τα μέχρι τώρα ευρύματα των ερευνών. Το εάν η υψηλότερη ταχύτητα οφείλεται σε μηχανικό πρόβλημα ή σε ανθρώπινο λάθος μένει ακόμη ανοικτό, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες.
Η στροφή στην οποία συνέβη το δυστύχημα έχει όριο ταχύτητας 48 χλμ/ώρα ενώ το αμέσως προηγούμενη τμήμα στην πορεία του συρμού έχει όριο 113 χλμ/ώρα -η διαφορά είναι τόσο μεγάλη επειδή η στροφή είναι απότομη.
Ο συρμός που εκτροχιάστηκε την Κυριακή μπήκε στην στροφή με ταχύτητα 132 χλμ/ώρα, σύμφωνα με τις έρευνες για τις συνθήκες του δυστυχήματος από τα «μαύρα κουτιά» του οχήματος.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο επικεφαλής της έρευνας, Ερλ Γουίνερ, η εικόνα που φαίνεται να σχηματίζεται στην παρούσα φάση είναι ότι το σύστημα πέδησης μπήκε σε πλήρη λειτουργία μόλις πέντε δευτερόλεπτα πριν το περιστατικό (πολύ αργά για τέτοιες ταχύτητες).
Οι έρευνες στρέφονται προς το παρόν στον οδηγό του συρμού, ο οποίος έχει τραυματιστεί. Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό εάν έχει μιλήσει με τους ερευνητές και τι έχει αναφέρει, ενώ τα αποτελέσματα των εξετάσεων για το εάν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Εξετάζεται επίσης το αρχείο κλήσεων του κινητού του οδηγού, ώστε να διαπιστωθεί εάν η προσοχή του είχε αποσπαστεί από την οδήγηση την ώρα του δυστυχήματος.
Την ίδια ώρα, αρκετοί εκφράζουν την εκτίμηση πως η τραγωδία μπορεί να είχε αποφευχθεί εάν στο όχημα είχε εγκατασταθεί αυτόματα σύστημα που θα «έκοβε» την ταχύτητα σε τέτοια σημεία, αίτημα που έχει τεθεί εδώ και αρκετά χρόνια για το συγκοινωνιακό σύστημα της Νέας Υόρκης.
Τα Νέα