Η υποβρύχια ηχορύπανση είναι μια από τις πιο ανεξέλεγκτες απειλές που αντιμετωπίζουν τα θαλάσσια ζώα. Σύμφωνα με την έρευνα, το ποσοστό των πλοίων θορύβου χαμηλής συχνότητας έχει αυξηθεί κατά δέκα φορές από το 1960. Η αύξηση αποδίδεται στη γενικότερη αύξηση του αριθμού εμπορικών πλοίων στους ωκεανούς.
Οι φάλαινες χρησιμοποιούν ήχους χαμηλής συχνότητας για την επικοινωνία τους και υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι τα πλοία επηρεάζουν την ικανότητα επικοινωνίας του είδους και κατ’ επέκταση την επιβίωσή τους.
Οι Αμερικανοί ερευνητές μέτρησαν το θόρυβο από περίπου 1.600 διαφορετικά πλοία που πέρασαν από το πορθμό Χάροου, στην Πολιτεία της Ουάσιγκτον και για περίπου 3.000 περάσματα.
Ο στόχος της μελέτης ήταν να προσδιοριστούν οι επιπτώσεις του θορύβου των πλοίων, να κατανοηθεί η φύση του και να εξεταστεί αν μπορεί να μετατοπιστεί από χαμηλές σε υψηλές συχνότητες. Οι επιστήμονες μέτρησαν ένα ευρύ φάσμα στις υψηλές συχνότητες από 11 έως 40.000 Hz, ώστε να καλύψουν το φάσμα επικοινωνίας των ορκών.
Τα ευρήματα έδειξαν ότι τα πλοία είναι υπεύθυνα για επίπεδα χαμηλής, μέσης και υψηλής συχνότητας, συμπεριλαμβανομένων των 20.000 Hz, που αποτελεί το βέλτιστο επίπεδο για τις ακουστικές δυνατότητες των ορκών.
Συνεπώς οι όρκες που εγκαθίστανται κοντά σε πλωτές οδούς βρίσκονται σε κίνδυνο για διαταραγμένη επικοινωνία και ηχητικό προσανατολισμό.
Η μελέτη εξέτασε επίσης τα πιο επικίνδυνα πλοία για τις όρκες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν τα υψηλότερα επίπεδα σε όλες τις συχνότητες κάτω των 10.000 Hz, ενώ τα στρατιωτικά πλοία είναι υπεύθυνα για μερικές από τις χαμηλότερες συχνότητες. Τα στοιχεία αυτά υποδηλώνουν ότι η εφαρμογή τεχνολογιών για τη «σίγαση» των εμπορικών πλοίων μπορεί να αποτελέσει μία αποτελεσματική μέθοδο μετρίασης της υποβρύχιας ηχορύπανσης.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων κατά ένα κόμβο, μειώνει το θόρυβο κατά 1 dB.