Με 36 εκατομμύρια κατόχους Playstation 4, η Sony έχει ένα ατού έναντι των ανταγωνιστικών προτάσεων, αφού μπορεί να αξιοποιήσει την ισχυρή κονσόλα της για να βάλει τους παίκτες στο παιχνίδι της εικονικής πραγματικότητας.
Προς το παρόν, δεν έχει γίνει γνωστή ούτε η ημερομηνία κυκλοφορίας -αν και αναμένεται το φθινόπωρο του 2016-, ούτε η τιμή του PSVR. Εντυπώσεις όμως έχουν ήδη καταγραφεί και μιλούν με επαινετικά λόγια για το αποτέλεσμα στο gaming, τη στιγμή που οι άλλες προτάσεις μάλλον εστιάζουν στην προβολή ή καταγραφή βίντεο 360 μοιρών, ή την προβολή περιεχομένου με τη χρήση ισχυρών smartphone, όχι όμως τόσο όσο μια μηχανή gaming όπως το PS4.
Από την άλλη, Oculus και HTC , αφήνουν τη σκληρή δουλειά στο PC και οι προγραμματιστές καλούνται να επιλέξουν που θα επενδύσουν την ενέργειά τους -PC, Playstation ή smartphone.
Το Oculus Rift θα πωλείται στα 600 περίπου δολάρια. Το HTC Vive θα είναι ακριβότερο περίπου στα 800 δολάρια. Αμφότερα, απαιτούν ένα ισχυρό gaming PC, με τις κατάλληλες προδιαγραφές, ώστε να υποστηρίζουν την κάσκα εικονικής πραγματικότητας του αντίστοιχου κατασκευαστή (και κυρίως τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν στο τσιπ επεξεργασίας γραφικών των ιδιαίτερα απαιτητικών παιχνιδιών virtual reality, το ρυθμό αναπαραγωγής του σφαιρικού βίντεο, την ανταπόκριση στο συγχρονισμό κ.ά.).