καθισμάτων για το Passat, ην εταιρεία Sitech οδήγησε στη μείωση της παραγωγής του μοντέλου.
Τώρα όμως τα προβλήματα γίνονται πιο σοβαρά και χτυπούν το best seller της εταιρείας, το Golf με τη διαμάχη να επεκτείνεται και σε δύο άλλους προμηθευτές, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα στο Wolfsburg να διακοπέι η παραγωγή του μοντέλου για μια εβδομάδα.
Οι δύο προμηθευτές είναι η ES Automobilguss και η Car Trim που δίνουν στην VW εξαρτήματα μετάδοσης κίνησης και επενδύσεις καθισμάτων. Η απουσία των εξαρτημάτων, όπως αναφέρει η Deutsche Welle σημαίνει ότι περίπου 20.000 εργαζόμενοι σε συνολικά τέσσερις μονάδες παραγωγής βρίσκονται αντιμέτωποι με τη δυσάρεστη εξέλιξη του μειωμένου ωραρίου.
Η VW προσέφυγε στην δικαιοσύνη ζητώντας ασφαλιστικά μέτρα με σκοπό την συνέχιση της παραγωγής, μιας και η παρούσα κατάσταση ζημιώνει την αυτοκινητοβιομηχανία οικονομικά και ταυτόχρονα πλήττει το κύρος της, το οποίο έχει ήδη πληγεί στο πρόσφατα παρελθόν με το σκάνδαλο παραποίησης των τιμών ρύπων, το λεγόμενο Dieselgate, σημειώνεται στο δημοσίευμα της Deutsche Welle.
Από την πλευρά τους οι προμηθευτές κατηγορούν την VW ότι επικαλέστηκε μαζικά ελαττώματα στα προϊόντα τους για να πετύχει χαμηλότερες τιμές.
Η VW εξετάζει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο που έχει στη διάθεσή της για να αναγκάσει τους προμηθευτές να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για την παράδοσή των εξαρτημάτων, με μια ακροαματική διαδικασία να έχει προγραμματιστεί για τις 31 Αυγούστου.
H δικαστική αυτή διαμάχη χαρακτηρίζει σαν τη μάχη «Δαβίδ και Γολιάθ» στέλεχος της τράπεζας NordLB, ο οποίος... συμβουλεύει τις προμηθεύτριες εταιρίες να τα βάλουν με μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου. Ένα παράδειγμα από το παρελθόν είναι η εταιρία κατασκευής αμαξωμάτων Karman , η οποία έκλεισε μετά από σύγκρουσή της με την VW. Μια κόντρα με τον μεγαλύτερό σου πελάτη δεν έχει, συνήθως, καλό τέλος, τονίζει το στέλεχος της τράπεζας.
Ωστόσο οι προμηθευτές φαίνεται να μην πτοούνται από τέτοιου είδους νουθεσίες και το πρόβλημα για τη VW είναι κάτι παραπάνω από καυτό.
Για μια ακόμα φορά η VW βρίσκεται στα πρωτοσέλιδα. Από την άλλη οποιαδήποτε καθυστέρηση στην παραγωγή προκαλεί κόστος. Είναι πιθανό να υπάρξει δικαστική απόφαση για να συνεχιστεί η προμήθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας με τα απαραίτητα εξαρτήματα, όμως είναι μάλλον σίγουρο πως η VW θα αναζητήσει μελλοντικά νέους προμηθευτές.
Πηγή