tromaktiko: "Πράσινο φως" από τον Χρυσοχοϊδη για το...master plan στο δρόμο- εφιάλτη!

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

"Πράσινο φως" από τον Χρυσοχοϊδη για το...master plan στο δρόμο- εφιάλτη!



Τη διαδικασία εκπόνησης της στρατηγικής μελέτης για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης εκκίνησε επιτέλους το υπουργείο Υποδομών! Όπως είχε αποκαλύψει από το Μάρτιο το CRETALIVE ο κ.Χρυσοχοϊδης είχε δώσει το πράσινο φως για την εκπόνηση της μελέτης που είχε υποσχεθεί μετά το αίτημα του ΟΑΚ και τώρα υπέγραψε την απόφαση για αναλάβει η Διεύθυνση Μελετών του υπουργείου του έργο που θα δείξει τι θα γίνει στον πολύπαθο δρόμο της Κρήτης!

Πρόκειται για μια μελέτη που “έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια”! Αφού χωρίς αυτή τη μελέτη κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει ποια τμήματα του ΒΟΑΚ έχουν προτεραιότητα, πού πρέπει να πέσει το βάρος, αν θα μπουν και... πού διόδια. «Τέτοιο έργο σαν τον ΒΟΑΚ χωρίς master plan» δεν μπορεί να γίνει» είχε αναγνωρίσει και ο κ.Χρυσοχοϊδης όταν ο Οργανισμός ανάπτυξης Κρήτης είχε υποβάλει το σχετικό αίτημα.

Σύμφωνα με την απόφαση Χρυσοχοϊδη «επειδή ο ΟΑΚ δεν διαθέτει επαρκή τεχνική στελέχωση για την προετοιμασία, τη διεξαγωγή της διαδικασίας ανάθεσης και τη διοίκηση της μελέτης και των καθορισμών όρων» ορίζει ως προϊσταμένη αρχή τη Διεύθυνση Μελετών του υπουργείου που προχωρά το σχεδιασμό.

«Είναι αναγκαία η εκπόνηση της μελετης προκειμένου να υπάρξει η χωροθέτηση του όλου οδικού άξονα με ταυτόχρονη ιεράρχηση της σκοπιμότητας και αναγκαιοτητας κατασκευής των επί μερους τμημάτων με βάση αντικειμενικές παραμέτρους όπως ο τωρινός αλλά και ο αναμενόμενος μελλοντικά κυκλοφοριακός φόρτος, στοιχεία χωροταξικού σχεδίου της Κρήτης και των επί μερους ρυθμιστικών σχεδίων, στατιστικά ατυχημάτων, επιδιωκόμενη απόσταση μεταξύ βασικών προορισμών, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, πρωτεύουσες νομών και προσδοκώμενες ταχύτητες κυκλοφορίας.» αναφέρει στην απόφασή του ο κ.Χρυσοχοϊδης.

Και οι χρηματοδοτήσεις

«Μόνο μέσα από αυτή τη μελέτη θα προκύψουν οι προτεραιότητες με τις αντίστοιχες δαπάνες τους, αλλά και η εξέταση διαφόρων δυνατοτήτων χρηματοδότησης μέσα από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ή άλλες μεθόδους κατασκευής» τόνισε από τότε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κ.Λευτέρης Κοπάσης .

Αλλά και ο κ.Γιώργος Αγαπάκης, πρώην διευθυντής της ΕΔΥΕ ΒΟΑΚ και νυν στέλεχος του νέου οργανισμού, του ΟΑΚ, που έχει πάρει όλα τα έργα της Κρήτης, αναφέρει ότι ο ίδιος έχει προτείνει εδώ και χρόνια αυτή την εκπόνηση μελέτης και σε κάθε περίπτωση είναι ευτυχής συγκυρία που την προωθεί το υπουργείο.

Όπως επισημαίνει το υπουργείο, περιμένει κάποιες τελικές λεπτομέρειες για να δημοπρατήσει το έργο- εκπόνηση της μελέτης-και σίγουρα θα χρειαστεί ένα μεγάλο ποσό το οποίο μπορεί να είναι της τάξης του 1 εκατομμυρίου ευρώ.

«Με την στρατηγική μελέτη έχουμε πολλά να κάνουμε για να καταλήξουμε στο πώς και γιατί πρέπει να προχωρήσει ο ΒΟΑΚ»αναφέρει ο κ.Αγαπάκης που τονίζει ότι σήμερα υπάρχουν υπολογισμοί ότι για να τελειώσει ο δρόμος αυτός πρέπει να δοθεί 1,5 δισ. ευρώ.

«Αυτό είναι ένα νούμερο που έχουμε δώσει με βάση τις χονδρικές εκτιμήσεις. Δεν έχει υπολογιστεί με τον τρόπο που γίνονται οι υπολογισμοί στη στρατηγική μελέτη, η οποία θα συγκεντρώσει όλα τα δεδομένα”, δηλώνει.

Μεταξύ αυτών η μελέτη πρέπει:
-Να καταγράψει όλες τις μελέτες για τον ΒΟΑΚ και να επισημάνει ποιες και πώς πρέπει να προχωρήσουν ακόμη.
Με βάση τα ως τώρα δεδομένα υπάρχουν μελέτες για 135 χιλιόμετρα δρόμου και έχουν κατασκευαστεί 41 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
-Να καταδείξει ανά τμήματα τι δρόμος χρειάζεται και σε ποια σημεία πρέπει να γίνουν οι παρεμβάσεις που χρειάζονται.
-Να εντάξει το δρόμο στα ευρύτερα σχέδια της Κρήτης και τα όσα προβλέπονται από το χωροταξικό, τα ρυθμιστικά σχέδια κλπ που σήμερα είναι...ξεκομμένα
-Να κάνει μια συνολική εκτίμηση κόστους του δρόμου, αλλά και των επιμέρους τμημάτων, ενώ παράλληλα η μελέτη θα πει και πώς θα γίνει όλο αυτό.

Ο επικίνδυνος δρόμος

Ο ΒΟΑΚ είναι με διαφορά ο χειρότερος δρόμος- αρτηρία της χώρας. Να θυμίσουμε ότι με βάση τα στατιστικά ανά 17 χιλιόμετρα Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αντιστοιχεί και ένας θάνατος. Ενδεικτικό του προβλήματος είναι το γεγονός ότι ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα υπάρχει μείωση της τάξης του 40% τα τελευταία 6 χρόνια, αντίθετα στην Κρήτη παρουσιάζεται αύξηση 15% στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Το 2013 σκοτώθηκαν στην Κρήτη 66 άνθρωποι, ενώ το 2012 57 και το 2011 54. Ο αριθμός παρουσιάζει αυξητικές τάσεις την ίδια στιγμή που τα αυτοκίνητα στους δρόμους μειώνονται λόγω της ολοένα και αυξανόμενης ανέχειας, όπως άλλωστε και τα χιλιόμετρα που διανύονται.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!