Όπως δήλωσε στην εφ.«Πατρίς» η υπεύθυνη των προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας τουΒ΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, Δήμητρα Χατζηαντωνάκη, 22 μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Λυκείου αποφάσισαν να «υιοθετήσουν» τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα και να δημιουργήσουν ένα προϊόν με την επωνυμία APPOLLO.
«Τα παιδιά δημιούργησαν μία εικονική πολιτιστική επιχείρηση με την επωνυμία EΠΕΙΚΟΝ (www. Epeikon.gr) και παρήγαγαν το προϊόν τίτλο APPOLLO (APP = APPlication APOLLON), το οποίο ανήκει στη συλλογή προϊόντων με την επωνυμία GRAΕCIΑΕ MΙRACULΑ (ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ), καθώς εμπνεύστηκαν από τη μοναδικότητα του ναού του Επικούριου Απόλλωνα» τόνισε στην εφ.«Πατρίς» η κα Χατζηαγγελάκη και πρόσθεσε ότι από την έρευνα που έκαναν οι μαθητές/τριες διαπίστωσαν ότι η πλειονότητα των πολιτών δεν συνηθίζουν να επισκέπτονται τα αρχαιολογικά μνημεία, σε αντίθεση με τους ξένους που έρχονται από την άλλη άκρη του κόσμου. Έτσι επέλεξαν τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα, ακριβώς γιατί είναι ένα μνημείο παραμελημένο».
Σύμφωνα με το project, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν μια Εικονική Πολιτιστική Επιχείρηση με την επωνυμία ΕΠΕΙΚΟΝ, η οποία «επιδιώκει την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς των Ελλήνων και συγκεκριμένα του αρχαίου μνημείου του Επικουρίου Απόλλωνα» όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα www.epeikon.gr.
To προϊόν που δημιούργησαν είναι καινοτόμο και τιτλοφορείται APPOLLO (APPlication APOLLON). Περιλαμβάνει μια εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο, με ακριβή μοντελοποίηση του ναού του Επικούριου
Απόλλωνα και την παρουσίασή του στην αρχική μορφή, καθώς και γυαλιά cardboard. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η συσκευή θα ενσωματώνεται στα γυαλιά και μέσα από την εφαρμογή θα μπορεί ο χρήστης να κάνει εικονική τρισδιάτατη (virtual 3d) περιήγηση στον ναό. Την επιστημονική εποπτεία έχει αναλάβει ο ομότιμος Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και συνεργάτης του «Διαζώματος», Βασίλης Λαμπρινουδάκης.
Όπως ανέφερε στην εφ.«Πατρίς» η κα Χατζηαγγελάκη, η εφαρμογή αρχικά θα περιλαμβάνει δύο γλώσσες, ελληνικά και αγγλικά.
«Στόχος μας είναι μελλοντικά να βάλουμε τα γαλλικά και τα γερμανικά. Μεσα στην περιήγηση θα βλέπεις ποια σημεία σε ενδιαφέρουν θα επικεντρώνεσαι σε αυτό, θα βλέπεις μια κάρτα με πληροφορίες και ταυτόχρονα θα την ακούς και ηχογραφημένη. Είναι ένα πάρα πολύ ωραί project, το οποίο απαιτεί πολλή δουλειά, όμως τα παιδιά έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ζήλο» επισήμανε χαρακτηριστικά στην εφ.«Πατρίς».
Το κόστος είναι ιδιαίτερα αυξημένο, καθώς θα χρειαστεί η συνδρομή ειδικού για τη ψηφιακή μοντελοποίηση του ναού, ειδικός για την εφαρμογή του κινητού, τα γυαλιά, κ.ά., για αυτό και οι μαθητές/τριες ήδη οργάνωσαν ένα bazaar για τη συγκέντρωση χρημάτων. Το πρωτοπόρο εγχείρημα αναμένεται να παρουσιαστεί σε μεγάλη εκδήλωση στη Στοά του Βιβλίου, στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί ειδική εκδήλωση στον δήμο Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, ενώ το διήμερο 22-23 Απριλίου το σχολείο θα επισκεφθεί τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα. Τα έσοδα που θα προκύψουν από την εφαρμογή, θα δοθούν στο φιλανθρωπικό ίδρυμα « Η Χαρά».
Η κα Χατζηαγγελάκη ανέλυσε στην εφ. Πατρίς τον τριπλό στόχο του εγχειρήματος, κάνοντας λόγο για μια προσπάθεια που θα αποκτήσει διεθνείς διαστάσεις και δεν θα περιοριστεί σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο, καθώς προσβλέπουν στη συνεργασία με σχολεία του εξωτερικού, μαθητές των οποίων θα επισκεφθούν το αρχαιολογικό μνημείο της Φιγαλείας.
«Το όραμά μας είναι κοινωνικό, πολιτιστικό και οικονομικό. Στόχος μας είναι, σε συνεργασία με το ΔΙΑΖΩΜΑ, να παραχθεί ένα προϊόν που θα αναδεικνύει και θα προβάλλει την πολιτιστική μας κληρονομιά, να συνδεθεί με την οικονομική πραγματικότητα της εποχής μας, ώστε να γίνει γνωστό σε όλο τον κόσμο και να προσελκύσουμε πολιτιστικό τουρισμό. Επίσης έχει σημαντική κοινωνική διάσταση, καθώς ο 3ος στόχος μας είναι μέσα από την εφαρμογή μας να γνωρίσουν εικονικά και άτομα με ειδικές ανάγκες τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα, τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν το μνημείο» ανέφερε στην εφ.«Πατρίς» η κα Χατζηαγγελάκη.
Όπως τονίζουν οι μαθητές/τριες στην εφ.«Πατρίς», «Κύρια αποστολή της εταιρείας μας (EP = Ο ΕΠικούριος Απόλλων, ΕΙΚΟΝ = σε εικόνες) είναι η μετάδοση του πολιτισμού μας σε άτομα που αδυνατούν να επισκεφθούν τα μνημεία του κόσμου. Εφευρίσκουμε επιπλέον τρόπους, μέσω της τεχνολογίας, ώστε τα άτομα με ειδικές ανάγκες να έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται ακόμα και τα πιο μακρινά μνημεία, να τα γνωρίζουν, μέσω της ψηφιακής πραγματικότητας, που τους μεταφέρει επί τόπου, ενώ βρίσκονται στο σπίτι τους. Αυτά τα “πιστεύω” συνιστούν και τις αξίες της εταιρείας μας. Με τα εμβλήματα λοιπόν αυτά στοχεύουμε στη διάσωση των αρχαίων ελληνικών μνημείων στο πέρασμα των αιώνων» και ολοκληρώνουν με τη ρήση του συγγρραφέα Νίκου Καζαντζάκη όταν αντίκρισε τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα: «Κι εδώ η αρχαία τέχνη σε ξαφνιάζει ήσυχα, από ένα μονοπάτι ανθρώπινο, σε ανεβάζει χωρίς να λαχανιάσεις στην κορφή…».