Συναγερμός έχει σημάνει από τη νύχτα μετά την εξαφάνιση αεροσκάφους των Αιγυπτιακών Αερογραμμών που χάθηκε...
από τα ραντάρ πάνω από τη Μεσόγειο, ενώ εκτελούσε πτήση από το Παρίσι προς το Κάιρο με 56 επιβάτες και δεκαμελές πλήρωμα.
Οι πληροφορίες σχετικά τόσο με τα τελευταία δραματικά λεπτά του Airbus Α320 μέσα στο ελληνικό FIR όσο και με την κατάληξή του είναι καταιγιστικές και πολλές φορές αντικρουόμενες.
Πηγή της ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων πως το αεροσκάφος της συνετρίβη νότια της Καρπάθου. «Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος , την ώρα που βρισκόταν στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά ραντάρ...συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί της Καρπάθου», σύμφωνα με την πηγή αυτή.
Την ίδια ώρα ωστόσο η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου αρνείται προς το παρόν να επιβεβαιώσει την πληροφορία της συντριβής. Αξιωματούχοι είπαν, off the record, πως το πιθανότερο είναι το αεροσκάφος να συνετρίβη, ωστόσο οι ομάδες έρευνας δεν έχουν βρει κανένα ίχνος συντριμμιών για να επιβεβαιώσουν το σενάριο αυτό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, καπετάνιος εμπορικού πλοίου φέρεται να είδε μία λάμψη στον ουρανό περίπου 130 μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου.
Η πτήση
Το αεροσκάφος εκτελούσε την πτήση MS804 και είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ της γαλλικής πρωτεύουσας στις 23:09. Σύμφωνα με ανάρτηση της EgyptAir στο Twitter, πετούσε σε ύψος 37.000 ποδών και εξαφανίστηκε περίπου δέκα μίλια αφότου είχε μπει στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο.
Οι επιβάτες
Η EgyptAir γνωστοποίησε με ανάρτησή της στο Twitter τις εθνικότητες των 56 επιβατών, διορθώνοντας τις αρχικές πληροφορίες για 59 ταξιδιώτες.
Πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, έναν Βρετανό, έναν Βέλγο, δύο Ιρακινούς, έναν υπήκοο Κουβέιτ, έναν Σαουδάραβα, έναν Σουδανό, έναν υπήκοο Τσαντ, έναν Πορτογάλο, έναν Αλγερινό και έναν Καναδό.
Οι πρώτες εκτιμήσεις
Από πολύ νωρίς ακούγονται εκτιμήσεις για συντριβή του αεροσκάφους και μάλιστα στη θαλάσσια περιοχή νότια της Καρπάθου. «Το αεροσκάφος δεν προσγειώθηκε. Αυτό μπορούμε να πούμε για την ώρα», δήλωνε το πρωί αξιωματούχος του αεροδρομίου στο Παρίσι.
Σύμφωνα πάντως με την υπηρεσία διαχείρισης του ευρωπαϊκού δικτύου αεροπορικής κυκλοφορίας Eurocontrol δεν ήταν άσχημες οι καιρικές συνθήκες την ώρα και στην περιοχή όπου το αεροσκάφος της EgyptAir εξαφανίστηκε.
Οι αιγυπτιακές, οι ελληνικές και οι γαλλικές αρχές στέλνουν αεροπλάνα και σκάφη για να βοηθήσουν τις έρευνες για το αεροπλάνο που αγνοείται.
Το αεροσκάφος στο ελληνικό FIR και το σήμα κινδύνου δύο ώρες μετά την εξαφάνιση
Όλα όσα συνέβησαν ενώ το αγνοούμενο αεροσκάφος της EgyptAir βρισκόταν στο ελληνικό FIR περιέγραψε ο διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας Κώστας Λιντζεράκος τονίζοντας πως στην επικοινωνία της υπηρεσίας με τον πιλότο δεν αναφέρθηκε κανένα πρόβλημα στην πτήση.
Για το θέμα αυτό οι πληροφορίες παραμένουν συγκεχυμένες καθώς η Egyptair ανέφερε πως έγινε εκπομπή σήματος κινδύνου, το οποίο έλαβε αιγυπτιακή στρατιωτική μονάδα στις 4:26 τοπική ώρα. Ωστόσο τα ίχνη του Airbus 320 είχαν χαθεί από τον αιγυπτιακό εναέριο χώρο σχεδόν δύο ώρες νωρίτερα, στις 2:30 τη νύχτα, σε απόσταση περίπου 280 χιλιομέτρων από την αιγυπτιακή ακτογραμμή.
Μιλώντας στον Αντέννα, ο κ. Λιντζεράκος ανέφερε πως το αεροσκάφος μπήκε στις τρεις παρά πέντε τη νύχτα στο ελληνικό FIR με κατεύθυνση νότια, προς το FIR του Καΐρου. Πάνω από την ΚΕΑ, όπως περιέγραψε, η ελληνική Πολιτική Αεροπορία ήρθε σε επαφή με το αεροσκάφος, του έδωσε συντεταγμένες και αυτές ακολούθησε ο πιλότος μέχρι την έξοδό του από το ελληνικό FIR. «Προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί του δέκα μίλια πριν βγει από το ελληνικό FIR και δεν αποκρίθηκε. Στις 3:29 το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ», τόνισε, «επικοινωνήσαμε με τους Αιγύπτιους και δεν είχαν ιδέα, ενημερώσαμε τις υπηρεσίες διάσωσης τις δικές μας που ανταποκρίθηκαν αμέσως», πρόσθεσε.
Συνεργασία Αιγύπτου- Γαλλίας
Τόσο στην Αίγυπτο όσο και στη Γαλλία συγκαλούνται από νωρίς το πρωί έκτακτες συνεδριάσεις των υπουργικών συμβουλίων και των Συμβουλίων Εθνικής Ασφάλειας. Ο Φρανσουά Ολάντ και ο Αιγύπτιος ομόλογός του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι συμφώνησαν να συνεργαστούν στενά για να εξακριβωθούν οι συνθήκες εξαφάνισης του αεροσκάφους ενώ η Γαλλία συνδράμει τις επιχειρήσεις έρευνας με πλοία και αεροσκάφη.
Ο Γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς δήλωσε πως κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλειστεί ενώ και ο πρωθυπουργός της Αιγύπτου Σερίφ Ισμαΐλ δήλωσε ότι οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη και είναι πολύ νωρίς για να αποκλειστεί οποιαδήποτε εξήγηση για τα αίτια του συμβάντος, συμπεριλαμβανομένης της τρομοκρατικής ενέργειας.
«Επιχειρήσεις έρευνας διεξάγονται για το αεροσκάφος στην περιοχή όπου πιστεύεται ότι χάθηκε η επαφή», δήλωσε σε δημοσιογράφους στο αεροδρόμιο του Καΐρου.
Σε ερώτηση σχετικά με το αν αποκλείει την υπόθεση τρομοκράτες να βρίσκονται πίσω από το περιστατικό, ο Αιγύπτιος πρωθυπουργός δήλωσε: «Αυτή τη στιγμή , δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτε. Οι επιχειρήσεις έρευνας πρέπει να ολοκληρωθούν για να μάθουμε το αίτιο».
Ελληνική συμμετοχή στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης
Στο πλαίσιο της επιχείρησης, στη θαλάσσια περιοχή 130 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Καρπάθου,συμμετέχει και η Ελλάδα με αεροσκάφος C-130 και το αεροσκάφος εγκαίρου προειδοποιήσεως EMB-145 H. Επίσης, ένα C-130 βορείως της Κρήτης κατευθύνεται στην περιοχή αυτή.
Παράλληλα η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς βρίσκεται εν πλω κινούμενη προς την περιοχή ενώ δύο ελικόπτερα, ένα Super Puma κι ένα S-70, θα είναι σε ετοιμότητα στην Κάρπαθο.
Η αγωνία των συγγενών
Συντετριμμένοι είναι οι συγγενείς των επιβαινόντων του αεροσκάφους της EgyptAir που θέλουν να μάθουν τι συνέβη τελικά με τους οικείους τους. Οι πρώτες φωτογραφίες που έχουν κυκλοφορήσει στο Reuters αποτυπώνουν την αγωνία στα πρόσωπα των ανθρώπων που συρρέουν στο αεροδρόμιο του Καΐρου με την ελπίδα να έχουν κάποιο στοιχείο για την τύχη των δικών τους ανθρώπων.
από τα ραντάρ πάνω από τη Μεσόγειο, ενώ εκτελούσε πτήση από το Παρίσι προς το Κάιρο με 56 επιβάτες και δεκαμελές πλήρωμα.
Οι πληροφορίες σχετικά τόσο με τα τελευταία δραματικά λεπτά του Airbus Α320 μέσα στο ελληνικό FIR όσο και με την κατάληξή του είναι καταιγιστικές και πολλές φορές αντικρουόμενες.
Πηγή της ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων πως το αεροσκάφος της συνετρίβη νότια της Καρπάθου. «Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος , την ώρα που βρισκόταν στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά ραντάρ...συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί της Καρπάθου», σύμφωνα με την πηγή αυτή.
Την ίδια ώρα ωστόσο η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου αρνείται προς το παρόν να επιβεβαιώσει την πληροφορία της συντριβής. Αξιωματούχοι είπαν, off the record, πως το πιθανότερο είναι το αεροσκάφος να συνετρίβη, ωστόσο οι ομάδες έρευνας δεν έχουν βρει κανένα ίχνος συντριμμιών για να επιβεβαιώσουν το σενάριο αυτό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, καπετάνιος εμπορικού πλοίου φέρεται να είδε μία λάμψη στον ουρανό περίπου 130 μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου.
Η πτήση
Το αεροσκάφος εκτελούσε την πτήση MS804 και είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ της γαλλικής πρωτεύουσας στις 23:09. Σύμφωνα με ανάρτηση της EgyptAir στο Twitter, πετούσε σε ύψος 37.000 ποδών και εξαφανίστηκε περίπου δέκα μίλια αφότου είχε μπει στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο.
Οι επιβάτες
Η EgyptAir γνωστοποίησε με ανάρτησή της στο Twitter τις εθνικότητες των 56 επιβατών, διορθώνοντας τις αρχικές πληροφορίες για 59 ταξιδιώτες.
Πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, έναν Βρετανό, έναν Βέλγο, δύο Ιρακινούς, έναν υπήκοο Κουβέιτ, έναν Σαουδάραβα, έναν Σουδανό, έναν υπήκοο Τσαντ, έναν Πορτογάλο, έναν Αλγερινό και έναν Καναδό.
Οι πρώτες εκτιμήσεις
Από πολύ νωρίς ακούγονται εκτιμήσεις για συντριβή του αεροσκάφους και μάλιστα στη θαλάσσια περιοχή νότια της Καρπάθου. «Το αεροσκάφος δεν προσγειώθηκε. Αυτό μπορούμε να πούμε για την ώρα», δήλωνε το πρωί αξιωματούχος του αεροδρομίου στο Παρίσι.
Σύμφωνα πάντως με την υπηρεσία διαχείρισης του ευρωπαϊκού δικτύου αεροπορικής κυκλοφορίας Eurocontrol δεν ήταν άσχημες οι καιρικές συνθήκες την ώρα και στην περιοχή όπου το αεροσκάφος της EgyptAir εξαφανίστηκε.
Οι αιγυπτιακές, οι ελληνικές και οι γαλλικές αρχές στέλνουν αεροπλάνα και σκάφη για να βοηθήσουν τις έρευνες για το αεροπλάνο που αγνοείται.
Το αεροσκάφος στο ελληνικό FIR και το σήμα κινδύνου δύο ώρες μετά την εξαφάνιση
Όλα όσα συνέβησαν ενώ το αγνοούμενο αεροσκάφος της EgyptAir βρισκόταν στο ελληνικό FIR περιέγραψε ο διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας Κώστας Λιντζεράκος τονίζοντας πως στην επικοινωνία της υπηρεσίας με τον πιλότο δεν αναφέρθηκε κανένα πρόβλημα στην πτήση.
Για το θέμα αυτό οι πληροφορίες παραμένουν συγκεχυμένες καθώς η Egyptair ανέφερε πως έγινε εκπομπή σήματος κινδύνου, το οποίο έλαβε αιγυπτιακή στρατιωτική μονάδα στις 4:26 τοπική ώρα. Ωστόσο τα ίχνη του Airbus 320 είχαν χαθεί από τον αιγυπτιακό εναέριο χώρο σχεδόν δύο ώρες νωρίτερα, στις 2:30 τη νύχτα, σε απόσταση περίπου 280 χιλιομέτρων από την αιγυπτιακή ακτογραμμή.
Μιλώντας στον Αντέννα, ο κ. Λιντζεράκος ανέφερε πως το αεροσκάφος μπήκε στις τρεις παρά πέντε τη νύχτα στο ελληνικό FIR με κατεύθυνση νότια, προς το FIR του Καΐρου. Πάνω από την ΚΕΑ, όπως περιέγραψε, η ελληνική Πολιτική Αεροπορία ήρθε σε επαφή με το αεροσκάφος, του έδωσε συντεταγμένες και αυτές ακολούθησε ο πιλότος μέχρι την έξοδό του από το ελληνικό FIR. «Προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί του δέκα μίλια πριν βγει από το ελληνικό FIR και δεν αποκρίθηκε. Στις 3:29 το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ», τόνισε, «επικοινωνήσαμε με τους Αιγύπτιους και δεν είχαν ιδέα, ενημερώσαμε τις υπηρεσίες διάσωσης τις δικές μας που ανταποκρίθηκαν αμέσως», πρόσθεσε.
Συνεργασία Αιγύπτου- Γαλλίας
Τόσο στην Αίγυπτο όσο και στη Γαλλία συγκαλούνται από νωρίς το πρωί έκτακτες συνεδριάσεις των υπουργικών συμβουλίων και των Συμβουλίων Εθνικής Ασφάλειας. Ο Φρανσουά Ολάντ και ο Αιγύπτιος ομόλογός του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι συμφώνησαν να συνεργαστούν στενά για να εξακριβωθούν οι συνθήκες εξαφάνισης του αεροσκάφους ενώ η Γαλλία συνδράμει τις επιχειρήσεις έρευνας με πλοία και αεροσκάφη.
Ο Γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς δήλωσε πως κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλειστεί ενώ και ο πρωθυπουργός της Αιγύπτου Σερίφ Ισμαΐλ δήλωσε ότι οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη και είναι πολύ νωρίς για να αποκλειστεί οποιαδήποτε εξήγηση για τα αίτια του συμβάντος, συμπεριλαμβανομένης της τρομοκρατικής ενέργειας.
«Επιχειρήσεις έρευνας διεξάγονται για το αεροσκάφος στην περιοχή όπου πιστεύεται ότι χάθηκε η επαφή», δήλωσε σε δημοσιογράφους στο αεροδρόμιο του Καΐρου.
Σε ερώτηση σχετικά με το αν αποκλείει την υπόθεση τρομοκράτες να βρίσκονται πίσω από το περιστατικό, ο Αιγύπτιος πρωθυπουργός δήλωσε: «Αυτή τη στιγμή , δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτε. Οι επιχειρήσεις έρευνας πρέπει να ολοκληρωθούν για να μάθουμε το αίτιο».
Ελληνική συμμετοχή στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης
Στο πλαίσιο της επιχείρησης, στη θαλάσσια περιοχή 130 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Καρπάθου,συμμετέχει και η Ελλάδα με αεροσκάφος C-130 και το αεροσκάφος εγκαίρου προειδοποιήσεως EMB-145 H. Επίσης, ένα C-130 βορείως της Κρήτης κατευθύνεται στην περιοχή αυτή.
Παράλληλα η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς βρίσκεται εν πλω κινούμενη προς την περιοχή ενώ δύο ελικόπτερα, ένα Super Puma κι ένα S-70, θα είναι σε ετοιμότητα στην Κάρπαθο.
Η αγωνία των συγγενών
Συντετριμμένοι είναι οι συγγενείς των επιβαινόντων του αεροσκάφους της EgyptAir που θέλουν να μάθουν τι συνέβη τελικά με τους οικείους τους. Οι πρώτες φωτογραφίες που έχουν κυκλοφορήσει στο Reuters αποτυπώνουν την αγωνία στα πρόσωπα των ανθρώπων που συρρέουν στο αεροδρόμιο του Καΐρου με την ελπίδα να έχουν κάποιο στοιχείο για την τύχη των δικών τους ανθρώπων.