tromaktiko: Οι σπάταλες ΔΕΚΟ και οι μαζεμένες ΔΕΚΟ: Ποιες φεσώνουν το κράτος

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

Οι σπάταλες ΔΕΚΟ και οι μαζεμένες ΔΕΚΟ: Ποιες φεσώνουν το κράτος



Εκτός στόχων εξακολουθούν να κινούνται οι έντεκα ΔΕΚΟ που παρακολουθούνται από το υπουργείο Οικονομικών παρά τις εντολές να συμμαζέψουν τα έξοδα και να ισοσκελίσουν τους ισολογισμούς τους...

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο, οι εννιά από τις 11 ΔΕΚΟ (τα ΕΑΣ, τα οποία οδεύουν προς αναδιάρθρωση, και η Κοινωνία της Πληροφορίας δεν απέστειλαν στοιχεία) παρουσίασαν πλεόνασμα 231,9 εκατομμυρίων ευρώ έναντι στόχου για πλεόνασμα 238,6 εκατομμυρίων ευρώ.

Η απόκλιση του 2,8% ή των 6,7 εκατομμυρίων ευρώ καταγράφεται παρά το γεγονός ότι το κόστος της μισθοδοσίας περιορίστηκε επιπλέον 7,68% σε σχέση με τον στόχο.

Πάντως, από το υπουργείο Οικονομικών αναφέρουν ότι, καθώς η συνολική απόκλιση θεωρείται διαχειρίσιμη και είναι το πρώτο έτος εφαρμογής της συγκεκριμένης διαδικασίας με τη θέσπιση στόχων, η πολιτική έναντι των ΔΕΚΟ που απέκλιναν θα είναι προς το παρόν, "ελαστική".

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι τρεις από τις ΔΕΚΟ υπερέβησαν τους στόχους, με τον ΟΣΕ να καταγράφει την καλύτερη επίδοση με υπέρβαση κατά 47,6 εκατομμύρια ευρώ και ακολουθούν η Ηλεκτροχημική Κύμης (με υπέρβαση 527.500 ευρώ) και η ΓΑΙΟΣΕ (με υπέρβαση 10.300 ευρώ).

Στον αντίποδα, οι ΔΕΚΟ που υστέρησαν έναντι του στόχου σε ποσοστό άνω του 10% απέστειλαν στο υπουργείο Οικονομικών και μια έκθεση αιτιολόγησης των αποκλίσεων.

Στην Αττικό Μετρό, η απόκλιση κατά 20,3% (ή 1,51 εκατ. ευρώ) οφείλεται στην υστέρηση των εσόδων κατά 10,6% ενώ οι δαπάνες υποχώρησαν μόλις κατά 4,5%.

Η ΕΡΓΟΣΕ απέκλινε από τον στόχο κατά 1,5 εκατ. ευρώ ή 69,5% λόγω της υστέρησης των εσόδων κατά 60,1%, η οποία είναι υψηλότερη της υστέρησης των δαπανών (κατά 59,9%).

Σύμφωνα με τη διοίκηση της επιχείρησης, η ΕΡΓΟΣΕ τιμολογεί (βάσει σύμβασης με τον ΟΣΕ) τις λειτουργικές δαπάνες του ΟΣΕ πλέον 10%.

Επίσης, η ΕΡΓΟΣΕ όσον αφορά στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ που εκτελεί, δεν συμπεριλαμβάνει στον απολογισμό εξαμήνου ποσά προκαταβολών, ΦΠΑ και λειτουργικών εξόδων, τα οποία, αντίθετα, εμπεριέχονται στον στόχο του συνόλου του επενδυτικού προγράμματος των 350 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, μία υπέρβαση σε συγκεκριμένο λογαριασμό της τάξης του 15,7% αποδίδεται, μεταξύ άλλων, στην καταβολή αναδρομικών ύψους 276.100 ευρώ.

Στα διάφορα έξοδα, η υπέρβαση οφείλεται σε καταβολή ΦΠΑ ύψους 155.000 ευρώ παρελθόντων ετών βάσει δικαστικών αποφάσεων.

Εάν αφαιρεθούν τα προαναφερθέντα, η απόκλιση θα ήταν 4,65% αντί του 69,5%. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ είχε προβλεφθεί να έχει πλεόνασμα 2,3 εκατ. ευρώ και τελικά κατεγράφη έλλειμμα 2 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται αποκλειστικά στην υστέρηση των εσόδων κατά 39,5%.

Οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) σημείωσαν απόκλιση 41,6% με τα έσοδα να υστερούν απόκλιση 41,6%, με τα έσοδα να υστερούν κατά 17,8% και τις δαπάνες να υποχωρούν κατά 11,3.

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η απόκλιση ανήλθε στο 94,9% ή στα 14,7 εκατ. ευρώ και οφείλεται σε υστέρηση των εσόδων κατά 21,3%, ενώ οι δαπάνες μειώθηκαν μόλις κατά 3,6%.

Στο αποτέλεσμα αυτό συνέβαλε και η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης έργων υποδομής στο Θριάσιο Πεδίο, ώστε να επιταχυνθούν η έλευση της εταιρίας COSCO και η αύξηση των εσόδων της.

Τέλος, απόκλιση από τους στόχους εμφάνισε και ο ΕΛΓΑ κατά 4,1 εκατ. ευρώ ή 9,1%.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!