Όμως, οι προοπτικές του σε κρίσιμες αγορές όπως η Κίνα και η Ινδία ίσως να είναι περιορισμένες. Ο λόγος; Το μικρό του μέγεθος.
Στην παρουσίαση στο Κουπερτίνο της Καλιφόρνια τη Δευτέρα, ο αντιπρόεδρος προώθησης του iPhone, Γκρεγκ Γιόσβιακ, ξεχώρισε την Κίνα ως αγορά στην οποία στοχεύει η Apple. Όπως επισήμανε, οι οθόνες 4 ιντσών όπως αυτή του iPhone SE παραμένουν δημοφιλείς μεταξύ όσων αγοράζουν smartphone για πρώτη φορά, και το κινεζικό αγοραστικό κοινό τείνει να ξεκινά τη χρήση τέτοιων συσκευών με οθόνη 4 ιντσών.
Όμως, είναι σαφές ότι οι περισσότεροι αγοραστές προτιμούν τις μεγαλύτερες οθόνες – όπως αποδεικνύεται από την ταχεία ανάπτυξη εγχώριων brands, όπως η Xiaomi και η Vivo, που προωθούν συσκευές με οθόνες παρόμοιες με εκείνη του iPhone 6, ή μεγαλύτερες.
Η Κίνα – η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την Apple – και η Ινδία, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές στον κόσμο, θεωρούνται ιδιαίτερα κρίσιμες για την εταιρεία, ιδιαίτερα καθώς αναμένεται συνολικά πτώση των πωλήσεων iPhone. Σχεδόν το ένα τέταρτο των συνολικών εσόδων της Apple προέρχεται από την Κίνα.
Και το iPhone SE θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό για την εταιρεία στην Ινδία, όπου η αγορά των smartphone αναμένεται να διπλασιαστεί στις 200 εκατομμύρια μονάδες μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Όμως, στην Ινδία και στην Κίνα τα smartphone είναι συχνά η βασική σύνδεση με τον ψηφιακό κόσμο, και μια μεγάλη οθόνη αξιολογείται πολύ θετικά, λένε οι αναλυτές.
«Στην Ινδία, η πλειοψηφία των φτηνότερων συσκευών με τιμή κοντά στα 100 δολάρια έχουν οθόνη 5 ιντσών. Ο βασικός λόγος είναι ότι οι χρήστες smartphone προτιμούν μεγαλύτερο μέγεθος οθόνης καθώς πολλοί εξ’ αυτών δεν κατέχουν τάμπλετ ή λάπτοπ» λέει ο Νιλ Σα, διευθυντής έρευνας στην Counterpoint Technology Market Research.
Μόνο 10% των smartphone που πωλήθηκαν στην Ινδία τον Δεκέμβριο είχαν οθόνη 4 ιντσών, σύμφωνα με την Counterpoint. Και καθώς σχεδόν το 70% των συσκευών στην Ινδία κοστίζουν λιγότερο από 150 δολάρια, η τιμή του iPhone SE (περίπου 400 δολάρια) ίσως το καθιστά απρόσιτο για τους περισσότερους αγοραστές εκεί.
Στην Κίνα, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι το iPhone SE ίσως ακολουθήσει την απογοητευτική πορεία του iPhone 5C.
«Το 5C ήταν φριχτό, κανένας δεν το ήθελε. Όλοι ήξεραν ότι αν το είχες αγοράσει αυτό σήμαινε ότι δεν είχες λεφτά» λέει ο Σον Ρέιν, ιδρυτής της China Market Research Group.
«Το φτηνό δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και καλό» καταλήγει.
Πηγή