική εξέλιξη αναφορικά με την Gazprom και τη ΔΕΠΑ και όσους έσπευσαν να μιλήσουν για «υπαναχώρηση των Ρώσων», υπογραμμίζει ότι «η ρωσική πολιτική ηγεσία στηρίζει τη συμμετοχή των ρωσικών εταιρειών στη διαδικασία ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα. Θεωρεί ότι θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο στη διεύρυνση των εμπορικών, οικονομικών και ενεργειακών σχέσεων».
Και τονίζει πως η «Gazprom είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής φυσικού αερίου της Ελλάδας. Πάντα αποτελούσε φερέγγυο ενεργειακό εταίρο της χώρας σας. Η Gazprom εκδήλωσε ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ, το ενδιαφέρον αυτό παραμένει».
Μιλώντας για την προηγούμενη φάση του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ, η Βαλεντίνα Ματβιένκο σημειώνει ότι «υπήρξε μια σειρά προβλημάτων. Αλλά πριν απ’ όλα να τονίσω ότι ο διάλογος δεν διακόπηκε, συνεχίζεται. Θέλουμε να τον συνεχίσουμε σε διμερή βάση».
Προσθέτει πως η Gazprom «πρότεινε πολύ ευνοϊκούς όρους και χρηματική προσφορά για τη ΔΕΠΑ. Η πρόθεση δεν ήταν μόνο η «ξερή αγορά» αλλά και μεγάλες επενδύσεις στο σύστημα δικτύωσης του φυσικού αερίου, αύξηση της κατανάλωσής του. Έχουμε την πεποίθηση ότι η Ελλάδα θα έπρεπε να συμφωνήσει με την Ε.Ε. τους όρους πώλησης της ΔΕΠΑ και άλλων κρατικών εταιρειών και με βάση τη συμφωνία να πάει στον διαγωνισμό», αναφέρει, προσθέτοντας ότι οι όροι ήταν σκληροί.
«Λογικό ήταν ότι όχι μόνο η Gazprom αλλά καμιά άλλη εταιρεία στον κόσμο δεν θα δεχόταν να πάει σε έναν τέτοιο διαγωνισμό. H Gazprom τονίζει ότι το ενδιαφέρον παραμένει, αλλά θα πρέπει να προηγηθούν νέες διαβουλεύσεις», σημειώνει.
Αναφερόμενη στον ΟΣΕ δηλώνει ότι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μαζί με ελληνική εταιρεία. «Γίνονται δύσκολες διαπραγματεύσεις. Ο ΟΣΕ, απ’ ότι ξέρω, έχει ένα μεγάλο χρέος, εκατοντάδες εκατ. ευρώ. Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται για μια λύση-πακέτο με συμμετοχή και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ώστε η πρόταση να είναι οικονομικά βιώσιμη».
Σημειώνει, τέλος, πως η Rosneft ενδιαφέρεται για τους τομείς αποθήκευσης καυσίμων, του ανεφοδιασμού πλοίων και αεροσκαφών. «Δεν μιλάμε απλώς για την αγορά των ενεργητικών από κάποιες εταιρείες, αλλά για μια μακροχρόνια επενδυτική συνεργασία. Αυτή είναι η στρατηγική με την οποία επιθυμούν να μπουν στην ελληνική αγορά οι ρωσικές εταιρείες».
capital.gr