Μετά από…δύο χρόνια απραξίας για το δρόμο Μεσαράς και την εμπλοκή...
που υπήρξε με τον ανάδοχο του έργου, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι το έργο θα δοθεί στον δεύτερο μειοδότη και πως μέσα στο Φεβρουάριο θα…είχαμε συμβασιοποίηση και επανεκκίνηση του εργοταξίου! Ωστόσο ,όπως αποκαλύπτεται σήμερα, όχι μόνο δεν έχουμε, 4 μήνες μετά…ανάδοχο, αλλά παρουσιάστηκε και νέα εμπλοκή αφού η “Κλέαρχος Ρούτσης” τώρα ζητάει και τα…ρέστα! Αν και δημιούργησε τόσα προβλήματα με την περιβόητη πλαστή φορολογική ενημερότητα, επιμένει και κατέθεσε προσφυγή κατά της νέας απόφασης!
Ο υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης ήταν εκείνος που αρχές του 2016 ανακοίνωσε και μέσα στη Βουλή ότι “το έργο της Μεσαρά; θα προχωρήσει” αν και δεν μπορεί να μπει πλέον στο ΕΣΠΑ, επισημαίνοντας ότι τα σχετικά κονδύλια θα δοθούν από το πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων. Και πως μετά από σχετική εισήγηση του νομικού συμβουλίου του Κράτους το έργο πάει στο δεύτερο μειοδότη με στόχο “το Φεβρουάριο να έχουμε τη σύμβαση και να ξεκινήσει το έργο ώστε να ολοκληρωθεί ο δρόμος”!
Ωστόσο, στο υπουργείο λογάριαζαν χωρίς τον…ξενοδόχο, την εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης”, η υπόθεση της οποίας έχει πάρει τη δικαστική οδό. Η εταιρεία όχι μόνο κατέθεσε αίτηση ανάκλησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο όπου πήγε το έργο, αλλά κατέθεσε και προσφυγή για την απόφαση του υπουργού να δώσει το έργο στο δεύτερο μειοδότη!
Πρόκειται για μια εξέλιξη που δεν περίμεναν στο υπουργείο , όχι πως ήταν πιθανή. Αλλά δεν ξέρουν γιατί έκανε τέτοια κίνηση η εταιρεία που έχει τόσα…δικά της προβλήματα να λύσει.
«Είναι προφανές ότι δύσκολα μπορεί να κερδίσει μια τέτοια υπόθεση αφού ολοφάνερα έχει θέματα η εταιρεία. Γιατί το κάνει άραγε; Προφανώς για να καθυστερήσει το έργο» σχολίαζαν στελέχη του υπουργείου που δηλώνουν ότι δεν φοβούνται επί της ουσίας, αλλά κοιτάζουν το…χρόνο.
«Δεν μπορεί το έργο να καθυστερήσει άλλο, πρέπει να τελειώσει, εχουμε και συμβατικές προθεσμίες γιατί τα κομμάτια που έχουν ολοκληρωθεί ήταν σε ευρωπαϊκά προγράμματα» λένε και ελπίζουν μέσα στο Καλοκαίρι να τελειώσει και η νέα εμπλοκή που παρουσιάστηκε.
Για το δρόμο της Μεσαράς πάντως η αναμονή είναι δεδομένη, αλλά για το έργο Πάνορμο- Εξάντη που έλεγαν πως θα το αναλάβει ο πρώτος μειοδότης και το έργο θα ενταχθεί στο νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ δεν υπάρχει ούτε φωνή ούτε…ακρόαση. Θυμίζουμε ότι για το δρόμο της Μεσαράς η όλη υπόθεση ενεπλάκη στον εργολαβικό ανταγωνισμό, αφού εργολάβος (άλλου έργου) «κάρφωσε» τον άλλο, η υπόθεση πήρε ποινική τροπή και παρέσυρε και το δρόμο Πάνορμος-Εξάντη! Το έργο σταμάτησε ουσιαστικά το 2014 και αναμενόταν η εργολαβία των 47 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά το τμήμα Αγία Βαρβάρα- Απομαρμάς και κυρίως ό,τι άφησε πίσω της η προηγούμενη εργολαβία με τις κατολισθήσεις και τα άλλα προβλήματα.
Η εργολαβία - σκούπα για τη Μεσαρά προβλέπει: - Tην κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων. - Τον κόμβο Πανασσού- Γέργερης. - Tην ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας (σήμερα έχει τελειώσει το τούνελ αλλά δεν υπάρχει έξοδος). - Tην αποκατάσταση των πρανών στο Β-14 και όπου αλλού υπάρχει κατολίσθηση. - Tην κατασκευή όλων των έργων που έχουν απομείνει. Το δεύτερο κομμάτι προς τη Μεσαρά, Απομαρμάς - Αγιοι Δέκα, σύνολο 8 χιλιομέτρων, είναι έτοιμο.
Ο διαγωνισμός
Τον Δεκέμβριο του 2014 “χτυπήθηκε” από 13 μεγάλες εταιρείες, αλλά τότε την έκπληξη την έκανε η κατασκευαστική εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης”, που τουλάχιστον στην Κρήτη πρώτη φορά ζητούσε κι έπαιρνε μεγάλο έργο. Ανακηρύχθηκε ο προσωρινός μειοδότης με έκπτωση 35,82% και ακολούθησε με μικρή διαφορά η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης- ΕΡΕΤΒΟ- ΕΚΤΕΡ με 35,45% (η ίδια που κάνει το έργο του δρόμου Γούρνες- Χερσόνησος και η οποία τελικά θα πάρει το έργο σύμφωνα με την υπουργική απόφαση).
Τρίτη μειοψηφούσα είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 33,64% (κάνει τη σήραγγα στον Αποσελέμη) και τέταρτη η J&P ABAΞ που είχε την προηγούμενη εργολαβία του δρόμου της Μεσαράς. Όλοι περίμεναν να κληθεί ο εργολάβος να υπογράψει με την υπηρεσία τη σύμβαση. Ταυτόχρονα όμως είχε προχωρήσει και ο διαγωνισμός για το Πάνορμο- Εξάντης το οποίο πήρε η εταιρεία του κ. Πετρή, ξαφνικά βρέθηκε σε απόλυτη εμπλοκή με τον Ρουτση και ξέσπασε πόλεμος μεταξύ τους. Οι δύο ανάδοχοι αλληλοκαταγγέλθηκαν για τα πιστοποιητικά τους (πτυχία, φορολογική ενημερότητα κ.ά).
Ο Κλέαρχος Ρούτσης που έχει εμπλακεί σε διάφορα έργα κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά και ποτέ στην Κρήτη, φέρεται ότι ανανέωσε το εργοληπτικό πτυχίο μίας εκ των τεχνικών εταιρειών που διατηρεί (Κλέαρχος Γ. Ρούτσης Α.Ε.) με πλαστή φορολογική ενημερότητα, με συνέπεια να τίθεται εν κινδύνω η ολοκλήρωση έργων που έχει αναλάβει. Το υπουργείο Υποδομών ζήτησε την άποψη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το οποίο κατέληξε στις συγκεκριμένες εισηγήσεις και αναφέρουν ότι το δρόμο της Μεσαράς πρέπει να κληθεί να τον κατασκευάσει ο δεύτερος μειοδότης.
Πηγή
που υπήρξε με τον ανάδοχο του έργου, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι το έργο θα δοθεί στον δεύτερο μειοδότη και πως μέσα στο Φεβρουάριο θα…είχαμε συμβασιοποίηση και επανεκκίνηση του εργοταξίου! Ωστόσο ,όπως αποκαλύπτεται σήμερα, όχι μόνο δεν έχουμε, 4 μήνες μετά…ανάδοχο, αλλά παρουσιάστηκε και νέα εμπλοκή αφού η “Κλέαρχος Ρούτσης” τώρα ζητάει και τα…ρέστα! Αν και δημιούργησε τόσα προβλήματα με την περιβόητη πλαστή φορολογική ενημερότητα, επιμένει και κατέθεσε προσφυγή κατά της νέας απόφασης!
Ο υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης ήταν εκείνος που αρχές του 2016 ανακοίνωσε και μέσα στη Βουλή ότι “το έργο της Μεσαρά; θα προχωρήσει” αν και δεν μπορεί να μπει πλέον στο ΕΣΠΑ, επισημαίνοντας ότι τα σχετικά κονδύλια θα δοθούν από το πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων. Και πως μετά από σχετική εισήγηση του νομικού συμβουλίου του Κράτους το έργο πάει στο δεύτερο μειοδότη με στόχο “το Φεβρουάριο να έχουμε τη σύμβαση και να ξεκινήσει το έργο ώστε να ολοκληρωθεί ο δρόμος”!
Ωστόσο, στο υπουργείο λογάριαζαν χωρίς τον…ξενοδόχο, την εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης”, η υπόθεση της οποίας έχει πάρει τη δικαστική οδό. Η εταιρεία όχι μόνο κατέθεσε αίτηση ανάκλησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο όπου πήγε το έργο, αλλά κατέθεσε και προσφυγή για την απόφαση του υπουργού να δώσει το έργο στο δεύτερο μειοδότη!
Πρόκειται για μια εξέλιξη που δεν περίμεναν στο υπουργείο , όχι πως ήταν πιθανή. Αλλά δεν ξέρουν γιατί έκανε τέτοια κίνηση η εταιρεία που έχει τόσα…δικά της προβλήματα να λύσει.
«Είναι προφανές ότι δύσκολα μπορεί να κερδίσει μια τέτοια υπόθεση αφού ολοφάνερα έχει θέματα η εταιρεία. Γιατί το κάνει άραγε; Προφανώς για να καθυστερήσει το έργο» σχολίαζαν στελέχη του υπουργείου που δηλώνουν ότι δεν φοβούνται επί της ουσίας, αλλά κοιτάζουν το…χρόνο.
«Δεν μπορεί το έργο να καθυστερήσει άλλο, πρέπει να τελειώσει, εχουμε και συμβατικές προθεσμίες γιατί τα κομμάτια που έχουν ολοκληρωθεί ήταν σε ευρωπαϊκά προγράμματα» λένε και ελπίζουν μέσα στο Καλοκαίρι να τελειώσει και η νέα εμπλοκή που παρουσιάστηκε.
Για το δρόμο της Μεσαράς πάντως η αναμονή είναι δεδομένη, αλλά για το έργο Πάνορμο- Εξάντη που έλεγαν πως θα το αναλάβει ο πρώτος μειοδότης και το έργο θα ενταχθεί στο νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ δεν υπάρχει ούτε φωνή ούτε…ακρόαση. Θυμίζουμε ότι για το δρόμο της Μεσαράς η όλη υπόθεση ενεπλάκη στον εργολαβικό ανταγωνισμό, αφού εργολάβος (άλλου έργου) «κάρφωσε» τον άλλο, η υπόθεση πήρε ποινική τροπή και παρέσυρε και το δρόμο Πάνορμος-Εξάντη! Το έργο σταμάτησε ουσιαστικά το 2014 και αναμενόταν η εργολαβία των 47 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά το τμήμα Αγία Βαρβάρα- Απομαρμάς και κυρίως ό,τι άφησε πίσω της η προηγούμενη εργολαβία με τις κατολισθήσεις και τα άλλα προβλήματα.
Η εργολαβία - σκούπα για τη Μεσαρά προβλέπει: - Tην κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων. - Τον κόμβο Πανασσού- Γέργερης. - Tην ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας (σήμερα έχει τελειώσει το τούνελ αλλά δεν υπάρχει έξοδος). - Tην αποκατάσταση των πρανών στο Β-14 και όπου αλλού υπάρχει κατολίσθηση. - Tην κατασκευή όλων των έργων που έχουν απομείνει. Το δεύτερο κομμάτι προς τη Μεσαρά, Απομαρμάς - Αγιοι Δέκα, σύνολο 8 χιλιομέτρων, είναι έτοιμο.
Ο διαγωνισμός
Τον Δεκέμβριο του 2014 “χτυπήθηκε” από 13 μεγάλες εταιρείες, αλλά τότε την έκπληξη την έκανε η κατασκευαστική εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης”, που τουλάχιστον στην Κρήτη πρώτη φορά ζητούσε κι έπαιρνε μεγάλο έργο. Ανακηρύχθηκε ο προσωρινός μειοδότης με έκπτωση 35,82% και ακολούθησε με μικρή διαφορά η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης- ΕΡΕΤΒΟ- ΕΚΤΕΡ με 35,45% (η ίδια που κάνει το έργο του δρόμου Γούρνες- Χερσόνησος και η οποία τελικά θα πάρει το έργο σύμφωνα με την υπουργική απόφαση).
Τρίτη μειοψηφούσα είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 33,64% (κάνει τη σήραγγα στον Αποσελέμη) και τέταρτη η J&P ABAΞ που είχε την προηγούμενη εργολαβία του δρόμου της Μεσαράς. Όλοι περίμεναν να κληθεί ο εργολάβος να υπογράψει με την υπηρεσία τη σύμβαση. Ταυτόχρονα όμως είχε προχωρήσει και ο διαγωνισμός για το Πάνορμο- Εξάντης το οποίο πήρε η εταιρεία του κ. Πετρή, ξαφνικά βρέθηκε σε απόλυτη εμπλοκή με τον Ρουτση και ξέσπασε πόλεμος μεταξύ τους. Οι δύο ανάδοχοι αλληλοκαταγγέλθηκαν για τα πιστοποιητικά τους (πτυχία, φορολογική ενημερότητα κ.ά).
Ο Κλέαρχος Ρούτσης που έχει εμπλακεί σε διάφορα έργα κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά και ποτέ στην Κρήτη, φέρεται ότι ανανέωσε το εργοληπτικό πτυχίο μίας εκ των τεχνικών εταιρειών που διατηρεί (Κλέαρχος Γ. Ρούτσης Α.Ε.) με πλαστή φορολογική ενημερότητα, με συνέπεια να τίθεται εν κινδύνω η ολοκλήρωση έργων που έχει αναλάβει. Το υπουργείο Υποδομών ζήτησε την άποψη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το οποίο κατέληξε στις συγκεκριμένες εισηγήσεις και αναφέρουν ότι το δρόμο της Μεσαράς πρέπει να κληθεί να τον κατασκευάσει ο δεύτερος μειοδότης.
Πηγή