νέο τοπίο στην παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία το 2017, αναδεικνύει η έκθεση Independent Lodging Market των Phocuswright και h2c.
Σύμφωνα με την "ανάγνωση" του David Chestler, διευθυντή του τμήματος Πωλήσεων και Ανάπτυξης της SiteMinder, σπόνσορα της έκθεσης, μερικές αλλαγές από τις βασικότερες είναι οι εξής:-Ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς
Η αγορά των ΗΠΑ θα σημειώσει 6 φορές ταχύτερη ανάπτυξη από την ευρωπαϊκή, με ετήσιο σωρευμένο ρυθμό ανάπτυξης 6,8% έναντι 1,1% της Ευρώπης.
Θα παρατηρηθεί ανάκαμψη της προσφοράς, με περιορισμένες και επιλεγμένες υπηρεσίες να επικρατούν.
Οι μεγαλύτερες μονάδες ή πλήρους υπηρεσίας θα αναπτυχθούν πιο αργά και πιο στρατηγικά καθώς οι απαιτούμενες επενδύσεις είναι επιφυλακτικές στην κατασκευή μεγάλων πολυτελών και συνεδριακών εγκαταστάσεων έναντι των μονάδων μερικής υπηρεσίας.-Αλυσίδες εναντίον ανεξάρτητων ξενοδοχείων
Οι ευρωπαϊκές αλυσίδες θα αναπτυχθούν 3 φορές γρηγορότερα από τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία κατά τα έτη 2013-2017.To μερίδιο των ανεξάρτητων ξενοδοχείων στο σύνολο της αγοράς θα πέσει από 58% το 2013 στο 56% το 2017.
Η εικόνα αναλογία ανεξάρτητων/αλυσίδων αυτή τη στιγμή παραμένει σταθερή σε 28 προς 72, αποδεικνύοντας ότι τα brand και οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι μπορούν να έχουν καλύτερες επιδόσεις μέσω διαπραγματεύσεων των συμφωνιών διανομής και με τη μείωση του κόστους για τους διαχειριστές και τους επενδυτές τους.
Έτσι, και οι τράπεζες, θεωρώντας τις πιο βιώσιμες επιχειρήσεις, τους προσφέρουν μεγαλύτερα προνόμια.Ενώ ο ανεξάρτητος ξενοδόχος έχει στη διάθεσή του περισσότερα εργαλεία από ποτέ, σήμερα κερδίζουν τα brand. Υπενθυμίζεται η συγχώνευση Marriott και Starwood.-Συνολική ανάπτυξη των διαδικτυακών κρατήσεων | Στην Ευρώπη, το 39% των κρατήσεων θα πραγματοποιείται διαδικτυακά έως το 2017, 5% περισσότερες σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα.
Στις ΗΠΑ, το ποσοστό είναι 44%, αυξημένο κατά 2%.Η χρήση των κινητών συσκευών αποκτά σταδιακά τη μερίδα του λέοντος σε κάθε σφαίρα επιχείρησης, και η ξενοδοχειακή βιομηχανία δεν αποτελεί εξαίρεση. Σύμφωνα με τα στατιστικά, μόνο το 8% των κρατήσεων γίνονται προς το παρόν μέσω κινητών, όμως μέχρι το 2018 το ποσοστό αυτό θα βρεθεί στο 35%, κάτι που σημαίνει ότι τα site που είναι φιλικά στην πλοήγηση από τέτοιες συσκευές θα είναι απαραίτητα για τα ξενοδοχεία που θα θελήσουν να αυξήσουν τους τζίρους τους.
Το εύρος επιλογών και η τάση των καταναλωτών να εξοικονομούν χρήματα από το κόστος διακοπών, σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία πρέπει να βρουν τον πιο αποτελεσματικό μείγμα άμεσων και έμμεσων καναλιών προκειμένου να ανταποκριθούν στις προσδοκίες του ταξιδιωτικού κοινού.
Στοιχεία από τις προβλέψεις του ΠΟΤ για το 2020, αναφέρουν ότι οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις θα φτάσουν τα 1,6 δισ., κάτι που σημαίνει ότι θα σκληρύνει ο ανταγωνισμός.-Μερίδιο αγοράς των ΟΤΑ (online τουριστικών πρακτορείων) | Οι ΟΤΑ θα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των ΗΠΑ μέχρι το 2017 (52%).Έτσι, όσες επιχειρήσεις απευθύνονται σε διεθνείς επισκέπτες, θα εξαρτώνται όλο και περισσότερο από μεσάζοντες όπως οι ΟΤΑ, ενώ οι συνεργάτες στο εσωτερικό θα αναζητούν τις συνέργειες.
Επίσης, η έκθεση αναδεικνύει μερικές τάσεις που θα επικρατήσουν στις χώρες της Ευρώπης που στηρίζουν τις ευρύτερες τάσεις της βιομηχανίας. Ίσως η σημαντικότερη είναι η διαφορά στη μελλοντική χρήση των ΟΤΑ. Γερμανία:-4% στη χρήση των ΟΤΑ+3% στις άμεσες διαδικτυακές κρατήσειςΓαλλία:-2% στους ΟΤΑ+2% στις άμεσες διαδικτυακές κρατήσεις Ευρώπη συνολικά:-2% στους ΟΤΑ+3% στις άμεσες διαδικτυακές κρατήσεις
Ωστόσο, το Ην. Βασίλειο παρουσιάζει αύξηση 4% στις κρατήσεις μέσω ΟΤΑ και μείωση 3% στις απευθείας κρατήσεις. Η αναλογία για την Ισπανία και τις ΗΠΑ είναι σχετικά στατική.