tromaktiko: Πώς γίνεται να «χαθεί» ένα ολόκληρο αεροπλάνο σε έναν κόσμο που δορυφόροι σαρώνουν όλο τον πλανήτη

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Πώς γίνεται να «χαθεί» ένα ολόκληρο αεροπλάνο σε έναν κόσμο που δορυφόροι σαρώνουν όλο τον πλανήτη



Γιατί μπορεί κανείς να εντοπίσει τη θέση ενός κινητού αλλά όχι ενός τεράστιου Μπόινγκ

Το μυστήριο που καλύπτει την εξαφάνιση του αεροσκάφους Boeing 777 των Malaysia Airlines προκαλεί, μάλλον αυθόρμητα, ένα ερώτημα:

Πώς γίνεται σε έναν κόσμο όπου μπορεί κανείς να εντοπίσει τη θέση ενός κινητού τηλεφώνου με ακρίβεια εκατοστού σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, να αγνοείται για μέρες ολόκληρες η τύχη ενός ολόκληρου αεροπλάνου;

Στο ερώτημα αυτό επιχειρεί να απαντήσει η ιστοσελίδα extremetech.com, που σε άρθρο της επισημαίνει πως το πρόβλημα είναι ότι όλα τα μυστικά των αεροπλάνων είναι κλειδωμένα σε ένα “μαύρο κουτί”, που αν τυχόν δε βρεθεί μετά από ένα αεροπορικό δυστύχημα, τότε είναι αδύνατο να γνωρίζει κανείς τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος.

Δηλαδή, σε μία εποχή όπου μέσω GPS μπορούν να εντοπιστούν οχήματα και συσκευές που βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, και όπου δορυφόροι καλύπτουν σχεδόν όλο τον πλανήτη, τα πάντα εξαρτώνται από μία συσκευή που δεν μπορεί να δίνει ανά πάσα στιγμή το στίγμα της…
Δε θα μπορούσε όμως αυτό να αλλάξει; Ναι, θα μπορούσε. Σύμφωνα με το άρθρο, ένα αεροσκάφος δημιουργεί πολλά δεδομένα, όμως κανείς δεν έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με τη μετάδοση, τη λήψη και την αποθήκευση των δεδομένων αυτών, τα οποία θα μπορούσαν να επιτρέψουν τον εντοπισμό κάθε αεροσκάφους ανά πάσα στιγμή.

Και ο λόγος που αυτό δεν έχει γίνει συνδέεται πιθανότατα με το πόσο σπάνια είναι τα αεροπορικά δυστυχήματα, πόσω μάλλον τα τόσο μυστηριώδη αεροπορικά δυστυχήματα.
“Ακόμα κι έτσι, είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι το 2014 τα αεροσκάφη δεν εκπέμπουν την τοποθεσία τους κάθε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Υπάρχει παραπάνω από επαρκές εύρος ζώνης στις χαμηλές ραδιοσυχνότητες για να μεταδώσει ένα αεροπλάνο τα δεδομένα του στον πλησιέστερο σταθμό λήψης”, επισημαίνεται στο άρθρο, που αναφέρει ακόμα ότι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ακόμα για την αποστολή δεδομένων και το δίκτυο Wi-Fi που σήμερα προσφέρουν κάποια αεροπλάνα στους επιβάτες τους.

Ίσως η περίπτωση του Boeing της Malaysian, που πήρε τόση δημοσιότητα, να πείσει την αεροπορική βιομηχανία να δει πιο σοβαρά το θέμα της παρακολούθησης των αεροσκαφών εν μέσω πτήσης, καταλήγει το δημοσίευμα.

exedra.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!