tromaktiko: «Μειώστε τις τιμές των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων»

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

«Μειώστε τις τιμές των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων»



της Έφης Καραγεώργου
Τη συνταγή που μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση του αριθμού των τουριστών που θα επισκεφτούν την Ελλάδα ακόμη και στα18,5 εκατομμύρια άτομα παρέδωσαν στον...
πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. Μεταξύ άλλων, η πρόταση περιλαμβάνει μείωση στον ΦΠΑ των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και των χρεώσεων του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ώστε να μειωθούν οι τιμές και στα αεροπορικά εισιτήρια

Με 10 κινήσεις ο ελληνικός τουρισμός μπορεί στην κυριολεξία να απογειωθεί και να καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο, όχι τόσο σε επίπεδο αφίξεων, αλλά εσόδων που είναι και το μεγάλο ζητούμενο.

Χθες στο Μέγαρο Μαξίμου, στη σύσκεψη για τον τουρισμό στην οποία προήδρευσε ο πρωθυπουργός (και πήραν μέρος οι υπουργοί Τουρισμού, Οικονομίας, Ανάπτυξης, Εργασίας, Πολιτισμού και Ναυτιλίας) , οι εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων (ΣΕΤΕ, Πανελλήνια Ομοσπονδία ξενοδόχων και ξενοδοχειακό Επιμελητήριο) ήταν αποφασισμένοι να ακουστεί η φωνή τους και προσπάθησαν να πείσουν το κυβερνητικό επιτελείο για το αυτονόητο.

Ότι δηλαδή για να είναι ο τουρισμός ατμομηχανή της ανάπτυξης και το εργαλείο που θα βγάλει τη χώρα από την κρίση, χρειάζεται και «καύσιμο», στην προκειμένη περίπτωση ορισμένες απλές, αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικές κινήσεις. Και συγκεκριμένα:

1. Μείωση ΦΠΑ ακτοπλοΐας στο 6,5% για επιβάτες, 13% για αυτοκίνητα. Μείωση ΦΠΑ τελών μαρινών στο 6,5%. Σταθερό και ελκυστικό φορολογικό πλαίσιο.

2. Χορήγηση βίζας Σένγκεν πολλαπλών χρήσεων ως εξής: Πρώτη επίσκεψη στη χώρα χορήγηση βίζας μίας χρήσης, δεύτερη επίσκεψη πολλαπλής 1 έτους, τρίτη επίσκεψη πολλαπλής 3ετών. Ανταποδοτικά οφέλη από τον διαμεσολαβητή πάροχο προς τον ΕΟΤ και την Marketing Greeceγια την προβολή της χώρας και των τουριστικών της προϊόντων. Βελτίωση στις διαδικασίες χορήγησης βίζας σε σχέση με την κρουαζιέρα. Πρωτοβουλία της Ελληνικής Προεδρίας για απλή, ηλεκτρονική χορήγηση βίζας Σένγκεν.

3. Άνοιγμα από 1η Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου 2014 των σημαντικότερων αρχαιολογικών χώρων και μουσείων (90% της συνολικής επισκεψιμότητας) από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ. Και από το 2015, μείωση κόστους εισόδου για την περίοδο 1η Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου με παράλληλη λελογισμένη αύξηση τους υπόλοιπους μήνες. Πλήρης ανταποδοτικότητα της επιπλέον δαπάνης φύλαξης από τα επιπλέον έσοδα. Αναδιοργάνωση ΤΑΠΑ στο μοντέλο του British Heritage, με βάση σχετική μελέτη.

4. Ταχεία επίλυση του προβλήματος επαρκούς και σε λογικό κόστος χρηματοδότησης των υγιών ή βιώσιμων τουριστικών επιχειρήσεων, από το τραπεζικό σύστημα, ώστε να επιτευχθεί το αναγκαίο ελάχιστο επίπεδο επενδύσεων των 3 δις ευρώ κατ’ έτος από τον ιδιωτικό τομέα στον τουρισμό.

5. Συμπλήρωση επενδυτικού νόμου, σε πιο εξειδικευμένο επίπεδο για τον τουρισμό με βάση πορίσματα της μελέτης, π.χ. κινητροδότηση για αναβάθμιση ξενοδοχείων στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας, περαιτέρω ενίσχυση συγκεκριμένων κατηγοριών ξενοδοχείων (boutique, authentic, luxury, LIRs, elderly care κλπ), με στόχο την αύξηση των στοχευμένων προιόντων και του ποσοστού 4* και 5* στο 55% του συνόλου, από 40% σήμερα (δηλαδή ως το 2021, 150.000 νέες κλίνες 4* και 5*, με παράλληλη αναβάθμιση 80.000 υφισταμένων). Επέκταση κινήτρων για αναβάθμισης της ακτοπλοΐας και του θαλάσσιου τουρισμού. Ορθολογικός σχεδιασμός ΣΕΣ 2014-2020, με κατανομή πόρων 4 δισ. Ευρώ άμεσα και έμμεσα στον τουρισμό, για την στήριξη και κινητροδότηση των αναγκαίων ιδιωτικών επενδύσεων ύψους 22 δισ. Ευρώ.

6. Άμεση χαρτογράφηση των μαρινών και τουριστικών λιμένων και επίσπευση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησής τους από το ΤΑΙΠΕΔ. Ψήφιση το ταχύτερο του νόμου του θαλάσσιου τουρισμού, τον οποίο έχει επεξεργασθεί το ΥΕΝ, ώστε να ισχύσει με την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου.

7. Δημιουργία συντονιστικής επιτροπής σε επίπεδο πόλης για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με σκοπό την άμεση δημιουργία ενός ημερολογίου “flagship” εκδηλώσεων και τουριστικών διαδρομών και τη συνολική αναβάθμισή τους ως τουριστικούς προορισμούς.

8. Μείωση χρεώσεων Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με παράταση της σύμβασης, παράλληλα με συντονισμό από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό του εξαιρετικά σημαντικού για τον τουρισμό έργου βέλτιστης ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων.

9. Χορήγηση ελληνικού διαβατηρίου σε κατοίκους εκτός ευρωζώνης που επενδύουν 1 εκατ. ευρώ π.χ. σε ομόλογα Ελληνικού Δημοσίου και τα διακρατούν για μία δεκαετία (μοντέλο Μάλτας).

10. Προτάσεις ΟΟΣΑ: Εμπεριέχουν θετικές προτάσεις αναγκαίων μεταρρυθμίσεων στον τουρισμό αλλά και ορισμένες επικίνδυνες, εάν υιοθετηθούν απορρυθμίσεις, που μπορεί να οδηγήσουν σε πτώση της ποιότητας. Προτείνεται να υιοθετηθούν εκείνες που διασφαλίζουν τον μέγιστο δυνατό ανταγωνισμό, εφ’ όσον παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη και τις αδυναμίες των δημόσιων ελεγκτικών μηχανισμών, διαφυλάσσεται η ποιότητα.

Τα παραπάνω διατυπώθηκαν και σε επιστολή που παρέδωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης χθες στον κ. Αντώνη Σαμαρά, στην οποία υπογραμμίζεται μεταξύ των άλλων ότι:

Οι προοπτικές του τουρισμού για το 2014, υπό τη βασική προϋπόθεση διατήρησης της πολιτικής σταθερότητας, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Οι προκρατήσεις βαδίζουν με διψήφιο πρόσημο αύξησης, όπως θετικές είναι και οι εκτιμήσεις των σημαντικότερων Tour Operators και αεροπορικών εταιρειών. Η εκτίμηση του ΣΕΤΕ για το 2014 είναι ότι οι αφίξεις θα ξεπεράσουν τα 18 εκατ., ίσως και τα 18,5 εκατ. και τα άμεσα έσοδα τα 13 δισ. Ευρώ.

Παράλληλα, η μελέτη της McKinsey για τον οδικό χάρτη ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, όσο και οι πρόσφατες εκτιμήσεις του WTTC (World Travel and Tourism Council), συγκλίνουν στην εκτίμηση, ότι με ορίζοντα το 2021 - 2023 η χώρα μας θα επιτύχει 22 - 24 εκατ. αφίξεις και 18 - 19 δισ. Ευρώ άμεσα έσοδα, δηλαδή 9 επιπλέον μονάδες στο σημερινό της ΑΕΠ, δημιουργώντας παράλληλα 300.000 επιπλέον θέσεις εργασίας. Η καλά δουλεμένη μελέτη της McKinsey σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ που σήμερα σας παρουσιάζουμε, μπορεί να αποτελέσει τη βάση του αναπτυξιακού σχεδίου της Πολιτείας στον τομέα του τουρισμού.

fpress.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!