Μετά την αποκοπή του συγκεκριμένου οδικού τμήματος από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, η τύχη του δρόμου δεν φαίνεται να απασχολεί κανέναν φορέα της κεντρικής εξουσίας.
Ξεκινώντας τη διαδρομή από τη γέφυρα του Αλφειού, τα πρώτα σημάδια της εγκατάλειψης του δρόμου είναι ορατά, αφού οι προστατευτικές μπάρες μόνο… προστατευτικές δεν είναι, καθώς είναι είτε αλλοιωμένες είτε τεμαχισμένες σε αρκετά σημεία.
Επικίνδυνες στροφές από Ανεμοχώρι ως Κρέστενα
Από το Επιτάλιο ως το Ανεμοχώρι, εκατέρωθεν του δρόμου η βλάστηση έχει καλύψει το στηθαίο και… απειλεί να καταλάβει τμήμα του δρόμου. Στο ύψος του Ανεμοχωρίου βρίσκεται ίσως η πιο επικίνδυνη στροφή της Εθνικής Οδού (εντός Ηλείας), αφού ο παράδρομος δεξιά είναι τόσο κατηφορικός, που αν κάποιος βγαίνει από εκεί, έχει πάρα πολύ περιορισμένη ορατότητα, ενώ όποιος δεν γνωρίζει τον δρόμο καλά και αναπτύσσει ταχύτητα, κινδυνεύει με εκτροπή οποιαδήποτε στιγμή. Στο συγκεκριμένο σημείο η Ηλεία έχει θρηνήσει πάρα πολλές ανθρώπινες ψυχές κατά το παρελθόν…
Ανάλογης (αλλά σε ελαφρώς μικρότερο βαθμό) επικινδυνότητας είναι και η έξοδος από την ΤΚ Σαμικού, ενώ στη διασταύρωση Κρεστένων, οι φθορές στο οδόστρωμα γίνονται αντιληπτές από τις… αναρτήσεις του αυτοκινήτου κάθε φορά που πέφτει σε λακκούβα.
Ο Παναγιώτης Αναστασόπουλος από το Καλλίκωμο χρησιμοποιεί καθημερινά την Εθνική Οδό εδώ και πολλά χρόνια, γνωρίζοντας ιδίοις όμμασι τους κινδύνους.
«Τη νύχτα είναι σχεδόν αδύνατον να κυκλοφορήσεις με ασφάλεια. Θέλει πολλή προσοχή, κάτι που δυσκολεύει αφάνταστα όσους εργάζονται τη νύχτα. Η σήμανση θέλει βελτίωση, διότι σε πολλούς παράδρομους ελλοχεύει κίνδυνος ατυχήματος με τα αυτοκίνητα και τα αγροτικά οχήματα. Έγιναν κάποιες μικρές βελτιώσεις πριν από λίγους μήνες αλλά είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα προβλήματα που υπάρχουν».
Στη «ζώνη του λυκόφωτος» το Κάτω Σαμικό
Στο τμήμα του δρόμου από τη διασταύρωση Κρεστένων ως το Κάτω Σαμικό, η διαδρομή είναι μαγευτική, αλλά και παραπλανητική. Για πολύ καιρό κορμοί δέντρων ήταν αιωρούμενοι, ωστόσο πριν από μερικούς μήνες έγιναν παρεμβάσεις από το Δασαρχείο για την άμβλυνση του κινδύνου.
Η στροφή «Πεπέ» είναι ένα ακόμα επικίνδυνο σημείο, στο οποίο έχουν σημειωθεί θανατηφόρα τροχαία, καθώς απαιτείται αυξημένη προσοχή κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα στο ρεύμα προς Κυπαρισσία.
Το Κάτω Σαμικό είναι ένα χωριό του οποίου οι κάτοικοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον δρόμο και γνωρίζουν πολύ καλά τους κινδύνους. Το χωριό έχει τρεις εισόδους με ελλιπή σήμανση και φωτισμό, με συνέπεια –ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες- να αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος.
«Είναι μεγάλο πρόβλημα ο δρόμος, διότι περνάει από τη μέση του χωριού. Είναι εγκαταλελειμμένος, εδώ και 10 χρόνια δεν έχουμε φωτισμό. Όλες οι διαβάσεις, οι σημάνσεις και οι πινακίδες καλυμμένες από χορτάρια, έχουμε πάρα πολλά ατυχήματα με τραυματισμούς. Στην είσοδο απέναντι από το πρατήριο υγρών καυσίμων έχουμε ζητήσει κόμβο, διότι ειδικά το καλοκαίρι έχουμε πολύ αυξημένη κίνηση. Αν κάποιος δεν ξέρει το χωριό, το βράδυ αποκλείεται να το βρει», τονίζει στην εφ.«Πατρίς» ο πρόεδρος της ΤΚ Κάτω Σαμικού, Κων/νος Κουής.
Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής
Η διαδρομή ως τη Ζαχάρω δε σταματά να είναι σαγηνευτική, καθώς το φυσικό κάλλος της κατάφυτης περιοχής είναι μοναδικό, όμως οι κίνδυνοι παραμονεύουν και στο τμήμα του Καϊάφα και της Ζαχάρως με τις διαλυμένες μπάρες και τη δυσδιάκριτη διαγράμμιση.
Φυσικά, το να ταξιδέψει κάποιος νύχτα σε αυτόν τον δρόμο μπορεί να αποκληθεί και παράτολμο εγχείρημα, αφού ο φωτισμός πλην ελαχίστων σημείων είναι ανύπαρκτος ένεκα… των κυνηγών χαλκού.
Ο Γιάννης Σταματελόπουλος, επαγγελματίας οδηγός Ταξί από το Καλλίκωμο δηλώνει αγανακτισμένος από την κατάσταση που επικρατεί στο οδόστρωμα:
«Η διαγράμμιση σε πολλά σημεία έχει ξεθωριάσει, ενώ βγαίνοντας από Κρέστενα για Καλλίκωμο, το αυτοκίνητο νομίζεις ότι θα σπάσει από τις λακκούβες. Φωτισμός δεν υπάρχει, συνεπώς ο κόσμος φοβάται να κυκλοφορήσει, με συνέπεια να αντιμετωπίζουμε διπλό κίνδυνο: και ως πολίτες και ως επαγγελματίες. Η οικονομική ζημιά που παθαίνουμε όμως, δεν βλέπω να απασχολεί κανέναν από τους κυβερνώντες».
Ο Παναγιώτης Δημάκης, επαγγελματίας με καφετέρια πολύ κοντά στην Εθνική Οδό Πύργου-Κυπαρισσίας έχει γίνει αρκετές φορές μάρτυρας ατυχημάτων και δηλώνει στην εφ.«Πατρίς»: Το οδόστρωμα είναι φθαρμένο, μόνο κάτι μπαλώματα έχουν κάνει. Η διαγράμμιση θέλει βελτίωση, ενώ το βράδυ διστάζουμε να κυκλοφορήσουμε γιατί φωτισμός δεν υπάρχει. Ειδικά, στις επικίνδυνες στροφές από το Ανεμοχώρι έως Κάτω Σαμικό και Καϊάφα, πολύς κόσμος έχει τραυματιστεί».
Την άνοιξη η πρόταση της Περιφέρειας
Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα το ζήτημα του οδικού δικτύου έχει πρωτεύουσα σημασία και από τον περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα έχει διατυπωθεί κατ’ επανάληψη η ολοκλήρωση του συνόλου του φυσικού αντικειμένου τής Ολυμπίας Οδού. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφ. «Πατρίς», ήδη είναι στα «σκαριά» σχετική μελέτη για τη βελτίωση της Ε.Ο. Πύργου-Κυπαρισσίας και αναζητείται η λιγότερο χρονοβόρα διαδικασία για την υλοποίησή της.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο Κορίνθιος γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες είναι ενήμερος για τις προθέσεις της Περιφέρειας και αντιμετωπίζει θετικά την ένταξη της βελτίωσης της Ε.Ο. Πύργου-Κυπαρισσίας στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μέχρις ότου ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για την άλλοτε ενιαία Ολυμπία Οδό…