tromaktiko: Η «Κική» και η «Κοκό»: Ποιες είναι οι δύο γυναίκες στις οποίες ο Bowie άφησε $3 εκατομμύρια δολάρια

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

Η «Κική» και η «Κοκό»: Ποιες είναι οι δύο γυναίκες στις οποίες ο Bowie άφησε $3 εκατομμύρια δολάρια



Εκτός από το… αυτονόητο μοίρασμα της περιουσίας του στη χήρα του και στα δύο παιδιά του, το άνοιγμα της διαθήκης του David Robert Jones... έκρυβε και ένα ιδιαίτερο «ευχαριστώ» σε δύο γυναίκες που σημάδεψαν, με διαφορετικό τρόπο η καθεμία, τη ζωή του εμβληματικού μουσικού.

Στις 10 Ιανουαρίου 2016 ο David Robert Jones πεθαίνει στο Λονδίνο αφήνοντας πίσω του μια ανεκτίμητη μουσική κληρονομιά. Στις 12 Ιανουαρίου η σορός του αποτεφρώνεται στο New Jersey και οι στάχτες του σκορπίζονται, όπως επιθυμούσε ο ίδιος, στο Μπαλί της Ινδονησίας. Η τελευταία πράξη παίχτηκε πριν από λίγες μέρες στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης όπου και ανοίχτηκε η 20σέλιδη διαθήκη του εμβληματικού μουσικού, η οποία είχε συνταχθεί το 2004.

Σε αυτήν ο Bowie αφήνει στη χήρα του Iman Abdulmajid Jones το διαμέρισμα στο Σόχο, καθώς και το 50% της περιουσίας του, η οποία αγγίζει τα 100 εκατ. δολάρια. Το υπόλοιπο 50% θα μοιραστούν τα παιδιά του, ο 44χρονος Duncan Jones, γιος του Bowie από τον πρώτο του γάμο με την Angie Barnett και η Alexandria Jahra Jones, κόρη από τον γάμο του με την Iman.

Αυτό που ωστόσο προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση, όχι όμως και έκπληξη σε όσους γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, ήταν η απόφαση του Bowie να αφήσει ένα μέρος της περιουσίας του σε δύο γυναίκες που δεν ήταν συγγενείς του αλλά σημάδεψαν, με διαφορετικό τρόπο η καθεμία, τη ζωή του. Πρόκειται για την Corine «Coco» Schwab ($2 εκατομμύρια δολάρια), δεξί χέρι του Βρετανού καλλιτέχνη για 46 ολόκληρα χρόνια, και την Marion Skene ($1 εκατομμύριο), τη γυναίκα που ανέθρεψε σαν δεύτερη μητέρα τον Duncan Jones.

Corine «Coco» Schwab: Ενας αληθινός φύλακας – άγγελος
Είναι η γυναίκα που έσωσε τη ζωή του Bowie τη δεκαετία του 1970, βοηθώντας τον να ξεφύγει από τα ναρκωτικά. Σύμφωνα με την Telegraph, η Schwab ξεκίνησε να δουλεύει το 1973 στην εταιρία που είχε αναλάβει το management του David Bowie και λίγους μήνες μετά ο ίδιος της ζήτησε να γίνει η προσωπική του βοηθός . Με την πάροδο του χρόνου έγινε η σκιά και «ασπίδα» του, ακόμα και από την τότε σύζυγό του, Angie. Χαρακτηριστική για τον ρόλο που έπαιζε τότε η Coco στη ζωή του Bowie είναι η ατάκα του Tony Visconti, παραγωγού και στενού του φίλου για σχεδόν μια πεντηκονταετία: «Η Corine είχε αναλάβει να κρατά μακριά από τον David όλους τους ενοχλητικούς ανθρώπους και η Angie ήταν ένας από αυτούς».

Το 1976 η Schwab μετακόμισε μαζί του στο Βερολίνο και τον βοήθησε να απεξαρτηθεί από την κοκαΐνη. Κάθε πρωί του πήγαινε ένα ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι και ένα τσιγάρο, υπενθυμίζοντάς του πόσο καταστροφικός ήταν ο τρόπος ζωής του για τον ίδιο και την καριέρα του. Λίγο καιρό αργότερα ο Bowie αναγνώρισε δημόσια τη συμβολή της: «Ηταν το μοναδικό άτομο που μου έλεγε συνεχώς πόσο ανόητους ήμουν και με βοήθησε να ξεφύγω από όλα αυτά».



Σε αντίθεση με τον περίγυρο του Bowie, η Schwab κάθε άλλο παρά… φανταχτερή ήταν. Ασχημη εμφανισιακά και συνήθως με κακόγουστο casual ντύσιμο, φρόντιζε να μένει πάντα στο παρασκήνιο. Ωστόσο, η στενή σχέση που είχαν αναπτύξει η δυο τους έδωσε τροφή σε σενάρια που τους εμφάνιζαν ως εραστές. Αυτό προκάλεσε την οργή της κυρίας Bowie, η οποία αργότερα κατηγόρησε ευθέως την Corine ότι ευθύνεται για τον χωρισμό τους. Εφτασε μάλιστα στο σημείο να πετάξει όλα τα ρούχα της από το παράθυρο στον δρόμο, όταν επισκέφθηκε τον πρώην σύζυγό της στο Βερολίνο για να κινήσει τις διαδικασίες του διαζυγίου…

Ακόμα μια ενδιαφέρουσα προέκταση για τον ρόλο της Coco στη ζωή του David Bowie δίνει η Wendy Leigh, συγγραφέας της βιογραφίας του Βρετανού μουσικού. Εκεί υποστηρίζει ότι, εκτός των άλλων, η Corine υποκατέστησε τη στοργική μητρική φιγούρα καλύπτοντας το συναισθηματικό κενό που του προκάλεσε η απώλεια της μητέρας του Peggy, που πέθανε το 2001.
Η μεγαλύτερη όμως αναγνώριση ήρθε από τον ίδιο τον Bowie, ο οποίος το 1987 έγραψε για αυτήν το τραγούδι «Never Let Me Down» από τον ομότιτλο δίσκο, κάτι που σίγουρα αξίζει πολύ περισσότερο από τα $2 εκατομμύρια δολάρια που της άφησε ως κληρονομιά…

When I needed soul revival, I called your name
When I was falling to pieces, I screamed in pain
Your soothing hand that turned me round,
A love so real swept over me

Marion Skene: Η δεύτερη μητέρα ενός παραμελημένου παιδιού
Πρόκειται για την Σκωτσέζα νταντά, την οποία μάλιστα ο ίδιος ο Duncan «Zowie» Jones αναγνωρίζει ως μητέρα του. Σύμφωνα με την Angie Bowie, η γέννηση του μικρού Duncan (στις 30 Μαΐου 1971) ήρθε σε μια περίοδο που το lifestyle του ζευγαριού κάθε άλλο παρά ευνοούσε την απόκτηση και ανατροφή ενός παιδιού. «Εθισμένοι και οι δύο στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά λείπαμε συνεχώς από το σπίτι, αλλά ακόμα και όταν ήμασταν εκεί καυγαδίζαμε συνεχώς μπροστά του δημιουργώντας ένα αρρωστημένο περιβάλλον. Η Marion ήταν αυτή που ουσιαστικά τον μεγάλωσε».

Πραγματικά, η παιδική φίλη του Bowie είχε αναλάβει το δύσκολο έργο να υποκαταστήσει όχι έναν αλλά δύο «προβληματικούς» γονείς ακολουθώντας συνεχώς την οικογένεια που ζούσε μεταξύ Λονδίνου, Βερολίνου και Ελβετίας. Ακόμα και όταν το ζευγάρι χώρισε (το 1980) και ο Bowie ανέλαβε την κηδεμονία του 9χρονου τότε Zowie, η Marion συνέχιζε να είναι η «μητέρα» του.



Σύμφωνα μάλιστα με την Daily Mail, η Angie εισέπραξε 500.000 λίρες για να… απομακρυνθεί διακριτικά από τη ζωή του μικρού, ο οποίος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής του ηλικίας σε ένα αυστηρών αρχών σκωτσέζικο οικοτροφείο, από το οποίο είχε αποφοιτήσει και ο πρίγκιπας Κάρολος. Όταν έβγαινε έπεφτε πάλι στη μητρική αγκαλιά της Marion, καθώς ο πατέρας του συνήθως έλειπε και η Angie είχε μετακομίσει στη Νέα Υόρκη, προσπαθώντας ταυτόχρονα να αποτοξινωθεί.

Σήμερα, ο 44χρονος πλέον σκηνοθέτης Duncan Jones δηλώνει χωρίς περιστροφές ότι θεωρεί τη Marion Skene μητέρα του, έχει αποκοπεί εντελώς από την Angie Bowie και προφανώς θα διάβασε με περίσσια ικανοποίηση τη διαθήκη του πατέρα του, στην οποία ο David R. Jones αφήνει στη Σκωτσέζα νταντά $1 εκατομμύριο δολάρια, αναγνωρίζοντας έμπρακτα τη συμβολή της στην ανατροφή του γιου του…

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!