Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Bloomberg, η Mercedes- Benz, ακολουθώντας την τάση που θέλει την ειδική διαμόρφωση ανάλογα με τις προτιμήσεις «κλειδί» στη σύγχρονη αγορά, έχει αρχίσει να αντικαθιστά ρομπότ με ανθρώπινα χέρια στις γραμμές παραγωγής της.
Όπως τονίζει ο Μάρκους Σάεφερ, επικεφαλής παραγωγής της γερμανικής εταιρείας, τα ρομπότ δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των επιπέδων εξατομίκευσης που υπαγορεύει η αγορά, ούτε στη μεγάλη ποικιλία μοντέλων. «Εξοικονομούμε χρήματα και διασφαλίζουμε το μέλλον μας προσλαμβάνοντας περισσότερους ανθρώπους».
Το εργοστάσιο της εταιρείας στο Σιντελφίνγκεν είναι το μεγαλύτερό της, και χρησιμοποιεί εκτεταμένα αυτόματα συστήματα.
Ωστόσο, αν και τα ρομπότ είναι καλά στην επανάληψη συγκεκριμένων εργασιών, δεν είναι καλά στην προσαρμογή- και αυτό είναι πρόβλημα σε μια εποχή που προσφέρονται όλο και περισσότερα μοντέλα, με όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά.
Όπως εξηγεί ο Σάεφερ, η μεγάλη ποικιλία είναι πρόβλημα για τις μηχανές, καθώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα δεδομένα των πολλών επιλογών και των συχνών αλλαγών.
Σύμφωνα με το Bloomberg, με την κατασκευή να επικεντρώνεται σε μια δύναμη εξειδικευμένων εργατών, η εταιρεία μπορεί να κάνει ταχύτατα αλλαγές σε μια γραμμή παραγωγής- μέσα σε ένα σαββατοκύριακο αντί για εβδομάδες που απαιτούνται για τον επαναπρογραμματισμό των ρομπότ και τις αλλαγές στις γραμμές παραγωγής.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Mercedes E-Class, η πώληση της οποίας αρχίζει τον Μάρτιο. Στο πλαίσιο της παραγωγής της, για την ευθυγράμμιση της heads-up display της, που προβάλλει ταχύτητα, οδηγίες πλοήγησης κ.α. στο παρμπρίζ, θα αντικατασταθούν δύο ρομπότ με ένα φορητό και ελαφρύ μηχάνημα ή έναν εργάτη.
Τα ρομπότ φυσικά δεν πρόκειται να εξαφανιστούν, αλλά φαίνεται πως θα γίνονται όλο και μικρότερα και πιο ευέλικτα, λειτουργώντας σε συντονισμό με ανθρώπους. Η εταιρεία αποκαλεί τον εξοπλισμό των ανθρώπων εργατών με μικρού μεγέθους μηχανές «robot farming».
Σε παρεμφερές πλαίσιο κινούνται η BMW AG και η Audi της Volkswagen AG.