tromaktiko: Θα πάθετε πλάκα! Αυτές είναι οι παροχές των μεγάλων εταιρειών στους εργαζόμενους τους!

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018

Θα πάθετε πλάκα! Αυτές είναι οι παροχές των μεγάλων εταιρειών στους εργαζόμενους τους!



Λένε ότι ένας ευχαριστημένος υπάλληλος είναι το καλύτερο προσόν μιας εταιρίας, αν και στις μέρες μας τέτοια σλόγκαν έχουν χάσει ολότελα την αξία τους...

Την ώρα λοιπόν που η εργασιακή ηθική έχει πάρει τον κατήφορο και οι συνθήκες αρχίζουν να μοιάζουν με τον Μεσαίωνα, ο κόσμος της τεχνολογίας φαίνεται ότι αψηφά τη μόδα και επιχειρεί να αποτελέσει ανάχωμα στην αποσάθρωση όλων των εργασιακών κεκτημένων.

Οι εργοδότες του κλάδου προσφέρουν πολλά και διάφορα για να βάλουν στο χέρι τους καλύτερους των καλυτέρων και η οδύσσεια αυτή όρια δεν γνωρίζει.

Καμία παροχή δεν φαντάζει τρελή ή ανήκουστη, καθώς τα έξοδα δεν λογαριάζονται προκειμένου να νιώθει ασφαλής και χαρούμενος ο υπάλληλος. Ναι, για τον πλανήτη Γη μιλάμε!

Την ώρα λοιπόν που οι εταιρίες της τεχνολογικής βιομηχανίας αποπληρώνουν τα φοιτητικά δάνεια των υπαλλήλων τους εδώ και κάμποσα χρόνια, σήμερα φαίνονται διατεθειμένες να φτάσουν πολύ μακριά για να έχουν το εργασιακό δυναμικό τους στην πένα…

Τα καλύτερα φαγητά από τους καλύτερους σεφ

Νηστικό αρκούδι δεν χορεύει, λέει ο λαός μας, και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού φαίνεται να το ξέρουν καλά. Οι επιχειρήσεις της τεχνολογίας αναγνώρισαν ότι οι αυτόματοι πωλητές δεν προσφέρουν τα υγιεινότερα γεύματα του κόσμου, γι’ αυτό και αποφάσισαν να τονώσουν την απόδοση των υπαλλήλων τους (αλλά και τον δείκτη ικανοποίησής τους από τον εργασιακό τους χώρο) με ζηλευτά εδέσματα.

Εταιρίες όπως η Airbnb παρέχουν δωρεάν γεύματα από βιολογικά προϊόντα, ετοιμασμένα επιτόπου, αλλά και όλων των λογιών τους χυμούς και τα φυσικά προϊόντα! Τρία γεύματα την ημέρα και το μενού να αλλάζει μάλιστα συνεχώς! Ο γίγαντας της τεχνολογίας Google φιλοξενεί μάλιστα κανονικότατα εστιατόρια για τους υπαλλήλους του, στα οποία χρειάζεται ακόμα και να κλείσεις θέση! Για τέτοιο φαΐ μιλάμε.

Παρά τα έθνικ εστιατόρια της Google, η εταιρία λογισμικού της Βόρειας Καρολίνα, SAS Institute, πήγε το πράγμα ακόμα πιο μακριά, διαθέτοντας μποστάνια στρεμμάτων στις εγκαταστάσεις της προκειμένου να διασφαλίσει ότι όλα τα προϊόντα που σερβίρει δωρεάν στο δυναμικό της θα είναι βιολογικά. Και βέβαια όλες μα όλες έχουν τους δικούς τους μάγειρες, ενώ συχνά το μενού σκαρώνεται από διεθνούς φήμης σεφ…

Τη φασίνα στο σπίτι ποιος την κάνει;

Οι πολύωρες βάρδιες και η κούραση αφήνουν πολλά πράγματα πίσω και οι δουλειές του σπιτιού περνούν αναγκαστικά σε δεύτερη μοίρα. Με τι χρόνο και όρεξη θα κάνεις φασίνα, μπουγάδα και σιδέρωμα εξάλλου; Γι’ αυτό και η εταιρία πληροφορικής της Καλιφόρνια, Evernote, λαμβάνει ειδική μέριμνα για το σπιτάκι των υπαλλήλων της, ώστε να μην αποσπώνται από τα καθήκοντά τους σκεφτόμενοι τα καλάθια με τα ασιδέρωτα ρούχα που έχουν στο σπίτι. Κι έτσι πληρώνει συνεργεία καθαρισμού για τις οικίες του δυναμικού της δύο φορές τον μήνα!

Η φιλοσοφία της εταιρίας είναι ξεκάθαρη, καθώς θέλει να κρατήσει τόσο τον προσωπικό χώρο διαβίωσης όσο και το άλλο μισό του υπαλλήλου καθαρά και ικανοποιημένα αντίστοιχα. Όπως είπε ο διευθύνοντας σύμβουλός της, οι εργασιακές παροχές που κατευθύνονται σε όλη την οικογένεια και όχι μόνο στον υπάλληλο είναι σαφώς καλύτερες, καθώς εξασφαλίζουν οικογενειακή γαλήνη και κυρίως οικιακή ηρεμία…

Διακοπές και πάλι διακοπές

Οι απεριόριστες διακοπές φαντάζουν σωστό ανέκδοτο για έναν υπάλληλο, αν και για όσους δουλεύουν στις πιο προωθημένες εργασιακά εταιρίες τεχνολογίας των ΗΠΑ δεν είναι όνειρο θερινής νυκτός! Η διαφημιστική εταιρία τεχνολογίας PaperG παρέχει στους εργαζομένους της απεριόριστες διακοπές μετ’ αποδοχών, κάνοντας όλους τους υπόλοιπους να κλαίνε γοερά. Εντάξει, περιορισμοί υπάρχουν, το όνειρο μια φορά έγινε πραγματικότητα.

Το Netflix ήταν το πρώτο που υιοθέτησε την ανοιχτή πολιτική διακοπών ήδη εδώ και μια δεκαετία, θέλοντας να κρατήσει μια καλή ισορροπία μεταξύ εργασιακού ωραρίου και ελεύθερου χρόνου. Αλλά και το αφεντικό της Virgin, Ρίτσαρντ Μπράνσον, αποφάσισε προσφάτως να μιμηθεί το παράδειγμα του Netflix παρέχοντας κι αυτός απεριόριστες μέρες πληρωμένης άδειας στους εργαζομένους του!

Μπορεί σε μας η πολιτική αυτή να φαίνεται σωστή τρέλα, καθώς στην Ευρώπη ο μέσος όρος των διακοπών μετ’ αποδοχών κυμαίνεται στις 20 μέρες τον χρόνο, στις ΗΠΑ η κατάσταση είναι όμως ολότελα διαφορετική, καθώς ένας στους τέσσερις Αμερικανούς δεν πληρώνεται καν για τις μέρες που θα λείψει από την εργασία του για αναψυχή.

Περιμένετε όμως, γιατί έχει κι άλλο! Την ώρα λοιπόν που επιχειρηματικοί κολοσσοί σε πληρώνουν για να λείψεις από τη δουλειά, άλλοι πάλι πληρώνουν και τις διακοπές σου. Η Airbnb, ο απόλυτος εργασιακός παράδεισος για το 2016 σύμφωνα με σχετικό θεσμό, παρέχει επίδομα 2.000 δολαρίων στους υπαλλήλους της για τις διακοπές τους, διαμένοντας επιπρόσθετα εντελώς δωρεάν σε οποιοδήποτε κατάλυμα της υπηρεσίας οπουδήποτε στον κόσμο! Και μιλάμε από δεντρόσπιτα του Αμαζονίου μέχρι και επαύλεις σε εξωτικά μέρη.

Άλλες πάλι εταιρίες πάνε το πράγμα στα ακρότατα όριά του. Όπως η φίρμα πληροφορικής της Μασαχουσέτης, Loadspring, η οποία ενθαρρύνει τους υπαλλήλους της να ταξιδεύουν στο εξωτερικό δίνοντάς τους μπόλικα κίνητρα. Μόλις συμπληρώσεις δύο χρόνια σε κάποια θέση, η φίρμα σου δίνει 6.000 δολάρια ετησίως για να κάνεις τις βόλτες σου εκτός ΗΠΑ. Αλλά και μια εξτρά πληρωμένη βδομάδα άδειας, ώστε να απολαύσεις καλύτερα την επαφή σου με τους πολιτισμούς του εξωτερικού…

Ώρα να κάνεις οικογένεια

Οι άνθρωποι συνηθίζουν να κάνουν παιδιά και αυτό δεν πρόκειται προφανώς να αλλάξει στα χρόνια που θα έρθουν. Αντί να κάνουν λοιπόν τα στραβά μάτια στα έξτρα έξοδα που συνεπάγεται η γέννηση ενός παιδιού, αρκετές εταιρίες πληροφορικής αποφάσισαν να αγκαλιάσουν την πατροπαράδοτη γέννηση και να ανακουφίσουν τους εργαζομένους τους από τα νέα κόστη.

Το Facebook, για παράδειγμα, δίνει επίδομα 4.000 δολαρίων σε όλους για τα πρώτα έξοδα του μωρού αλλά και 3.000 δολάρια τον χρόνο καλύπτοντας μερικές από τις καινούριες οικογενειακές δαπάνες. Άλλες πάλι όχι μόνο παρέχουν οικονομικές ελαφρύνσεις, αλλά έχουν αυξήσει δραστικά τις άδειες μητρότητας, προσφέροντας ακόμα και πολύ καλές άδειες πατρότητας.

Το Netflix είναι και πάλι πρωτοπόρο, καθώς καλεί τους νέους μπαμπάδες και μαμάδες να παίρνουν όση άδεια θέλουν κατά τον πρώτο χρόνο του μωρού τους, ώστε να απολαύσουν περισσότερο τις παρθενικές αυτές στιγμές του στον κόσμο μας! Το Twitter, πέρα από τους αρκετούς μήνες που δίνει άδεια στη μητέρα, παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στις νέες μαμάδες αλλά και ομαδικές συζητήσεις για την ανταλλαγή απόψεων, πάντα στη διάρκεια του ωραρίου.

Άλλες φίρμες πάλι, όπως η Apple, αποφάσισαν να βοηθήσουν τους υπαλλήλους τους στην οδύσσειά τους να συλλάβουν ένα παιδί, καλύπτοντας τα τσουχτερά κόστη της εξωσωματικής γονιμοποίησης. Η εταιρία πληροφορικής προσφέρει επίδομα 20.000 δολαρίων σε όποιον υποβληθεί σε οποιαδήποτε μέθοδο σύλληψης. Το ίδιο κάνει πλέον και το Facebook, αλλάζοντας σήμερα τους όρους του παιχνιδιού, καθώς οι τεχνολογικές εταιρίες παρείχαν μέχρι πρότινος επιδόματα για αντισύλληψη και έλεγχο των γεννήσεων.

Γιατί το κάνουν; Μα για να κρατούν το γυναικείο (κυρίως) εργασιακό δυναμικό τους ήρεμο και χαρούμενο, υιοθετώντας μάλιστα τις ίδιες παροχές και για τα ζευγάρια ιδίου φύλου (καλύπτοντας ακόμα και παρένθετη μητέρα, αλλά και υιοθεσία)…

Μήπως θέλεις να αλλάξεις φύλο;

Πλέον όλο και περισσότερες εταιρίες αλλά και υγειονομικές υπηρεσίες ανοίγουν το μυαλό αλλά και το πορτοφόλι τους παρέχοντας οικονομική ανακούφιση σε όσους ανθρώπους δεν νιώθουν άνετα με το σώμα τους και θέλουν να αλλάξουν φύλο. Είτε μιλάμε για ευθεία παροχή οικονομικών επιδομάτων είτε για πληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες, η συζήτηση για την αλλαγή φύλου έχει τρυπώσει για τα καλά στον επιχειρηματικό κόσμο.

Πρωτοπόρος εδώ είναι ο γίγαντας της τεχνολογίας Accenture, ο οποίος πληρώνει όλα μα όλα τα έξοδα που θα ανακύψουν σε εγχείριση αλλαγής φύλου των υπαλλήλων του, όπως τις αρχικές ορμονοθεραπείες αλλά και την απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη. Το Netflix, η Tesla, ακόμα και το Facebook πρόσθεσαν πρόσφατα εταιρική μέριμνα για την αλλαγή φύλου των εργαζομένων τους, στοχεύοντας παράλληλα στη δημόσια εικόνα τους.

Καθώς ελάχιστοι υπάλληλοι προχωρούν σε τέτοιου είδους τροποποιήσεις φύλου (1 στους 15.000 λένε οι στατιστικές των ΗΠΑ), στις εταιρίες δεν κοστίζει πρακτικά τίποτα η υιοθέτηση τέτοιων πολιτικών, την ίδια ώρα που το κέρδος τους είναι τεράστιο, καθώς μοιάζουν (και είναι, για να είμαστε δίκαιοι) προοδευτικότατες…
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!