tromaktiko: Έκθεση πεπραγμένων – γεγονότων και στοιχείων, περιόδου 2009 έως 2014 σε βάρος Περιπτερούχων – Καπνοπωλών

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Έκθεση πεπραγμένων – γεγονότων και στοιχείων, περιόδου 2009 έως 2014 σε βάρος Περιπτερούχων – Καπνοπωλών



Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι ,
Επειδή μετά την καταγγελία μας στην αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή της ΕΕ. δέχθηκα πολλά τηλέφωνα από βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου για να τους ενημερώσω με λεπτομέρειες για όλα τα προβλήματα που...
απασχολούν τον κλάδο μας, θα προσπαθήσω σημειολογικά να περιγράψω τα γεγονότα.

Η ιστορία ξεκάνει από το 1992 που τότε ο υπουργός κ. Μάνος σε μια βραδιά και δίχως να πάρει κάνεις είδηση με προσχηματικούς λόγους αφαίρεσε την διάταξη που αφορούσε τη θεσμοθέτηση ποσοστών κέρδους δικτυού (λιανεμπόριο-χονδρεμπόριο καπνικών). Αυτό έγινε παρασκηνιακά με την σύμφωνη γνώμη των καπνοβιομηχανιών καθώς και του συνδικαλιστικού οργάνου, της τότε διοίκησης των χονδρέμπορων καπνικών.

Αποτέλεσμα αυτής της κίνησης ήταν τα ποσοστά του λιανεμπορίου από το 9,10% να πέσουν αυτόματα στο 8,20% επί της ονομαστικής τιμής των τσιγάρων και όλα αυτά τα χρόνια το 0.90% να το καρπωθούν αποκλείστηκα οι χονδρέμποροι καπνικών σε βάρος του λιανεμπορίου. Όλες οι καπνοβιομηχανίες δεν αντέδρασαν διότι ως εξπέρ σε αυτά τα θέματα γνώριζαν και γνωρίζουν ότι στο μέλλον αυτό θα λειτουργούσε υπέρ τους όπως και έγινε ..

Με αυτή την κίνηση οι χονδρέμποροι καπνικών κέρδισαν για 17 χρόνια (1992-2009) αθόρυβα πολλά δις ευρώ σε βάρος του λιανεμπορίου καπνικών!!

Το 2009 με την είσοδο της χώρας μας στο μνημόνιο έγιναν τα εξής τραγελαφικά λάθη από τον τότε υφυπουργό κ. Σαχινίδη. Μέσα στο 2010 ανέβασε 3 φορές!!! την φορολογία καπνικών που ως αποτέλεσμα είχε τα εξής 2 θέματα

1) Αύξηση του λαθρεμπορίου από το 3% σε διψήφιο νούμερο

2) Συρρίκνωση των ποσοστών κέρδους του λιανεμπορίου καπνικών από 8,20%σε κάτω από 3% επί της ονομαστικής τιμής των τσιγάρων.

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να συρρικνωθεί ο κλάδος μας μόνο το 2010 κατά 2000 καταστήματα (περίπτερα- ψιλικά) με αυτό αυτόματα να σημαίνει αύξηση ανεργίας – μείωση εσόδων ασφαλιστικών ταμείων- ΦΠΑ . …..κ.λπ. .

Μετά από τη ταραχή που υπήρξε, την αρμοδιότητα για την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος ανέλαβε να το λύσει ο τότε υφυπουργός οικονομικών κ. Κουσελάς μαζί με τον διευθυντή του κ. Λάσκαρη.

Επειδή ο γράφων έχει ιδία αντίληψη όλων των γεγονότων του παρελθόντος διότι περά όλων των άλλων είχε και έχει φυσική παρουσία σε όλες τις συναντήσεις με τα αρμόδια υπουργεία σας καταθέτω την προσωπική μου άποψη για τα τεκταινόμενα εκείνης της εποχής .

Ο κ. Κουσελάς μαζί με τον κ. Λάσκαρη μας δέχτηκαν πάνω από 20 φορές!!!(όσο παράξενο και αν ακούγετε στα αυτιά σας) για να κατανοήσουν το πρόβλημα που υπήρχε και να δώσουν μια οριστική λύση.

Αυτό το έκανε σε δυο στάδια, ,αρχικά κατέβασε 2 μονάδες την φορολογία καπνικών ώστε οι καπνοβιομηχανίες να δώσουν το ποσοστό αυτό στους λιανέμπορους. Η συμφωνία κυρίων όμως δεν κρατήθηκε από της καπνοβιομηχανίες!!!!

Έφερε ξανά την θεσμοθέτηση για το δίκτυο στην Βουλή…και εκεί μέσα έγινε του ‘’κουτρούλη ο γάμος’’ όπως λέει ο σοφός λαός μας..

Από τα θεωρεία της βουλής 100 και πλέον περιπτεράδες, να παρακολουθούν ένα θέαμα-σόου πρωτόγνωρο για τα παγκόσμια χρονικά…και εκατοντάδες συνάδελφοι μας εκτός βουλής με μαύρες σημαίες να αγωνιούν περιμένοντας να μάθουν νέα.

Και έγινε το εξής παράδοξο. Όλα τα κόμματα να συμφωνήσουν στην συγκεκριμένη τροπολογία και αφού όλα ήταν εντάξει και έτοιμα προς ψήφιση, ξαφνικά ο κ. Παπακωσταντίνου την τελευταία στιγμή, έφερε νέα τροπολογία για ισχύ της θεσμοθέτησης μονό για 9 μήνες!!!!!!!!!!!!(εντολή Γ.Α.Π. λόγω μυστικής παρέμβασης καπνοβιομηχανιών από το εξωτερικό ).

Φυσικά η αντίδραση ήταν μεγάλη από όλα τα κόμματα, διότι στις διαπραγματεύσεις στο υπουργείο μαζί με καπνοβιομηχανίες παρών ήταν ο κ. Λαφάζανης του ΣΥΡΙΖΑ επί 5 ώρες και τον ευχαριστούμε γι’ αυτό.

..Επίσης είχαν έρθει στο υπουργείο πολλοί βουλευτές να μας συμπαρασταθούν και έκαναν παρεμβάσεις πχ κ.Αυγενάκης-ΝΔ

Στην ουσία φυσικά οι χονδρέμποροι καπνικών δεν εφάρμοσαν ούτε αυτό το 9μηνο της τροπολογίας, διότι δεν υπήρχαν διοικητικές κυρώσεις, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα στην κατάσταση που θα περιγράψω παρακάτω.

1) Το λαθρεμπόριο να εκτιναχτεί από το 3-5% το 2009 πάνω από 50% το 2014…..τα διάφορα ‘’επίσημα’’ στοιχεία του ΙΟΒΕ που μιλάνε για 23-25% λαθρεμπορίου καπνικών…είναι πλασματικά. Αρκεί κάποιος να ανατρέξει στα εισπραχθέντα (Ε.Φ.Κ.) του 2009 με τα του 2013…για να καταλάβει ποια είναι η αλήθεια. Το 2009 είχαμε ως έσοδα υπέρ ελληνικού δημοσίου 3 δις 850 εκατομμύρια…με πιο φτηνές ονομαστικές τιμές καπνικών…το 2013 και με πιο ακριβά καπνικά…ποσά εισπράξαμε κάτω από 2 δις…το κάπνισμα έχει αυξηθεί…και το γνωρίζουν όλοι…και οι λόγοι είναι πολλοί και τους ξέρετε.

2) Τα επίσημα όργανα των καπνοβιομηχανιών μιλάνε για μείωση κύκλου εργασιών με βάση τη μελέτη, η αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης έχει προκαλέσει ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στην πορεία του κλάδου, με σημαντικές προεκτάσεις στα έσοδα που εισπράττει το κράτος. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα περιθώρια της αλυσίδας εφοδιασμού καπνικών προϊόντων περιορίστηκαν σημαντικά οδηγώντας σε μείωση του συνολικού κύκλου εργασιών του κλάδου κατά 58% (-27% σε όγκο) την περίοδο 2009-2012…..απλά το λένε με αλλά λόγια για να μην εκθέσουν τον ΙΟΒΕ…για δικούς τους λόγους. Δεν μιλάνε όμως για την αύξηση των εξαγωγών, που μέρος αυτών έρχεται ξανά μέσα στην χώρα και πωλούνται ως λαθραία.(μια μορφή από της πολλές του λαθρεμπορίου)

3) Απώλεια εσόδων μικτού κέρδους λιανεμπορίου καπνικών από τα καπνικά μόνο πάνω από 500.000.000 ευρώ την περίοδο 2009-2013 λογά μείωσης ποσοστών κέρδους. Αυτά τα λεφτά τα καρπώθηκαν οι καπνοβιομηχανίες και οι αντιπρόσωποι χονδρικής. Το ίδιο συνεχίζετε ως και σήμερα.

4) Lobby εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Σήμερα πουλάμε κάρτες ανανεώσεις χρόνου ομιλίας ως υπηρεσία με ποσοστό προμηθείας 2% έναντι της Ευρώπης που είναι σε μέσο όρο 7% επί της ονομαστικής τιμής. Ούτε το κόστος των αποδείξεων που κόβουμε δεν καλύπτουμε. Έχουμε κάνει σχετική πρόταση –υπόμνημα προς τον κ. Μαυραγάνη υφυπουργό Οικονομικών και ακόμη περιμένουμε απάντηση.

5)Διανομή τύπου-εκδότες.. Έχουμε υποβάλει σχετικό υπόμνημα στον κ. Κεδίκογλου… ακόμη περιμένουμε απάντηση

6)Θεσμικά θέματα περιπτέρων Έχουμε υποβάλει σχετικό υπόμνημα στο αρμόδιο Υπουργείο σε δυο Υπουργούς, Τον τέως κ. Στυλιανίδη και νυν κ. Μιχελάκη…ακόμη περιμένουμε απάντηση..

7)Συναντηθήκαμε με κ.κ. Στουρνάρα-Μαυραγάνη .....καταθέσαμε ειδικευμένες προτάσεις για όλα …ακόμα περιμένουμε απαντήσεις

8)Καταγγείλαμε φωτογραφικές διατάξεις του πολυνομοσχεδίου (Νοέμβριος 2012) που έγιναν καθ’ υπαγόρευση από ανθρώπους που γνωρίζουν λεπτομέρειες όσο αφορά τα καπνικά υπέρ μεγάλων συμφερόντων ειδικά όσο αφορά στην διάθεση καπνικών μέσα από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή οδηγία eu-pilot αλλά και της παγκόσμιας οργάνωσης υγείας (Π.Ο.Υ.)

Δεν είναι τυχαίο ότι χρόνια τώρα υπάρχει μια μεθοδευμένη οργάνωση από άτομα που είναι εξπέρ στο είδος τους και καταλαμβάνουν θέσεις κλειδιά σε αρμόδια υπουργεία ώστε να εξυπηρετούν κατά το δοκούν πρώην αφεντικά τους.

Μια ματιά να ρίξει κάποιος στα βιογραφικά αυτών…αμέσως καταλαβαίνει τα ‘’υπόγεια ρεύματα’’

Πολλά είναι τα ερωτηματικά ακόμα και σήμερα για μια κίνηση που έγινε από τον τέως υφυπουργό Εθνικής Αμύνης κ. Ελευσινιώτη.

Ποιός του έδωσε την αντισυνταγματική εγκύκλιο να υπογράψει που σε μια βραδιά καταργούσε το ευεργέτημα της Ελληνικής πολιτείας υπέρ αναπήρων και θυμάτων πολέμου?

Γιατί ο τότε υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Παναγιωτόπουλος δεν είχε ενημερωθεί για αυτή την εγκύκλιο ούτε ο νομικός του σύμβουλος?

Η συγκεκριμένη εγκύκλιο άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου και αποτέλεσμα είχε πέραν όλων των άλλων μόνο τη ζημία του Ταμείου Αρωγής .

Γιατί το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν ενέταξε στο ευεργέτημα τους αστυνομικούς-λιμενικούς- συνοριοφυλακες που συχνά πέφτουν θύματα από διάφορες αιτίες εν ώρα καθήκοντος?

Ποιος ο λόγος και που αποσκοπούσε η απόφαση να δοθούν τα χηρευόμενα περίπτερα στους δήμους και μάλιστα με δικαίωμα δημοπράτησης?!

Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς από το ελληνικό κοινοβούλιο ποιους σκοπούς εξυπηρετούν αυτές οι αποφάσεις?

Γιατί δεν εδόθησαν στις 13 περιφέρειες της χώρας ώστε να είναι πιο εύκολος ο έλεγχος αλλά και να υπάρχει διαφάνεια ως προς τον πινάκια ανάρτησης των νέων δικαιούχων ανά γεωγραφική περιοχή?

Αναλογιστείτε κ.κ. Βουλευτές το μέγεθος της συναλλαγής καθώς και της διαπλοκής των μεγάλων συμφερόντων σε μια δημοπρασία και ειδικά όσο αφορά τα λεγόμενα καλά εμπορικά πόστα περιπτέρων.

9)Ενημερώσαμε όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, από παντού πήραμε υποσχέσεις για επίλυση των προβλημάτων μας και κατάθεση στην βουλή σχετικών πρωτοβουλιών ώστε να λήξει ο Γολγοθάς μας.

Κάπου σταματάει το θέμα μας…και αυτό οφείλεται στην διαπλοκή των μεγάλων συμφερόντων με τις ηγεσίες των κόμματων.

Επιπροσθέτως σας ενημερώνουμε ότι μαζί με τον νομικό μας σύμβουλο κ. Παπαγιαννη Ευάγγελο είδαμε τον κ. Κουβέλη της ΔΗΜΑΡ στα γραφεία του κόμματος του όταν ακόμη συμμετείχε στην κυβέρνηση.

Μας εξέπληξε ευχάριστα όταν διαπιστώσαμε ότι ήταν βαθύς γνώστης όλων των προβλημάτων μας και ειδικά σε νομικά θέματα που μας αφορούν ..

Σε συνεννόηση μαζί του λάβαμε την υπόσχεση ότι όλα τα δίκαια αιτήματα μας θα επιλυθούν άμεσα και μας εδόθη η εντολή να ενημερώσουμε όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα προς τούτο.

Πράγματι ο γράφων την επιστολή μαζί με τον γενικό γραμματέα του Συνδικάτου κ. Παξιμάδη Γεώργιο και τον νομικό μας σύμβουλο επισκεφτήκαμε τη βουλή των Έλληνων και ενημερώσαμε άπαντες!!!

Δυστυχώς για τον κλάδο μας άμεση πρωτοβουλία πήρε το κόμμα της Χρυσής Αυγής καταθέτοντας σχετική τροπολογία στην αρμόδια επιτροπή της βουλής.

Αποτέλεσμα ήταν ο κ. Στουρνάρας να την απορρίψει δίχως ουσιαστική δικαιολογία..!!!

Η απορία μας παραμένει μέχρι και σήμερα.

Γιατί δεν κατέθεσαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης ταυτόχρονα στην προπαρασκευαστική επιτροπή της βουλής την ίδια τροπολογία όπως μας είχατε υποσχεθεί?

Γιατί στη βουλή μετά την απόρριψη της συγκεκριμένης τροπολογίας από τον κ. Στουρνάρα δεν αντέδρασε κανένα κόμμα ?

Όλα αυτά τα χρόνια ποιος κοροϊδεύει ποιον ?

Ακόμη μια φορά στον βωμό της μικροπολιτικής ο κλάδος μας έπεσε θύμα πολιτικών και μη συμφερόντων

Επιτέλους αυτό το απόστημα πρέπει να σπάσει.

10). Φορολογία καπνικών – συμφέροντα καπνοβιομηχανιών

Η φορολογία καπνικών στην Ευρώπη είναι μια δύσκολη εξίσωση από μαθηματικούς τύπους και ελάχιστοι γνωρίζουν πίσω από τους αριθμούς τι συμφέροντα κρύβονται.

Η φορολογία καπνικών χωρίζεται σε τρία μέρη, τσιγάρα – στριφτός καπνός – πούρα.

Ο εσωτερικός πόλεμος που ξέσπασε μεταξύ των καπνοβιομηχανιών λόγω μεριδίων αγοράς έχει άμεση συνάρτηση με τη φορολογία που κατατέθηκε ενσωματωμένα σε πολυνομοσχέδιο του 2012 – Ειδικές διατάξεις φορολογίας καπνού για το 2013.

Η Ελληνική κυβέρνηση πράγματι έγειρε την πλάστιγγα υπέρ συγκεκριμένης καπνοβιομηχανίας της Philip Morris και σε βάρος όλων των άλλων καπνοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Με απλά λόγια για να γίνουν κατανοητά από εσάς έγιναν τα πιο κάτω.

Υπερφορολογήθηκαν τα φτηνά σήματα τσιγάρων καθώς και ο στριφτός καπνός διότι leader σε αυτά τα σήματα είναι οι άλλες καπνοβιομηχανίες και όχι η Philip Morris.

Μείωσε τη φορολογία στα τσιγάρα με ονομαστική τιμή πάνω από το 3,40 ευρώ και με αυτόν τον τρόπο ευνόησε τη συγκεκριμένη καπνοβιομηχανία Philip Morris διότι στα ακριβά σήματα είναι αυτή ο leader της αγοράς π.χ. Marlboro.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα αμέσως μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου τον Νοέμβριο 2012, η Philip Morris να ανακοινώσει τον Δεκέμβριο του 2012 νέο δίκτυο διανομής της, για τους νομούς Αττικής – Θεσσαλονίκης – Αχαΐας, με αποτέλεσμα να κλείσουν 150 εταιρείες χονδρεμπορίου καπνικών και να παραμείνουν σε αποκλειστική διανομή των προϊόντων της, τρείς αντιπρόσωποι για Αττική , ένας για Θεσσαλονίκη και ένας για Αχαΐα.

Η αναστάτωση της αγοράς πέραν από τις νέες θέσεις ανεργίας που έφερε, δημιούργησε πολλαπλά προβλήματα και στον κλάδο του λιανεμπορίου. Χάθηκαν περίπου 80 εκατομμύρια πιστώσεις που υπήρχαν προς το λιανεμπόριο από τους χονδρέμπορους καπνικών, ξεκίνησαν οι δικαστικές αναγκαστικές εντολές πληρωμών σε βάρους του λιανεμπορίου, κατασχέσεις – εκβιασμοί για αναγκαστική είσπραξη απαιτήσεων από χονδρεμπόρους καπνικών που έκλειναν τις επιχειρήσεις του μετά από την απόφαση της Philip Morris.

Πέραν όλων των άλλων είχαμε πολλές αυτοκτονίες, καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά επεισόδια με την νέα αυτή κατάσταση που είχε δημιουργηθεί. ( Ένα από τα θύματα αυτής της κατάστασης υπήρξε ο γνωστός αγωνιστής- συνδικαλιστής ,Πρόεδρος της ΟΠΚΕ - Ομοσπονδία Περιπτερούχων Καπνοπωλών Ελλάδος - Κωνσταντίνος Κόλιας , ο οποίος μη αντέχοντας την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί, προέβη στο απονενοημένο διάβημά του.

Φυσικά τον ίδιο δρόμο με την Philip Morris, ακολούθησαν και οι άλλες καπνοβιομηχανίες δημιουργώντας όλες μαζί νέο δίκτυο διανομής τους, σε αυτούς τους νομούς.

Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα σε βάρος του λιανεμπορίου και υπάρχει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης των καπνοβιομηχανιών, διότι πλέον δεν έχουμε το δικαίωμα επιλογής προμηθευτού αλλά έχουμε πέσει ακόμα μια φορά θύμα σε εκβιασμούς όσον αφορά στη διανομή, στον τρόπο πληρωμής και πολλά άλλα.

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι…

Θα πρέπει να καταλάβετε ότι αυτός ο εσωτερικός πόλεμος των καπνοβιομηχανιών λειτουργεί ως καρτέλ – lobbying σε βάρος του λιανεμπορίου καπνικών διότι εκμεταλλευόμενοι τους νόμους, τους δίνεται η δυνατότητα από ελεγχόμενοι να γίνονται ελεκτές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα και μόνο. Η ισχύουσα νομοθεσία δίνει το δικαίωμα στις καπνοβιομηχανίες να ορίζουν την ονομαστική τιμή των προϊόντων τους στο καταναλωτικό κοινό και μετά να μπαίνει ο ειδικός φόρος κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) από το ελληνικό δημόσιο !!!

Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα που για λόγους marketing πολλές φορές οι καπνοβιομηχανίες ανεβάζουν ή κατεβάζουν τιμές σε ένα σήμα καπνικού προϊόντος ανάλογα με το πόσο θέλουν να πουλήσουν στην αγορά κατακτώντας μερίδια αγοράς και το ελληνικό δημόσιο αναγκαστικά να τους ακολουθεί στους φόρους. 

Έχουμε πολλά παραδείγματα στο πρόσφατο παρελθόν και ειδικά όταν είχε φουντώσει ο πόλεμος μεταξύ δύο καπνοβιομηχανιών, της Philip Morris και της ΚΑΡΕΛΙΑ κυκλοφόρησαν για μια εποχή τσιγάρα ονομαστικής αξίας 1 ευρώ με τα δικά τους αντίστοιχα brand name NEXT και LEADER.

11). Μονόδρομος για την ελληνική πολιτεία η θεσμοθέτηση κατώτατων ποσοστών κέρδους για το λιανεμπόριο καπνικών.

Οι καπνοβιομηχανίες από μόνες τους και από θέση ισχύος καθορίζουν τα ποσοστά επί της αποφορολογημένης αξίας, κρατώντας για αυτές το 60,4 % , δίνοντας στο δίκτυο ( αντιπρόσωποι χονδρικής -λιανέμποροι ) το 39,6%.

Στην Ελλάδα συμβαίνει το εξής. Ενώ στην Ευρώπη το κόστος διανομής μέχρι να πάει στο σημείο λιανικής πώλησης το βαρύνεται η καπνοβιομηχανία μέσα από το 60,4% της αποφορολογημένης αξίας που κρατάει για αυτήν, στην Ελλάδα το 39,6% που πρέπει να παίρνει ο λιανέμπορος καπνικών, οι αντιπρόσωποι τους κρατάνε από το 40% ένα ποσοστό της τάξης 15% - 25% ανάλογα τα σήματα και το είδος εμπορεύματος των καπνικών, με αποτέλεσμα να δουλεύουμε με εξευτελιστικά ποσοστά παρανόμως και παρατύπως και έξω από κάθε έννοια ηθικής εμπορικής συναλλαγής στην Ελλάδα.

Ζητούμε αυτό που εφαρμόζεται στην Ευρώπη να ισχύσει με θεσμοθέτηση και στην Ελλάδα και ως κατώτατη προμήθεια για το λιανεμπόριο να οριστεί το 39,6 %, επί τη; αποφορολογημένης αξίας

Θα πρέπει επιτέλους όλοι να καταλάβουν ότι η θεσμοθέτηση ποσοστών λιανεμπορίου είναι το όπλο της ελληνικής πολιτείας που μπορεί να ισορροπήσει τα πράγματα από όλες τις αυθαιρεσίες των καπνοβιομηχανιών.

Όταν υπάρχει ένα ποσοστό διανομής από την αποφορολογημένη αξία που πρέπει να δοθεί στο λιανεμπόριο καπνικών, οι καπνοβιομηχανίες αναγκαστικά θα προσαρμόζονται σε ονομαστικές τιμές βάση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) που θα υπάρχει.

Αυτό το όπλο θα πρέπει να το εκμεταλλευτεί η ελληνική πολιτεία υπέρ του αδύνατου κρίκου της αλυσίδας των καπνικών αφού και με απόφαση της Διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής φορολογίας καπνικών ( TAXIS ) επιτρέπεται στην ελληνική κυβέρνηση να νομοθετήσει υπέρ αυτού.

Το σχετικό έγγραφο υπάρχει στα πρακτικά της βουλής από το 2010 καθώς και απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου και τα έχει καταθέσει ο τότε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κεφαλογιάννης Μανώλης

Θα πρέπει το ελληνικό κοινοβούλιο να γνωρίζει επίσης ότι πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχουν ποσοστά διανομής επί της ονομαστικής τιμής 3% και παντού στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο, στα τσιγάρα το κατώτατο ποσοστό κυμαίνεται 8% - 15% της ονομαστικής τιμής.

Το δίκτυο των λιανέμπορων που στην ουσία είναι έμμεσος εισπράκτορας εσόδων του Ελληνικού δημοσίου πρέπει να προστατευθεί από όλο το ελληνικό κοινοβούλιο.

Η αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού η οποία γνωρίζει όλα τα θέματα, δυστυχώς δεν παίρνει αποφάσεις καθώς τα πλοκάμια διαπλοκής των καπνοβιομηχανιών και των μεγάλων συμφερόντων έχουν απλωθεί σε όλα τα επίπεδα ακόμη και στον λεγόμενο «ψευτο συνδικαλισμό» του χώρου μας.

Οι καπνοβιομηχανίες με την μέθοδο χορηγιών σε κλαδικά περιοδικά που εκδίδουν ορισμένα σωματεία του κλάδου μας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν εξασφαλίσει την σιωπή τους καθώς επίσης έχουν καταντήσει και υποχείρια όργανα αυτών προς εκμετάλλευση σε διάφορα υπουργεία καθώς και όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

12.) Συμπληρωματικές προτάσεις όσον αφορά στο σύστημα ιχνηλάτησης καπνικών προϊόντων καθώς και του ελέγχου πώλησης καπνικών

Από τις αρχές του 2010 είχαμε κάνει πρόταση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το σύστημα ιχνηλάτησης ή εμφανούς αριθμού παραγωγής καπνικών προϊόντων σε όλα τα σήματα των τσιγάρων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Προς τούτο είχαμε ενημερώσει τον Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χουντή ο οποίος έφερε το εν λόγω θέμα στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. Ο εν λόγω νόμος 3943/2011 θα πρέπει να συμπληρωθεί και με νέες τροπολογίες που αφορούν και ελέγχουν καλλίτερα την διακίνηση των καπνικών προϊόντων .

Πουθενά στην Ευρώπη για λόγους δημοσίου συμφέροντος δεν υπάρχει απελευθέρωση αγοράς καπνικών, αντίθετα με την φιλοσοφία που επικρατεί στην Ελλάδα.

Τα υπουργεία Ανάπτυξης και οικονομικών κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτά που ορίζουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες αλλά και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας Π.Ο.Υ.

Το Ελληνικό κοινοβούλιο θα πρέπει να εξετάσει πολύ σοβαρά το συγκεκριμένο θέμα για να δει πια συμφέροντα εξυπηρετούνται με αυτή την τακτική.

Πρόσφατα το Νομικό Συμβούλιο του κράτους έχει γνωμοδοτήσει όσον αφορά τα καπνικά προϊόντα από πια σημεία πώλησης πρέπει να πωλούνται και με ποιές προϋποθέσεις .. Θα πρέπει να προβλεφθούν με νέα τροπολογία , διοικητικά μέτρα με μεγάλα χρηματικά πρόστιμα στους αντιπροσώπους καπνικών προϊόντων που πρέπει να πωλούν μόνον σε σημεία λιανικής , όπως αναφέρεται στην σχετική γνωμοδότηση, καθώς επίσης και να αναγράφεται ο αριθμός αδείας πώλησης καπνικών προϊόντων στο τιμολόγιο Η καθυστέρηση εφαρμογής όλων των νόμων που αφορούν την ιχνηλάτηση και τον έλεγχο του λαθρεμπορίου καπνικών μόνον τυχαία δεν είναι. Σ’ όλη την Ευρώπη κινούνται τα νήματα από τις καπνοβιομηχανίες , ώστε να καθυστερήσουν την εφαρμογή αυτού του μέτρου. Σε κάποιες χώρες εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία στην πάταξη του λαθρεμπορίου π.χ. Ιταλία , Γαλλία και εκεί που δεν υπάρχουν τα συγκεκριμένα μέτρα έχουμε αύξησή του.

Η καθυστέρηση να προμηθευτούν τα τελωνεία τα 15 αυτοκινούμενα Χ-RES για έλεγχο του λαθρεμπορίου θεωρείται από εμάς ύποπτη . Η λεγομένη χορηγοί του ΣΔΟΕ θα έπρεπε να μεριμνήσουν γιαυτο διότι το γνωρίζουν πολύ καλά το πρόβλημα χρηματοδότησης.

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

http://www.synpeka.gr/nea-mikris-lianikis/item/20802-efarmogh-gnwmodothshs-toy-nomikoy-symvoylioy-toy-kratoys-gia-ta-shmeia-pwlhshs-twn-kapnikwn-pro%CF%8Aontwn.html#.Ut5t77SxWM8

Σημειώνεται ότι στην χώρα μας η εγκατάσταση συστήματος ιχνηλασιμότητας για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων προβλέπεται στο νόμο 3943 του 2011, στην παράγραφο 3 του άρθρου 25. Ωστόσο ο σχεδιασμός και η προσπάθεια για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα. Την άνοιξη του 2010 αντιπροσωπεία τελωνειακών είχε επισκεφτεί τις αντίστοιχες αρχές της Τουρκίας προκειμένου να εξετάσει την αποτελεσματικότητα του συστήματος και είχε υποβάλει και σχετική έκθεση προκειμένου να προχωρήσουν ανάλογες οι διαδικασίες και στην χώρα μας. Όσοι γνωρίζουν μάλιστα επισημαίνουν ότι αν όλο αυτό το διάστημα είχε εγκατασταθεί και λειτουργούσε το σύστημα ιχνηλασιμότητας, θα είχαμε γλιτώσει εν’ μέσω κρίσης τουλάχιστον το έκτακτο χαράτσι στα ακίνητα ή κάποιο άλλο ισοδύναμο μέτρο όπως είναι οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις. Και αυτό τη στιγμή που η εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου δεν επιβαρύνει επιπλέον ούτε στο ελάχιστο την τσέπη του φορολογούμενου.

Δεν παραχαράσσεται

Το σύστημα ιχνηλασιμότητας προβλέπει τη σήμανση των καπνικών προϊόντων με μια ταινία νέων προδιαγραφών που δεν παραχαράσσεται. Η ταινία “διαβάζεται” με ειδικό μηχάνημα και με τον τρόπο αυτό εντοπίζεται αμέσως η “εφοδιαστική αλυσίδα” του προϊόντος η οποία καθίσταται συνυπεύθυνη στην περίπτωση παράνομης εμπορίας. Έτσι όποιο τσιγάρο παράγεται ή εισάγεται στην χώρα μας από νόμιμες εταιρείες δεν θα μπορεί να διατεθεί λαθραία γιατί θα εντοπίζεται αμέσως ο κατασκευαστής, ο εισαγωγέας και ο διακινητής του προϊόντος. Σημειώνεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις τα λαθραία τσιγάρα παράγονται από νόμιμες εταιρείες για αγορές του εξωτερικού και γι αυτό δεν δασμολογούνται. Επανεισάγονται λαθραία και διατίθενται στην μαύρη αγορά αδασμολόγητα. Με το σύστημα αυτό κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν γιατί θα εντοπίζεται αμέσως όποιος εμπλέκεται στην αλυσίδα παραγωγής και διάθεσης του προϊόντος αυτού.

Εν κατακλείδι, με την ευκαιρία της συζήτησης στην Ελληνική Βουλή την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014 της τροπολογίας που αφορά την αύξηση της φορολογίας καπνικών προϊόντων λόγω ΕΟΠΥΥ, θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη όλα τα γεγονότα και τα στοιχεία που σας παραθέσαμε.

Αξιότιμοι κ.κ. βουλευτές..

Το περίπτερο έχει ζωή 101 χρόνια στην Ελλάδα..

Είναι ιστός της τοπικής κοινωνίας και σε καθημερινή βάση κάθε σημείο εξυπηρετεί 300-500 άτομα.

Δεν επιτρέπεται από κανέναν, -λόγω δεσπόζουσας θέσης-να το εκμεταλλεύεται.

Το περίπτερο-ψιλικατζίδικο πέραν από κλαδικό ζήτημα είναι κοινωνικό-πολιτιστικό θέμα αφορά άμεσα την δημόσια υγεία και περιμένει από όλους εσάς πολιτική πρωτοβουλία για να συνεχίσει να υπάρχει.

Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε ότι το 85% του ημερήσιου τζίρου του είναι είσπραξη εμμέσων φόρων καπνικών αλλά και παροχή υπηρεσιών σε διανομή τύπου καθώς και καρτών κινητής τηλεφωνίας.

Θα μπορούσα να σας απαριθμήσω πάρα πολλά στοιχεία και γεγονότα της εν λόγω 4ετιας, αλλά θα χρειαζόταν να γράψω πολλούς τόμους «εγκυκλοπαίδειας» Είμαστε όμως έτοιμοι να καταθέσουμε για όλα όπου καλεστούμε από τον κάθε ενδιαφερόμενο.

Κλείνοντας αυτή την επιστολή-έκθεση γεγονότων- σας παραθέτω και ορισμένα links που επιβεβαιώνουν οπτικοακουστικά τα γραφόμενα μου.

Όσοι από εσάς επιθυμούν μπορούν να δουν βίντεο η σχετικά έγγραφα

Είμαστε στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνηση.



     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!