Η τηλεφωνική γραμμή το 2015, δέχθηκε 329 κλήσεις, μέσης διάρκειας 22 λεπτών και με κύριο τόπο προέλευσης την Αθήνα (69%). Οι εξυπηρετούμενοι ήταν στη συντριπτική τους πλειονότητα (85%) γυναίκες, κατά μέσο όρο 52 ετών και καλούσαν κατά 71% για πρώτη φορά, ενώ περίπου το 29% είχε ξανακαλέσει. Επίσης, το 78% των κλήσεων πραγματοποιήθηκαν από τις ίδιες τις πάσχουσες ενώ το 22%, από συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα.
Από το σύνολο των κλήσεων το μεγαλύτερο ποσοστό (23%) έγινε από άτομα με Ρευματοειδή Αρθρίτιδα. Ακολουθούσαν ανάλογα με τη συχνότητα εμφάνισης, κλήσεις ατόμων με Αγκυλοποιητική Σπονδυλαρθρίτιδα (10%), με Ψωριασική Αρθρίτιδα (10%), με Οστεοαρθρίτιδα (6%), με Συστηματικό Ερυθηματώδη Λύκο (4%) και με Ινομυαλγία (3%).
Οι μισές περίπου κλήσεις αφορούσαν αποκλειστικά θέματα ψυχικής υγείας (καταθλιπτικό συναίσθημα, άγχος, δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις). Κατά δεύτερο λόγο (23%) η γραμμή δεχόταν κλήσεις για ζητήματα ιατρικής φροντίδας (πρόσβαση στη θεραπεία, φαρμακευτική αγωγή), εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα.
Σύμφωνα με την ΕΛΕΑΝΑ, παρατηρείται αύξηση των κλήσεων που έγιναν από την περιφέρεια σε σχέση με τα στοιχεία του 2014, αλλά και των κλήσεων που πραγματοποιήθηκαν προ διάγνωσης.
Η Τηλεφωνική Γραμμή, που λειτουργεί από το 2007 καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00 π.μ. – 16.00, στοχεύει αφενός στην πρόληψη διαταραχών της ψυχικής υγείας και αφετέρου στη διάγνωσή τους και την κατάλληλη παραπομπή του ατόμου σε φορείς που μπορούν να προσφέρουν μια εξατομικευμένη φροντίδα, αναφέρει η ΕΛΕΑΝΑ.
Απευθύνεται σε περίπου 2.500.000 πολίτες που πάσχουν από κάποια πάθηση του μυοσκελετικού συστήματος, τις οικογένειες, και τους φίλους/φροντιστές τους.
Η υπηρεσία έχει συμπεριληφθεί στον Πίνακα Τηλεφωνικών Γραμμών Στήριξης για Θέματα Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που εξέδωσε η διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και Πρόληψης, προκειμένου να αξιοποιηθεί από τους επαγγελματίες υγείας έτσι ώστε να ενισχυθεί το έργο τους στο πεδίο της πρόληψης, υποστήριξης και παραπομπής των πολιτών.