Η νέα τεχνολογία εκτιμάται ότι θα μετατρέψει κάθε βιομηχανία, από την υγεία (οι γιατροί θα κάνουν διάγνωση εξ αποστάσεως) έως τις μεταφορές και την ενέργεια (αυτοκίνητα χωρίς οδηγό κτλ.)
Όπως αναφέρει σε άρθρο του στο ehotelier.com ο David Topolewski, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Qooco που προσφέρει υπηρεσίες εκμάθησης ξένων γλωσσών από κινητά τηλέφωνα, η επόμενη επανάσταση στην τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων θα έχει πολύ βαθύτερη επίδραση στη βιομηχανία των ξενοδοχείων, αλλάζοντάς την ριζικά μέσα στην ερχόμενη 20ετία.
Παρότι η τεχνολογία 5G δεν είναι πιθανό ότι θα καθιερωθεί πριν το 2020 (με τους νοτιοκορεάτες ωστόσο να φιλοδοξούν να αποκτήσουν σχετικές υποδομές για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2018), είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς ποιες αλλαγές προβλέπεται να προκαλέσει στον ξενοδοχειακό κλάδο:
-Οι δυνητικοί επισκέπτες δεν θα επιλέγουν πια ξενοδοχείο βάσει εικόνων δωματίου 2 διαστάσεων, αλλά θα επιθυμούν να εξερευνήσουν το ξενοδοχείο σε τρισδιάστατη παρουσίαση (ή ακόμη και με ολόγραμμα) με τρόπο αντίστοιχο του Google Streetview.
Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί εικονικά σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου, ενώ φωνητικό πρωτόκολλο θα επιτρέπει την επικοινωνία του με έναν μπάτλερ στην άλλη άκρη του κόσμου, και θα κάνει κράτηση σε 30 δευτερόλεπτα.
-Η πληθώρα των νέων μέσων και η δημοφιλία τους θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγάλης μάζας δεδομένων, που θα αποτελούνται από τα όνειρα, τις απόψεις και τις φιλοδοξίες των επισκεπτών. Η αποκωδικοποίηση αυτών θα είναι ζωτικής σημασίας για τα ξενοδοχεία, τα οποία θα χρειάζεται να προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους σε αυτά.
-Μπορεί επίσης να κατακερματιστεί η βιομηχανία σε brand που θα απευθύνονται σε επιμέρους ομάδες επισκεπτών.
Στη θέση των μεγάλων ξενοδοχείων, μπορεί να επικρατήσει η τάση για τη δημιουργία πολύ μικρότερων και πολύ περισσότερων τα οποία θα απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο προφίλ επισκέπτη βάσει των φιλοδοξιών και των ανησυχιών του παρά βάσει απλώς της ηλικίας, του εισοδήματος ή της οικογενειακής του κατάστασης.
-Ενώ ο τρόπος με τον οποίο τα ξενοδοχεία θα προσεγγίζουν τους πελάτες τους θα αλλάξει, μπορεί να αλλάξει επίσης και ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν, εκπαιδεύουν και οργανώνουν το προσωπικό τους. Ίσως έρθει η ημέρα που οι επισκέπτες θα επιλέγουν ξενοδοχείο όχι για τις εγκαταστάσεις του αλλά βάσει της συμβατότητάς του με το κινητό τους τηλέφωνο.
Επομένως, δεν είναι απίθανο να δούμε να εισάγεται μια νέα λειτουργία που θα διασφαλίζει ότι το λογισμικό του ξενοδοχείου είναι αναβαθμισμένο και συμβατό με τα κινητά των επισκεπτών. -Η βασική δομή οργανισμού με προσωπικό ξενοδοχείου έχει παραμείνει η ίδια για αιώνες, όμως η νέα τεχνολογία η οποία συνδυάζει υπολογιστές και επικοινωνία, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το τέλος μερικών παραδοσιακών θέσεων εργασίας. Με την γενικότερη αποδοχή του εξατομικευμένου τσεκ ιν, προβλέπεται ότι ο ρόλος της υποδοχής θα υποβαθμιστεί περαιτέρω αναλαμβάνοντας περισσότερο ρόλο στον συντονισμό της εξυπηρέτησης πελατών, επικοινωνώντας μέσω των social media και διασφαλίζοντας ότι οι μπάτλερ, οι φούρνοι, τα πλυντήρια και οτιδήποτε συγχρονίζεται.
-Τα κινητά θα είναι πολύτιμα στην επιλογή υπαλλήλων και στην εκπαίδευσή τους. Ήδη τα smartphone είναι απαραίτητα στην εργασία των υπαλλήλων στα ξενοδοχεία και πολλοί νεαρής ηλικίας είναι εξοικειωμένοι να διαβάζουν στο κινητό παρά ένα βιβλίο.
Η εκπαίδευση θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο και θα υπάρχει λογισμικό που θα αναλύει και θα αξιολογεί τις επιδόσεις και τις ικανότητες των υπαλλήλων ενώ εκείνοι εκτελούν τα καθήκοντά τους, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη βελτίωσή τους.
Πληροφορίες όπως οι πωλήσεις, οι γλώσσες και η καθαριότητα του δωματίου θα μεταφέρονται μέσω του κινητού, επιμορφώνοντας συνεχώς τους υπαλλήλους, όπου κι αν αυτοί βρίσκονται.