του web, δήλωσε ότι εγκαταλείπει την Google, καθώς αυτή μετέθεσε το πρότζεκτ από το Τμήμα Έρευνας στο Τμήμα Δημιουργίας Προϊόντων.
«Είμαι διαθέσιμος για μια φρέσκια πρόκληση», είπε πρώην ερευνητής του Carnegie Mellon University, σε online post του την Παρασκευή που μας πέρασε.
Ο Urmson ενσωματώθηκε στο πρότζεκτ του αυτοκινήτου αυτοματοποιημένης οδήγησης της Google από την έλευσή του στην εταιρεία το 2009. Υπό την καθοδήγησή του, τα αυτοκίνητα της Google διήνυσαν 1,8 εκατ. μίλια. Και αποχωρεί, την ώρα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην τεχνολογία αυτή και διαγκωνίζονται ποιος θα είναι ο πρώτος που θα βγάλει αυτοκίνητα που δεν θα χρειάζονται οδηγό στο δρόμο.
Η αποχώρηση του Urmson έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με τη διαφωνία του με το John Krafcik, νέο επικεφαλής του πρότζεκτ. Η Google προσέλαβε τον Krafcik, στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας, με την παραπάνω αποστολή το 2015. Η κίνηση αυτή σηματοδότησε μια νέα φάση κατά την οποία η εταιρεία προσπαθούσε να μετατρέψει ό,τι είχε στα χέρια της ως ερευνητικό πρότζεκτ σε προϊόν και επιχείρηση. Ο Krafcik σε μια προσπάθεια κατευνασμού των πραγμάτων, άγνωστο αν ήταν επικοινωνιακή ή ουσίας, αποκάλεσε τον Urmson «απίστευτο συνεργάτη και επικεφαλής» στο Twitter, την περασμένη Παρασκευή επίσης.
«Η αποστολή βρίσκεται σε ικανά χέρια», έγραψε ο Urmson. «Υπάρχουν τόσα άλλα προβλήματα ή προϊόντα πάνω στα οποία θα μπορούσε να εργαστεί αυτό το ταλαντούχο γκρουπ ανθρώπων, αλλά επέλεξε τα αυτόνομα αυτοκίνητα διότι κατανοεί την επίδραση που θα έχει η εργασία του στο να γίνουν οι δρόμοι πιο ασφαλείς και να κάνει τους καθημερινούς προορισμούς προσιτούς σε εκατομμύρια ανθρώπους.
Οι New York Times αναφέρθηκαν στην αποχώρηση του Urmson πολύ νωρίτερα. Η εφημερίδα ανέφερε ότι ο Urmson ήταν δυσαρεστημένος με την πρόσφατη κατεύθυνση που είχε πάρει το πρότζεκτ και το είχε υποστηρίξει σχετικά με το συνιδρυτή της Google, Larry Page.
Όταν ερωτήθηκε σχετικά με τις αναφορές που τον ήθελαν δυσαρεστημένο, περιορίστηκε στο να πει «ναι, τις έχω δει».
«Πέρασε πολύς καιρός και τώρα είναι η ώρα να δω τι άλλο υπάρχει εκεί έξω», συμπλήρωσε σε τηλεφωνική συνέντευξή του. «Ήταν φανταστικά. Ήταν μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργήσεις μια ομάδα».
Το συμπέρασμα από τα παραπάνω είναι ότι αποτελεί εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση να συνταιριάξεις δύο στελέχη που προέρχονται από διαφορετικούς ορίζοντες σε ένα κοινό πρότζεκτ, πόσω μάλλον όταν αυτό είναι αυτοκίνητο. Ο Chris Urmson πλαισίωσε το πρότζεκτ πριν από 7,5 χρόνια, όταν ακόμη ήταν μυστικό και μόλις γεννιόταν διευθύνοντάς το στη συνέχεια επί μακρόν. Μέχρι πέρυσι που πήρε τα ηνία του προγράμματος ο John Krafcik.
Από τη μεριά της, η Google σε ανακοίνωσή της αναγνώρισε την αποχώρηση ενός ανθρώπου που απετέλεσε «μια ζωτική δύναμη για το πρότζεκτ, βοηθώντας την ομάδα να περάσει από τη φάση της έρευνας στο σημείο όπου αυτή η ικανή τεχνολογία να σώσει ζωές θα γινόταν προσεχώς πραγματικότητα».
Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι η Google εργάζεται πάνω στο πρότζεκτ του αυτόνομου αυτοκινήτου με τροποποιημένες μπερλίνες της Lexus που μπορούν έτσι να υποδέχονται τον απαραίτητο πρόσθετο εξοπλισμό. Διαθέτει επίσης μικρά ηλεκτρικά διθέσια πρωτότυπα. Στόλος που θα υπερδιπλασιαστεί ύστερα από την παραγγελία που έκανε τον περασμένο Μάιο στην FCA για μια εκατοντάδα MPV Pacifica.