Οι παλιότεροι το γνωρίζουν και οι νεότεροι το ζηλεύουν. Κάποτε υπήρχε μια εποχή που η Θεσσαλονίκη είχε πλοία που τη συνέδεαν με... νησιά σε όλη την Ελλάδα μέχρι και την Κρήτη. Ένα από αυτά τα πλοία, ίσως το πιο ένδοξο από όλα ήταν ο "Άνεμος".
Μπορεί φέτος, να μην υπάρχει ούτε ένα πλοίο για να μεταφέρει τουρίστες και Θεσσαλονικείς προς τα νησιά, ωστόσο κάποτε τα πλοία που έφευγαν από το λιμάνι έφταναν όχι μόνο στα νησιά του Β. Αιγαίου, αλλά και στις Κυκλάδες, ενώ υπήρχε και ένα που έφτανε μέχρι την Κρήτη! Πρόκειται για τον "Άνεμο" που για 12 χρόνια πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Ηράκλειο, με πολλές ενδιάμεσες στάσεις σε νησιά.
Ο "Άνεμος" μόνο άνεμος δεν ήταν, καθώς έκανε 27 ολόκληρες ώρες για να φτάσει στο λιμάνι του Ηρακλείου. Ο ναυτικός πράκτορας Χάρης Καραχαρίσης, θυμάται εκείνη την εποχή και μας λέει στοιχεία για το πλοίο.
"Ο Άνεμος ξεκίνησε τα δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη το 1988 και συνέχισε μέχρι και το 2000. Προορισμό είχε το Ηράκλειο, ωστόσο πραγματοποιούσε ενδιάμεσες στάσεις σε Σκιάθο, Σκόπελο, Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη. Με τόσες στάσεις λογικό ήταν να φτάνει στο Ηράκλειο μετά από 27 ώρες. Τα δρομολόγια γινόντουσαν τρεις φορές την εβδομάδα για το καλοκαίρι και δύο για το χειμώνα. Είχε μήκος 120 μέτρα και χωρούσε 1.150 επιβάτες και 170 ΙΧ. Για όσους δεν ήθελαν να περάσουν το πολύωρο ταξίδι στο κατάστρωμα, το πλοίο διέθετε 250 κλίνες".
Τι απέγινε
Ο ανταγωνισμός στάθηκε η αιτία για να σταματήσουν τα δρομολόγια του θρυλικού "Ανέμου", καθώς το 2000 κάνει την εμφάνισή του ένα δεύτερο πλοίο που έκανε το ίδιο δρομολόγιο, το λεγόμενο ως "Ελ Γκρέκο". Μετά από λίγα χρόνια μετονομάστηκε σε "Παναγία Μυρτιδιώτισσα", ενώ αργότερα αγοράστηκε από την NEL Lines, η οποία το "βάφτισε" "Aqua Maria".
Μέχρι πρόπερσι πραγματοποιούσε δρομολόγια από Λαύριο προς Λήμνο και Καβάλα. Σήμερα έχει πια "συνταξιοδοτηθεί" και αποσυρθεί από την ενεργό δράση.