«Συμμεριζόμαστε το πρόβλημα και βούλησή μας είναι τα φαινόμενα ρατσισμού, ξενοφοβίας και βίας να τα αντιμετωπίσουμε», είπε ο κ. Κεδίκολγου, επικαλούμενος την εισαγωγή στο Λύκειο του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας, για το οποίο είπε ότι «θα συμβάλλει σημαντικά στην διείσδυση των απόψεων αυτών». Επίσης, σημείωσε ότι έγινε η επανενεργοποίηση του Παρατηρητηρίου Βίας «πέρα από τα όρια στενής καταγραφής», όπως είπε, αλλά προώθησης δράσεων από κοινού με φορείς που διαθέτουν την σχετική εμπειρία και τεχνογνωσία. Επίσης, σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευση προβλέπεται η ύπαρξη «συντονιστή δράσεων» που θα εποπτεύει όλες τις ενέργειες για πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στις σχολικές μονάδες, ενώ θα υπάρχει και ο «θεσμός διαμεσολάβησης» ανά σχολική μονάδα στον οποίο θα απευθύνονται οι μαθητές. Σημειώνεται, ότι έχουν δοθεί οδηγίες ώστε να προλαβαίνουν οι μαθητές να διδάσκονται επαρκώς τα κεφάλαια του μαθήματος της Ιστορίας που αφορούν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τα εγκλήματα του Ναζισμού, το Ολοκαύτωμα κλπ.
Η κυρία Ρεπούση, ωστόσο, τόνισε ότι «δεν είναι αρκετά τα μέτρα αυτά» και διερωτήθηκε «τι γίνεται με το γυμνάσιο και το δημοτικό». «Τα παιδιά δεν ξέρουν τι σημαίνει ούτε φασισμός, ούτε ολοκαύτωμα, ούτε στρατόπεδα εξολόθρευσης», επισημαίνοντας ότι η πρόσφατη επέτειος της 28ης Οκτωβρίου «ήταν ευκαιρία να γίνουν εκδηλώσεις που τα παιδιά θα μάθαιναν και να μην καταναλώνεται όλο το θέμα στο ΄΄ΟΧΙ΄΄ που είναι σημαντικό, αλλά υπάρχει και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και η αντίσταση». Για το Παρατηρητήριο Βίας, που ασχολείται με το ζήτημα της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στις σχολικές μονάδες, η βουλευτής είπε ότι «είναι σε αδράνεια».
Το Βήμα