tromaktiko: Αύξηση της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Αύξηση της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων



Το λιανεμπόριο τροφίμων εν μέσω της έντονης οικονομικής ύφεσης αποτελεί έναν από τους ελάχιστους κλάδους της οικονομίας που διατηρεί την απασχόληση στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα από την επεξεργασία των στοιχείων απασχόλησης που παρέχει σε τριμηνιαία βάση η ΕΛ.ΣΤΑΤ. προκύπτει ότι παρόλο που από το Α’ εξάμηνο 2012 έως το Α’ εξάμηνο 2013 η απασχόληση στην Ελλάδα έχει μειωθεί κατά 5,28%, με περισσότερες από 200.000 θέσεις εργασίας να έχουν χαθεί, στο λιανεμπόριο καταστημάτων τροφίμων την ίδια περίοδο η απασχόληση παρουσιάζει αύξηση κατά 3,61%, δηλαδή περίπου 6.700 περισσότερες θέσεις εργασίας.

Το λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει μια αύξηση στην απασχόληση το Α’ εξάμηνο του 2013 κατά 3,61% σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2012. Η αύξηση αυτή του 3,61% εκτιμάται σε 6.700 επιπλέον θέσεις εργασίας. Συνολικά το λιανεμπόριο παρουσιάζει αύξηση 1,51% η οποία οφείλεται στο λιανεμπόριο τροφίμων, καθώς ο δείκτης του λοιπού λιανεμπορίου παρουσιάζει μείωση κατά 2,22%.

Από τους 21 κλάδους της οικονομίας τους οποίους μελετά η ΕΛ.ΣΤΑΤ. μόλις 5 παρουσιάζουν αυξητική τάση το Α’ εξάμηνο και 16 πτωτική, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι δεν περιλαμβάνονται τα στοιχεία του πολύ θετικού από τον τουρισμό καλοκαιριού.

Η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα δύο κυρίως παραγόντων, πρώτον της ανάπτυξης και εξυγίανσης των δικτύων του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων (κυρίως νέα καταστήματα σουπερ μάρκετ από τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου) και δεύτερον από την απελευθέρωση των καναλιών πώλησης συγκεκριμένων προϊοντικών ομάδων (π.χ. απελευθέρωση της αγοράς βρεφικού γάλακτος, καπνού και τύπου, νέα υγειονομική διάταξη) η οποία δημιούργησε αυξημένες ανάγκες απασχόλησης για προσωπικό στις εταιρείες του κλάδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ανεπτυγμένα δίκτυα προκαλούν επιπλέον νέες επενδύσεις στην οργάνωση, μηχανογράφηση και συντήρηση του δικτύου, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες προσωπικού.

Επιπλέον, τα στοιχεία της πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνει ότι οι καταναλωτές σε ποσοστό 70% θεωρούν ότι τα σουπερμάρκετ προστατεύουν τις θέσεις εργασίας περισσότερο από τους άλλους κλάδους της οικονομίας. Ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών – 73% – θεωρεί ότι τα σουπερμάρκετ λόγω των πανελληνίων δικτύων καταστημάτων που έχουν αναπτύξει συνεισφέρουν στην ενίσχυση της περιφέρειας και στην αποκέντρωση, αντικατοπτρίζοντας έτσι την αυξανόμενη σημασία που έχει η προσφερόμενη απασχόληση στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της χώρας.
agelioforos.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!