Σύμφωνα με την 16η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte για τις καταναλωτικές τάσεις κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, η χώρα μας αναμένεται να εμφανίσει τη μεγαλύτερη μείωση σε όλη την Ευρώπη (κατά 12,8% συγκριτικά με το 2012), με το συνολικό κόστος να υποχωρεί πλέον στα μέσα ευρωπαϊκά επίπεδα, στα 451 ευρώ, ενώ απαισιόδοξες είναι οι εκτιμήσεις και για το 2014.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (17.354 άτομα) ηλικίας μεταξύ 18-65 ετών, όπου καταγράφηκαν οι προγραμματισμένες δαπάνες σε δώρα, φαγητό και ποτό για τα γιορτινά γεύματα αλλά και για τη διασκέδαση.
Οι δαπάνες ανά χώρα
Οι υψηλότερες δαπάνες (όπου δεν περιλαμβάνονται τα ταξίδια) αναμένεται να γίνουν σε Ιρλανδία (894 ευρώ), Λουξεμβούργο (825 ευρώ) και Φινλανδία (692 ευρώ), αντίθετα οι μικρότερες σε Πολωνία (268 ευρώ), Ολλανδία (286 ευρώ), Πορτογαλία (393 ευρώ) και... Γερμανία (399 ευρώ).
Σε γενικές γραμμές, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές -κυρίως στον Νότο- εξακολουθούν να είναι απαισιόδοξοι, καθώς με την κρίση χρέους να συνεχίζεται και σε συνδυασμό με τα μέτρα διαφόρων κυβερνήσεων για τη μείωση των δημοσίων ελλειμμάτων, το ηθικό τους υποχωρεί σημαντικά.
Στον αντίποδα, Ρωσία και Ουκρανία εμφανίζουν διψήφια αύξηση των αναμενόμενων εορταστικών αγορών.
Τέλος, η ανεύρεση της καλύτερης τιμής αποτελεί περισσότερο από ποτέ το βασικό ζητούμενο για τους καταναλωτές προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους. Δεν είναι τυχαίο ότι το 83% των Ευρωπαίων θα αναζητήσει προϊόντα σε έκπτωση, συγκριτικά με το 65% το 2011.
Σε ό,τι αφορά στα δώρα, ενώ οι καταναλωτές θα προτιμούσαν να λάβουν ως δώρο μετρητά, smartphones, tablets και βιβλία, τελικά αναμένεται να λάβουν... βιβλία, καλλυντικά και σοκολάτες.
e-go.gr