tromaktiko: Ξάνθη: Τα τρένα δεν σφυρίζουν πια! Αφύλαχτος ο Σταθμός το βράδυ

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

Ξάνθη: Τα τρένα δεν σφυρίζουν πια! Αφύλαχτος ο Σταθμός το βράδυ



Άκρα του τάφου… σιγή επικρατεί πλέον στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Ξάνθης, που μόλις πριν από τρία χρόνια έσφυζε από ζωή, με τα τρένα να έρχονται και να φεύγουν κατά δεκάδες, και τον Σταθμό να παραμένει ανοιχτός επί 24ώρου βάσεως.
Σήμερα, από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Ξάνθης διέρχονται μόλις δύο αμαξοστοιχίες με κατεύθυνση Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Η πρώτη φτάνει στον Σταθμό στις 8.52 ενώ δεύτερη στις 17.17, όταν το 2010 ο αριθμός των δρομολογίων άγγιζε τα έξι, ενώ λίγα χρόνια πιο πριν ήταν ακόμη περισσότερα.

Μάλιστα, ήταν το 2010 όταν ο Σταθμός λειτουργούσε 24ώρες των 24ωρο, εκδίδοντας εισιτήρια και εξυπηρετώντας τους ταξιδιώτες. Πλέον οι εργαζόμενοι απασχολούνται σε δύο βάρδιες στον Σταθμό, ο οποίος τη νύχτα κλειδώνεται και οι υπάλληλοι φεύγουν. Αξίζει να σημειωθεί πως ο χώρος δεν φυλάσσεται, ενώ όπως εξηγεί ο Σταθμάρχης Ξάνθης, ούτε στο παρελθόν φυλασσόταν αλλά η παρουσία των εργαζομένων στον χώρο το βράδυ εξυπηρετούσε και τις ανάγκες φύλαξης του Σταθμού.

Η δραματική συρρίκνωση του αριθμού των δρομολογίων έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των επιβατών ανά αμαξοστοιχία, καθώς όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν με το τρένο αναγκαστικά προσαρμόζονται στα υπάρχοντα δρομολόγια.

Έπεσε στο κενό το… «Τρένο της Θράκης»
Πριν από μερικά χρόνια, επί Υπουργίας του κ. Ευρυπίδη Στυλιανίδη στο Υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών, λειτούργησε για έναν περίπου χρόνο το «Τρένο της Θράκης», μια σειρά δρομολογίων που συνέδεαν τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς της Θράκης. Το εγχείρημα δεν καρποφόρησε και λόγω κόστους αποφασίστηκε η διακοπή του.

Συχνό φαινόμενο οι κλοπές στον ΟΣΕ
Την ίδια στιγμή σε συχνό φαινόμενο έχουν εξελιχθεί οι επιδρομές επιτηδείων κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών, κλέβοντας ράγες ή άλλα μεταλλικά αντικείμενα από αποθήκες του ΟΣΕ.

Στην Ξάνθη έχουν καταγραφεί δεκάδες τέτοιες περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια, με τις Αστυνομικές Αρχές να έχουν συλλάβει επ’ αυτοφώρω ουκ ολίγες φορές τους δράστες, οι οποίοι προσπαθούν με διάφορα μέσα να μεταφέρουν τη λεία τους.

Σε ιδιωτικές εταιρίες η φύλαξη
Στη λήψη μέτρων για την αποτροπή δολιοφθορών και κλοπών υλικών -κυρίως μετάλλου- προχώρησε η διοίκηση του ΟΣΕ, μιας και το κόστος ανέρχεται σε πέντε εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η εντατικοποίηση της φύλαξης του σιδηροδρομικού δικτύου με τη συνεργασία ιδιωτικής εταιρείας φρούρησης, καθώς και η καταγραφή με ταχύτητα όλου του άχρηστου υλικού προκειμένου, με νόμιμες και διαφανείς διαδικασίες, να πωλείται.

Η ενέργεια αυτή εκτός του εκσυγχρονισμού και απαλλαγής του δικτύου από άχρηστα υλικά, θα αποφέρει στον ΟΣΕ έσοδα 7 εκατομμυρίων ευρώ.

Τέλος, με τροπολογία που εντάχθηκε στο σχέδιο νόμου για τις δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές (ΚΤΕΛ), το οποίο και ψηφίστηκε επί της αρχής, κάθε δραστηριότητα δολιοφθοράς και κλοπής σιδηροδρομικού υλικού θα θεωρείται κακουργηματική πράξη.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!