διαγνώσιμη διαταραχή της πνευματικής τους υγείας.
Συχνά επισκέπτομαι σχολεία για να διδάξω στους ανθρώπους πώς να προσέχουν την καλή ψυχοσωματική τους κατάσταση και να ακούσουν από δασκάλους και δασκάλες πώς να παλέψουν για να φέρουν εις πέρας το αυξημένο πρόβλημα της πενιχρής πνευματικής υγείας των μαθητών. Η πνευματική υγεία των νέων αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα με συχνά αποτελέσματα ερευνών που μας πληροφορούν ότι οι υπηρεσίες είναι υπο-χρηματοδοτούμενες και ανίκανες να σταθούν στο ύψος των απαιτήσεων. Αυτό το γεγονός προκαλεί ζημία στα σχολεία όσον αφορά στο πώς να αρωγήσουν κάποιους από τους πιο επιρρεπείς μαθητές τους.
Η υγεία και οι νέο επαγγελματίες αναφέρουν ότι χρειάζεται να επενδύσουμε σε περισσότερες θεραπευτικές υπηρεσίες για να θεραπεύσουν τους νέους με προβλήματα πνευματικής υγείας, αλλά δεν πιστεύω ότι αυτό αποτελεί μια μακροπρόθεσμη απάντηση. Αυτό καθρεφτίζει την αντίδρασή μας στα περισσότερα προβλήματα της κοινωνίας μας, όπου περιμένουμε ότι κάτι θα γίνει μεγάλο πρόβλημα και μετά δραστηριοποιούμαστε να το αντιμετωπίσουμε. Έχω δει αυτήν την αντίδραση να εφαρμόζεται ξανά και ξανά με την πάροδο του χρόνου, να λειτουργεί σε υπηρεσίες για τα παιδιά, όπου σε ένα παιδί δεν του έχει ανατεθεί ένας κοινωνικός λειτουργός μέχρις ότου γίνει μια περίπτωση άξια προστασίας.
Περνώντας χρόνο στα σχολεία, διαπιστώνω επίσης ότι το περιβάλλον και τα συστήματα δεν προωθούν την καλή ψυχο-σωματική κατάσταση για τους μαθητές ή τους εκπαιδευτικούς. Μιλούσα με μια ομάδα μαθητών GCSE προσφάτως σχετικά με τα οφέλη της καλής διατροφής κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Η Whilst μιλώντας με τη δασκάλα μετά τη διάλεξη μου είπε ότι δεν είχε φάει τίποτα μέχρι τότε εκείνη την ημέρα, καθώς είχε υπάρξει πολύ απασχολημένη (ήταν 14:00’). Πώς μπορούμε να προωθήσουμε την καλή ψυχο-σωματική κατάσταση των νέων όταν εμείς ως ενήλικες δεν προσέχουμε τους εαυτούς μας; Απλώς μου φαίνεται αντιφατικό.
Ακούω τον πανικό στα σχολεία όταν οι δάσκαλοι λένε ότι δεν αισθάνονται εξοπλισμένοι ή κατάλληλα εκπαιδευμένοι για να αντιμετωπίσουν τέτοια θέματα, όπου η καλή ψυχο-σωματική κατάσταση έχει τοποθετηθεί σε ένα κουτί, το οποίο μπορεί να κρατηθεί μόνο από χέρια «ειδικών». Αυτός ο δημιουργούμενος φόβος ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς στέλνει ένα μήνυμα στους νέους ότι χρειάζονται έναν ειδικό για να τους φροντίσει ή να τους θεραπεύσει. Κάνει τους νέους να έχουν έλλειψη αυτοπεποίθησης και να αισθάνονται ότι δεν έχουν κανέναν έλεγχο της ευτυχίας τους και της ευεξίας τους, πράγμα το οποίο, κατά την εμπειρία μου, προκαλεί πολύ άγχος. Υπάρχουν σίγουρα πολλές φορές που οι νέοι χρειάζονται τη βοήθεια ενός ειδήμονα, αλλά αισθάνομαι ότι υπάρχει ένας αυξανόμενος πανικός ανάμεσα στους νέους όσον αφορά στην αντιμετώπιση του άγχους και των δύσκολων συναισθημάτων, που τιτλοφορούνται ως πνευματικά προβλήματα υγείας,
lΒλέπω τόσους πολλούς νέους ανθρώπους που αναφέρουν ότι δεν έχουν καθόλου τον έλεγχο στις ζωές τους και όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά, δεν έχουν καθόλου εμπιστοσύνη στους εαυτούς τους για το ότι θα υπάρξουν ικανοί να λύσουν τα προβλήματα. Πρέπει να τους κάνουμε να καταλάβουν ότι η ψυχο-σωματική τους κατάσταση δεν είναι προκαθορισμένη και ότι διαθέτουν την ικανότητα να την μεταβάλλουν με τον ίδιο τρόπο που μπορούν να μεταβάλουν τα σώματά τους μέσω της άσκησης ή της πρακτικής μιας νέας δραστηριότητας.
Με το να τους δίνουμε πληροφορίες για το πώς λειτουργεί ο εγκέφαλός τους και τις τακτικές δράσεις που μπορούν αναλάβουν προκειμένου να τον διατηρήσουν υγιή, τους βοηθά να καταλάβουν καλύτερα τους εαυτούς τους και να επιβεβαιώνονται σε μεγάλο βαθμό. Ξαναβάζει τη δύναμη στα χέρια τους και τους δίνει την εμπιστοσύνη να πιστεύουν ότι μπορούν να τα φέρουν εις πέρας με τη σκληρή μάχη. Εάν μπορούμε να θέσουμε τον χρόνο μας και την ενέργειά μας σε αυτήν την περιοχή, πιστεύω ότι αυτό θα εμποδίσει πολλούς νέους ανθρώπους να αναπτύξουν προβλήματα πνευματικής υγείας. Ωστόσο αυτό χρειάζεται να αποτελεί μια προσέγγιση ολόκληρου του σχολείου, όπου οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να φροντίσουν ενεργητικά την υγεία τους και την ευεξία τους. Έπειτα, θα μπορούν να μυήσουν σε μια ευφυή πεποίθηση τους μαθητές ότι η πνευματικής μας ευεξία είναι κάτι, για το οποίο πρέπει να φροντίσουμε ενεργητικά ως μέρος της συνολικής μας υγείας,
Από την Leah Sian Davies Youth Coach, Speaker and Writer
Απόδοση στη νέα ελληνική: Μαλαπάνη Ν. Αθηνά, Κλασική Φιλόλογος
Πηγή