Αυτή η προσπάθεια της Google να προωθήσει το πρότυπο RCS ως το νέο στάνταρτ συνεισφέροντας την δική της τεχνολογία στο τρόπο επικοινωνία με μηνύματα δεν μπορεί παρά να βρίσκει τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σύμφωνες, αφού διακρίνουν πλέον τη διαχρονική πτώση των εσόδων τους από τα μειωμένα SMS. Η πλειονότητα των σύγχρονων μεθόδων ανταλλαγής (ομολογουμένως πλούσιων) μηνυμάτων, δηλαδή μέσω app όπως το Whatsapp, ο Facebook Messenger ή το WeChat, βασίζονται στην κατανάλωση data, που συνήθως καλύπτονται από το προπληρωμένο εύρος ζώνης των πακέτων κινητής τηλεφωνίας. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν κατ'επανάληψη φωνάξει ότι είναι οι πάροχοι των υπηρεσιών αυτοί που κερδίζουν τα μέγιστα, όταν εκείνες καλούνται να επενδύσουν στην ανάπτυξη υποδομών, επένδυση από την οποία τελικά οι ίδιοι δεν κερδίζουν.
Η Google μάλιστα, είχε προκαλέσει τότε τους ISP σε αναμέτρηση, για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της άποψης ότι το περιεχόμενο είναι εκείνο που κάνει τους συνδρομητές να επιλέγουν τον πλέον κατάλληλο πάροχο για την πρόσβαση σε αυτό, παρά τα ονομαστικά διαθέσιμα Mbps.
Η κότα έκανε τ'αυγό ή το αυγό την κότα;
Τώρα όμως και η Google βρίσκεται μάλλον πίσω, όταν τη γεύση της επιτυχίας νιώθουν οι ιδιοκτήτες του Whatsapp, του Facebook Messenger και άλλων σύγχρονων υπηρεσιών messaging.
Η συνολική πρόταση της Google στους παρόχους δεν έχει γίνει γνωστή ή το μοντέλο επιχειρείν που τους ξαναβάζει στο παιχνίδι: θα μπορούσαν να χρεώνουν πακέτα μηνυμάτων RCS ή ανά αποστολή φωτογραφίας, με συνδρομές ή, καθόλου, ως μέρος ενός πακέτου με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους ή εσόδου ανά πελάτη.
Το λογισμικό της Google για την αποστολή μηνυμάτων αναλαμβάνει την αποστολή φωτογραφιών και βίντεο, αλλά και λειτουργίες διεξαγωγής «ζωντανών» συζητήσεων, όπως η δυνατότητα να βλέπει ο χρήστης πότε πληκτρολογεί ο συνομιλητής του, ή να στήνει ομαδικές συζητήσεις.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τεχνολογίας messaging της Google είναι ότι όταν αμφότεροι οι χρήστες που επικοινωνούν έχουν πρόσβαση στο σύστημα RCS -υποθέτουμε με τη στήριξη του εκάστοτε παρόχου-, τότε η αποστολή των δεδομένων γίνεται μέσω Διαδικτύου, προκαλώντας κίνηση data στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Διαφορετικά, γίνεται αποστολή υπό μορφή μηνύματος κειμένου, SMS.
Το Σεπτέμβριο του 2015, η Google εξαγόρασε την Jibe Mobile με σκοπό την προώθηση του RCS -κορυφαίο προμηθευτή λύσεων RCS για τους παρόχους.
Σήμερα, 47 εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σε 34 χώρες υποστηρίζουν το RCS, σύμφωνα με την διεθνή ένωσή τους, GSMA, αν και με διαφορετικές επωνυμίες, όπως Message+ από τη Vodafone και Advanced Messaging από την γερμανική T-Mobile του Ομίλου Deutche Telecom.
Με τη συνδρομή της Google, η τεχνολογία που απαιτείται για την υλοποίηση του RCS θα ενσωματωθεί σε όλα τα smartphone με Android και ο ιντερνετικός κολοσσός θα είναι εκείνος που θα βεβαιώνει την υποστήριξή του στο πλήθος των κινητών τηλεφώνων διαφορετικών κατασκευαστών που βασίζονται στο λειτουργικό της και αποτελούν το 80% της παγκόσμιας αγοράς κατά την IDC, σηκώνοντας ένα βάρος για τους παρόχους, εξηγεί το Quartz.