πλαίσια του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Εφοδιαστικής Αλυσίδας (European Supply Chain Day).
Ως εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στον Κανονισμό των νέων Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και ευρωβουλευτής της Χρονιάς στον τομέα των Μεταφορών (2013), ο κ. Κουμουτσάκος αναφέρθηκε στη συμβολή των νέων Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς στις προσπάθειες της Ευρώπης για οικονομική ανάκαμψη, βιώσιμη ανάπτυξη και ενίσχυση της απασχόλησης, καθώς και στις δυνατότητες και ευκαιρίες που παρουσιάζονται για την Ελλάδα, ώστε να γίνει από χώρα της Ευρωπαϊκής περιφέρειας, χώρα-κόμβος του διεθνούς εμπορίου.
«Tα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών συνιστούν το μεγαλύτερο αναπτυξιακό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τώρα και για τα επόμενα 15 χρόνια. Είναι ένα φιλόδοξο και ταυτόχρονα ρεαλιστικό και χειροπιαστό σχέδιο που μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην επίτευξη του τριπλού στόχου: Ανταγωνιστικότητα - Ανάπτυξη – Απασχόληση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής. Για την επιτυχή εφαρμογή του, τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών στηρίζονται από ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο, με το όνομα "Συνδέοντας την Ευρώπη - Connecting Europe Facility" που έχει "προικοδοτηθεί" με σχεδόν 26 δισ. ευρώ.
H Ελλάδα αποτελεί αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος του Κεντρικού και σημαντικότερου Δικτύου των αναθεωρημένων Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών με τον διάδρομο της Ανατολικής Μεσογείου (Orient-East Med Corridor) και μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη από τις δυνατότητες χρηματοδότησης που προσφέρει το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο "Συνδέοντας την Ευρώπη. Κομβικό ρόλο στην απορρόφηση και αξιοποίηση των κονδυλίων αυτών θα έχουν οι περιφέρειες της Ευρώπης που έχουν μπει στον Χάρτη των νέων Δικτύων Μεταφορών.
Αναφερόμενος ειδικότερα στις νέες δυνατότητες και ευκαιρίες που μπορεί να έχει η χώρα μας, ο Γιώργος Κουμουτσάκος υπογράμμισε ότι:
«Oι δυνατότητες, οι ευκαιρίες και οι προοπτικές που ανοίγονται για την Ελλάδα από την πλήρη ένταξή της στα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών είναι πολλές. Δεν είναι τυχαία λοιπόν η δυναμική που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία 5 χρόνια με σημείο αναφοράς το λιμάνι του Πειραιά. Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε μείζονος σημασίας πύλη για τα φορτία της COSCO στην Ευρώπη με επόμενο στόχο τα 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Οι εξελίξεις στο πρώτο λιμάνι της χώρας, μετά την αρχική συμφωνία COSCO, Hewlett-Packard και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δίνουν στο λιμάνι του Πειραιά το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να εξελιχθεί η περιφέρεια Αττικής σε κεντρική-κομβική πύλη των διεθνών εμπορικών ροών.
Τα νέα Δίκτυα Μεταφορών λοιπόν περνούν μέσα από την Περιφέρεια Αττικής.
Γνωρίζοντας σε βάθος τις διαδικασίες και έχοντας συνεργαστεί επί δύο και πλέον χρόνια με τους ανθρώπους και τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μπορούμε να πετύχουμε την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν τόσο το νέο δίκτυο, όσο και το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο, προκειμένου να κάνουμε πραγματικότητα το στρατηγικό στόχο να γίνουμε κομβική χώρα-πύλη για το διεθνές εμπόριο.
Σε αυτόν το στρατηγικό στόχο βρίσκεται, πιστεύω, το νέο αναπτυξιακό μοντέλο για τη χώρα και το σημείο αναφοράς είναι η Περιφέρεια Αττικής.
Για να συμβεί αυτό, όμως, δεν φτάνει μόνον η προνομιακή γεωπολιτική μας θέση, χρειάζονται και οι κατάλληλες σύγχρονες υποδομές στις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα (logistics). Χρειάζονται οι κατάλληλοι άνθρωποι που θα έχουν την γνώση, το ήθος και την εμπειρία να συμβάλλουν στη μέγιστη απορρόφηση των κονδυλίων που προσφέρει τόσο το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο "Συνδέοντας την Ευρώπη" όσο και το νέο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (πρώην ΕΣΠΑ) 2014-2020».