Το να μην πηγαίνουμε δεν είναι ρεαλιστική λύση, οπότε οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Cornell σας έχουν έναν απλό τρόπο να τιθασεύσετε τις παρορμήσεις σας και να περιορίσετε τις αγορές λιπαρών και ανθυγιεινών τροφίμων.
Όπως αναφέρει το vita.gr, η κατανάλωση ενός μήλου πριν περάσετε την πόρτα του καταστήματος έχει σαν αποτέλεσμα την ποιοτική βελτίωση των διατροφικών αγορών σας. Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικοί υπολόγισαν ότι η μικρή αυτή κίνηση μπορεί να σας κάνει να αγοράσετε 25% περισσότερα φρούτα και λαχανικά.
Η ερευνητική ομάδα πραγματοποίησε τρία πειράματα για να μάθει αν τελικά η κατανάλωση ενός υγιεινού σνακ επηρεάζει τους καταναλωτές, οδηγώντας τους σε καλύτερες διατροφικές επιλογές στο σούπερ μάρκετ.
Στην πρώτη μελέτη συμμετείχαν 120 άτομα, στα οποία δόθηκε τυχαία είτε λίγο μήλο, είτε ένα κομμάτι μπισκότο είτε τίποτα. Οι ερευνητές παρακολούθησαν τις αγορές τους και βρήκαν ότι εκείνοι που έφαγαν το μήλο αγόρασαν 28% περισσότερα φρούτα και λαχανικά σε σχέση με αυτούς του πήραν το μπισκότο και 25% περισσότερα σε σχέση με αυτούς που κατανάλωσαν κάποιο σνακ.
Στο δεύτερο πείραμα, οι συμμετέχοντες έφαγαν πάλι ένα κομμάτι μπισκότο ή μήλο και στη συνέχεια τους ζητήθηκε να πραγματοποιήσουν εικονικές αγορές, επιλέγοντας τρόφιμα μέσα από 20 ζεύγη προϊόντων, το ένα χαμηλό σε θερμίδες και το άλλο υψηλής θερμιδικής αξίας. Όπως και στην προηγούμενη μελέτη, έτσι και εδώ όσοι έφαγαν το μήλο επέλεξαν το πιο υγιεινό σνακ, ενώ εκείνοι που έφαγαν το μπισκότο επέλεξαν περισσότερα ανθυγιεινά τρόφιμα.
Όσο για το τρίτο πείραμα, έδειξε ότι ακόμα και ο χαρακτηρισμός ενός τροφίμου ως «υγιεινό» μπορεί να επηρεάσει θετικά τη συμπεριφορά των αγοραστών.