Το συγκεκριμένο boutique hotel, αποτέλεσε για το σεμινάριο με γενικό τίτλο «The Special Hotel Concepts Masterclass - Δημιουργώντας ξενοδοχειακά προϊόντα για ειδικές κατηγορίες πελατών» που διοργάνωσε στις 25 Φεβρουαρίου στην Αθήνα, στο AIROTEL Stratos Vassilikos, η TravelDailyNews, μια πολύ ιδιαίτερη «μελέτη περίπτωσης».
Κι αυτό γιατί το Pradise Island Villas, είναι ένα από τα ελάχιστα ξενοδοχεία – σε πανελλαδικό επίπεδο - που πέτυχε κάτι, το οποίο για πολλούς μικρομεσαίους επιχειρηματίες του ξενοδοχειακού τομέα, θεωρείται ακατόρθωτο. Την πλήρη επανεκκίνηση ξενοδοχειακής μονάδας. Η κ .Ελένη Μωυσιάδη
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Η κ. Μωυσιάδη, υλοποίησε ένα επιχειρηματικό - στρατηγικό σχέδιο που εμπνεύστηκε και σχεδίασε μόνη της, βάσει του οποίου το παλιό, συμβατικό, οικογενειακό ξενοδοχείο που είχε προσανατολισμό το μαζικό, χαμηλό και μέσο τουρισμό, άλλαξε άρδην φυσιογνωμία και ταυτότητα, κατορθώνοντας να μπει δυναμικά στον ανταγωνισμό της τουριστικής αγοράς της περιοχής, γνωρίζοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Πώς ήταν το ξενοδοχείο Paradise Bungalows στο παρελθόν
Στον ίδιο χώρο που σήμερα βρίσκεται το Paradise Island Villas, στο παρελθόν λειτουργούσαν τα Paradise Bungalows, της οικογένειας Μωυσιάδη. Ήταν μια μονάδα 4 αστέρων με 42 bungalows και 120 κλίνες και λειτουργούσε κυρίως ως Half Board & All inclusive για δύο σεζόν. Ο προσανατολισμός του ήταν ο μαζικός τουρισμός και το 95% των πωλήσεων του έκλεινε μέσω των tour operators.
Τα Bungalows Villas, ήταν μονάδα 4 αστέρων με 42 bungalows
Το αποτέλεσμα, εφόσον δεν ήταν μια εξειδικευμένη ξενοδοχειακή μονάδα, ήταν να υφίσταται πίεση από τον ανταγωνισμό των μεγάλων ξενοδοχείων της περιοχής και να μην έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει τη διαπραγματευτική του ισχύ, ούτε στην τιμή αλλά ούτε και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Βίωνε δηλαδή μια στάσιμη κατάσταση, με την οποία βρίσκονται αντιμέτωπες σήμερα δεκάδες μικρές και μεσαίες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Κρήτη. Ώσπου γεννήθηκε η ιδέα για το «Paradise Project», που αφορούσε στην πλήρη επανεκκίνηση της μονάδας. Πώς είναι σήμερα το Paradise Island Villas
Είναι ένα κομψό συγκρότημα που το χαρακτηρίζει η ξεχωριστή ατμόσφαιρα ενός boutique ξενοδοχείου 5 αστέρων. Αποτελείται από 12 πολυτελείς βίλες με ιδιωτική πισίνα και κήπο. Είναι κτισμένο σε διαφορετικά επίπεδα στο λόφο του Ανισσαρά, σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς και ηρεμίας, με μεγάλες, καλυμμένες με γκαζόν, εκτάσεις, φοίνικες, πέργκολες, ανθισμένα παρτέρια και θέα στη θάλασσα αλλά και το βουνό.
Μέσα από το «Paradise Project» η κ. Ελένη Μωυσιάδη και η οικογένειά της κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα ζεστό και κομψό περιβάλλον, με έντονη την προσωπική σφραγίδα, προσφέροντας υψηλά επίπεδα φιλοξενίας. Κατέστησαν το Paradise Island Villas, ιδανική επιλογή για ζευγάρια, φίλους αλλά και οικογένειες, δίνοντας έμφαση στην ολοκληρωμένη εμπειρία lifestyle υπηρεσιών, με διακριτικότητα και ευελιξία, ώστε να ικανοποιηθούν οι ξεχωριστές ανάγκες κάθε επισκέπτη.
Τα ιδιαίτερα στοιχεία του «Paradise Concept»
Η επιτυχία της μονάδας βασίζεται στα πλεονεκτήματα της διαμονής σε βίλα και συγχρόνως τις προσωποποιημένες υπηρεσίες ενός 5στερου Boutique ξενοδοχείου.
Όπως είπε εξάλλου η κ. Μωυσιάδη κατά την παρουσίαση της μελέτης περίπτωσης του Paradise Island Villas στο σεμινάριο της Αθήνας, ο σχεδιασμός του concept, μπορεί να περιγραφεί ως εξής:
- Προσωπικές πινελιές, ιδιαίτερος χαρακτήρας design και έμφαση στη λεπτομέρεια, ξεχωριστή προσωπικότητα "Boutique Atmosphere"
- Ζεστασιά, άνεση, χαλάρωση, διακριτική πολυτέλεια "Home away from Home",
- Υπηρεσίες Concierge, προσωποποιημένες πάνω στις ανάγκες του κάθε πελάτη "Nothing is too much trouble for us"
- Προσωπική Σχέση με τον κάθε πελάτη, "The client is our Guest", διακριτικό service, απόλυτος σεβασμός στις συνήθειες του πελάτη
Μιλώντας με την Ελένη Μωυσιάδη
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Irakliolive η κ. Μωυσιάδη, είπε χαρακτηριστικά τα εξής:
- Σε ποια χρονική περίοδο αρχίσατε να δουλεύετε στο μυαλό σας το Paradise Concept και ποια ήταν η αφορμή για να ξεκινήσετε την προσπάθεια;
«Ξεκίνησα να δουλεύω την ιδέα του concept στο μυαλό μου τουλάχιστον 2-3 χρόνια πριν την απόφαση της υλοποίησης του. Η αφορμή δόθηκε αρχικά από την ανάγκη μας να βρούμε ένα πιο αποτελεσματικό μοντέλο λειτουργίας του υπάρχοντος ξενοδοχειακού συγκροτήματος, το οποίο καθώς λειτουργούμε αρκετά χρόνια με εστίαση στον μαζικό χαμηλό/μέσο τουρισμό, είχε χάσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα έναντι των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων. Χρειαζόταν λοιπόν μια ριζική επανατοποθέτηση του στην αγορά, με ένα concept που θα το ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό, και θα έδινε ξεκάθαρα μηνύματα στους επισκέπτες για να το ξεχωρίζουν και να το επιλέξουν για τις διακοπές τους».
- Πιστεύετε ότι οι σπουδές σας συνέβαλαν στην υλοποίηση του σχεδιασμού;
«Βεβαίως. Οι σπουδές μου ήταν καταλυτικός παράγοντας στην σύλληψη, ανάπτυξη και κυρίως εύστοχη υλοποίηση του ιδιαίτερου αυτού concept, το οποίο στηρίζεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ που έδωσε τα σωστά θεμέλια και τις σωστές κατευθύνσεις. Παρόλα αυτά θα πρέπει να συμπληρώσω ότι καθώς υπήρχε και η γενικότερη εμπειρία του ξενοδοχειακού προϊόντος από την οικογένεια μου, είχα τη δυνατότητα να αξιολογήσω κριτικά τις γνώσεις που είχα από τις σπουδές μου, και να τις αξιοποιήσω στο μέγιστο βαθμό μέσα στα ρεαλιστικά πλαίσια της αγοράς».
- Ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το «μυστικό σας επιτυχίας» σας;
«Δεν υπάρχει μυστικό. Στη σύλληψη του concept, προσπάθησα να δώσω μια ξεχωριστή διάσταση σε όλα τα στοιχεία της φιλοξενίας. Από την ατμόσφαιρα και τη διακόσμηση όπου επιμελήθηκα προσωπικά, στο ιδιαίτερο service και φροντίδα των πελατών μας, στη διοίκηση και υποστήριξη του προσωπικού, και κυρίως στις λεπτομέρειες που για τους πελάτες μας κάνουν τη διαφορά. Η μεγάλη αγάπη, αφοσίωση και πίστη που έχουμε όλοι σε αυτό που έχουμε ΄΄κτίσει΄΄ το Paradise Concept, είναι αυτό που μας κάνει ξεχωριστούς για τους πελάτες μας».
- Τι ακριβώς σημαίνει ο όρος «πλήρης επανεκκίνηση ξενοδοχειακής μονάδας»;
«Είναι η επανατοποθέτηση της υπηρεσίας και των προϊόντων που προσφέρει μια ξενοδοχειακή μονάδα. Το αποτέλεσμα είναι η αλλαγή προσανατολισμού, προσφέροντας εξειδίκευση, στοχεύοντας πλέον όχι στο ευρύ ταξιδιωτικό κοινό αλλά σε επιμέρους τμήματά του που έχουν συγκεκριμένο προφίλ και άκρως εξειδικευμένες ανάγκες. Η πλήρης επανεκκίνηση μιας ξενοδοχειακής μονάδας αν γίνει πετυχημένα, προσφέρει το πολυπόθητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, που αναζητούν όλες οι επιχειρήσεις για να μπορέσουν να επιβιώσουν σε ανταγωνιστικές αγορές».
- Υλοποιήσατε μόνη σας τη μελέτη για τη μετατροπή των bungalows σε πολυτελείς βίλες;
«Το concept ναι, πάντα σε συνεργασία με την οικογένεια μου, όπου το κάθε μέλος της έφερε και την αντίστοιχη εμπειρία στο Project. Αρχιτεκτονικά η αλλαγή έγινε από τον αρχιτέκτονα του ξενοδοχείου, ο οποίος είχε εμπνευστεί και υλοποιήσει από την αρχή το σχέδιο των bungalows».
- Πόσο χρόνο επενδύσατε σε προσωπική εργασία μέχρι να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός σας;
«Δεν έχω καθίσει ποτέ να το μετρήσω αυτό, και νομίζω ότι δεν γίνεται κιόλας. Όταν επενδύεις σε ένα τέτοιο project πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να αφιερωθείς σε αυτό ολοκληρωτικά, χωρίς ωράρια».
- Υπήρχαν πράγματα που προβλέπονταν στο αρχικό concept και δεν υλοποιήθηκαν τελικά;
«Όχι ακριβώς. Λόγω πίεσης χρόνου, θέσαμε κάποιες προτεραιότητες στην ολοκλήρωση του Project τη πρώτη χρόνια, και έτσι κάποια πράγματα τα υλοποιήσαμε σε δεύτερο χρόνο. Επιπλέον, ξεκινώντας την λειτουργία του Boutique Villa Hotel μας μπορέσαμε να πάρουμε ανατροφοδότηση σε πολλά πράγματα, που αφορούν σε διάφορους τομείς της λειτουργίας του. Έτσι, εξελίξαμε και βελτιώσαμε τις υπηρεσίες και προϊόντα μας.
- Υπήρχαν συγκριτικά πλεονεκτήματα της αρχικής ξενοδοχειακής μονάδας πάνω στα οποία ενδεχομένως βασιστήκατε για την αναδημιουργία της;
«Το βασικό πλεονέκτημα που μας βοήθησε πολύ στη μετατροπή σε βίλλες, ήταν η ιδιαίτερη, μοναδική αρχιτεκτονική που είχαν ήδη τα κτίρια, καθώς και η άνεση και το πλεόνασμα που υπήρχε στους εξωτερικούς χώρους, όπου χρησιμοποιήθηκαν για τη διαμόρφωση των ιδιωτικών κήπων και πισινών των βιλών».
- Το target group στο οποίο απευθύνεστε είναι οι επισκέπτες με οικονομική επιφάνεια και /ή υψηλού μορφωτικού επιπέδου. Απευθύνεστε εν ολίγοις στο λεγόμενο είδος του «ποιοτικού τουρισμού» που αποτελεί και έναν από τους ουσιαστικούς στόχους του τοπικού τουριστικού προϊόντος. Πόσο εφικτό είναι τελικά, να μετατρέψουμε τον κρητικό τουρισμό από «μαζικό» σε «ποιοτικό»;
«Σωστά, αυτό ακριβώς είναι το αποτέλεσμα της εξειδίκευσης. Ο ποιοτικός τουρισμός δεν έχει να κάνει βέβαια μόνο με το βιοτικό και οικονομικό επίπεδο του επισκέπτη, έχει να κάνει και με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την όλη ταξιδιωτική του εμπειρία στην Κρήτη. Τους λόγους που επέλεξε τον προορισμό και το πώς έχει οραματιστεί να εκμεταλλευτεί τις μέρες του στο νησί. Η δική μου πάντα άποψη ήταν ότι η Κρήτη αλλά και ολόκληρη η Ελλάδα, σαν προορισμός δεν μπορεί να τοποθετείται ως ένας ΄΄οικονομικός΄΄ τουριστικός προορισμός, και να ανταγωνίζεται άνισα χώρες όπως τη Β. Αφρική και τα παράλια της Τουρκίας. Η ελληνική εμπειρία φιλοξενίας πρέπει να πατήσει πάνω στην ποιότητα και την ανταπόδοση που υπάρχει, πρέπει να επικοινωνηθεί ως "Value for money" προορισμός, δηλαδή ποιότητα και καλές τιμές για αυτό που προσφέρεται. Όχι χαμηλές τιμές, αλλά καλές τιμές. Τώρα πόσο εφικτό είναι αυτό; Το υλικό υπάρχει για να πατήσουμε πάνω σε αυτό, απλά αυτή η μεταστροφή της εικόνας μας σαν προορισμός, πρέπει να γίνει συλλογικά από ένα σύνολο παραγόντων και όχι μόνο από τους ξενοδόχους».
- Το σύστημα «all inclusive» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επιτυχημένο; Μήπως τελικά είναι μια μορφή αυτοπαγίδευσης των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον ξενοδοχειακό τομέα;
«Το σύστημα AI αναπτύχθηκε αρχικά για προορισμούς όπου οι επισκέπτες δεν είχαν την επιλογή της περιήγησης έξω από το ξενοδοχείο, είτε λόγω της ιδιαίτερης γεωγραφικής θέσης όπως για παράδειγμα οι Μαλδίβες, είτε λόγω της επικινδυνότητας της ευρύτερης περιοχής, όπως το Μεξικό ή η Κένυα. Σε τέτοιους προορισμούς το μοντέλο αυτό είναι πετυχημένο. Στους ευρύτερους ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως η Ελλάδα, εννοείται ότι η φιλοσοφία του μοντέλου αυτού καταστρατηγείται και δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη. Η εφαρμογή του AI από πληθώρα ξενοδοχείων είναι αποτέλεσμα των πιέσεων των tour operators και όχι συνειδητή στρατηγική επιλογή της λειτουργίας ενός ξενοδοχείου. Είναι συνήθως μονόδρομος για τα ξενοδοχεία για να μπορέσουν να συνεργαστούν με συγκεκριμένους tour operators».
- Λέγεται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια, ότι το μέλλον του κρητικού τουρισμού βρίσκεται στο θεματικό τουρισμό, ή πιο απλά στην προσέλκυση επισκεπτών ειδικών κατηγοριών. Πιστεύετε ότι αυτή η προοπτική έχει βάση; Είναι ρεαλιστική;
«Εννοείται ότι έχει βάση και είναι ρεαλιστική. Η Κρήτη ενδείκνυται για την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού. Όπως όμως είπα και παραπάνω η ανάπτυξη και υλοποίηση μιας τέτοιας κατεύθυνσης για τον τουρισμό μας, είναι αποτέλεσμα συλλογικό, και σύνθετο. Δεν μπορεί απλά να υποστηριχθεί μόνο από την πρωτοβουλία κάποιων ξενοδόχων. Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πλάνο στρατηγικής προώθησης του νησιού σαν εναλλακτικός τουριστικός προορισμός».
Και λίγα λόγια για την Ελένη Μωυσιάδη
Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Ηράκλειο. Είναι απόφοιτη του τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Α.Σ.Ο.Ε.Ε.) και κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου MA Marketing Management του Πανεπιστημίου Middlesex του Λονδίνου. Έχοντας μεγαλώσει μέσα στις οικογενειακές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ξεκίνησε την επαγγελματική της πορεία, παράλληλα με τις σπουδές της, απασχολούμενη σε διάφορα τμήματα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Μόλις ολοκλήρωσε τις σπουδές της εργάστηκε στο τμήμα Marketing μεγάλου Ομίλου Media της Κρήτης ως Marketing coordinator και έπειτα για μεγάλο διάστημα στον Όμιλο των Μινωϊκών Γραμμών ως International Marketing Analyst, όπου ασχολήθηκε με το στρατηγικό σχεδιασμό πωλήσεων και μάρκετινγκ, με έρευνες αγοράς στον κλάδο της ακτοπλοϊας καθώς και με την ανάπτυξη νέων, καινοτόμων, πελατοκεντρικών υπηρεσιών. Είναι διδάκτωρ των Strategic Marketing & International Marketing, στο franchise dpt του Nottingham Trend University Business School στo Ηράκλειο Κρήτης από το 2002 έως και σήμερα. Από το 2007 μέχρι και σήμερα αποτελεί ιδρυτικό μέλος της νέας καινοτομικής ξενοδοχειακής μονάδας, 5 αστέρων, του Paradise Island Villas, Boutique Villa Hotel όπου και κατέχει την θέση της Sales & Marketing Director.