Ποια σημεία θα αλλάξουν
Βασικά σημεία των αλλαγών είναι οι κύριοι παίκτες της ακτοπλοΐας να αποδεχθούν ότι, πρέπει να λειτουργούν με γνώμονα την κερδοφορία. Για παράδειγμα, οι προορισμοί είναι ένα κύριο σημείο που πρέπει να συμφωνηθεί και να καμφθεί άκρατος ανταγωνισμός. Προορισμοί «Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πρέπει να αποφασίσουν ότι, δεν μπορούν να έχουν τέσσερα πλοία σ ένα προορισμό και να σημειώνουν ζημίες και οι τέσσερις εταιρείες. Το ορθολογικό για να κερδίζουν όλες οι εταιρείες με την τοποθέτηση λιγότερων πλοίων.», τονίζει παλιό και έμπειρο της ακτοπλοΐας.
Λειτουργικά έξοδα – εργασιακό καθεστώς
Ο ίδιος, παράγοντας προσθέτει πως αφού συμφωνήσουν οι βασικοί παίκτες σ ένα νέο μοίρασμα στις γραμμές του Αιγαίου, αυτό πρέπει να συνοδευθεί με μειώσεις εξόδων. Τα προγράμματα αναδιάρθρωσης περιλαμβάνουν διάφορες προτάσεις όπως την μείωση της ταχύτητας των πλοίων, τις κοινές προμήθειες καυσίμων, ακόμη και την χρησιμοποίηση νέου καύσιμου. Ένα ακανθώδες ζήτημα που πρέπει να λυθεί είναι οι σχέσεις ιδιοκτητών- εργαζομένων οι οποίες θα τεθούν σε νέα βάση. Είναι χαρακτηριστικό, ότι λ.χ οι μισθοί σεφ στα ακτοπλοϊκά είναι υπερδιπλάσιοι από τους αντίστοιχους μισθούς που λαμβάνουν οι συνάδελφοι τους στην ξηρά.
Είσοδος νέων κεφαλαίων
Εφόσον ξεκινήσουν οι νέες αλλαγές στην ακτοπλοΐα και αποδειχθεί βασίμως πως οι εταιρείες μπορούν να επανέλθουν στα κέρδη, τότε το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επενδυτών θα αυξηθεί προκειμένου να τοποθετήσουν νέα κεφάλαια στις εταιρείες. Ήδη η Attica βελτίωσε τον ισολογισμό της με ebidta ( κέρδη πρό φόρων τόκων και αποσβέσεων ) 10,16 εκατ. ευρώ ( 2012) ενώ και η ΑΝΕΚ σημείωσε 4,24 εκατ. ευρώ.
newmoney