tromaktiko: Βαθιά το χέρι στην... τσέπη για να κλείσεις ραντεβού σε συγκεκριμένα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

Βαθιά το χέρι στην... τσέπη για να κλείσεις ραντεβού σε συγκεκριμένα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης



Πολλές διαμαρτυρίες ασθενών και σημαντικό θέμα, υπάρχει με το κλείσιμο ραντεβού σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης...
και συγκεκριμένα με τα νοσοκομεία Άγιος Παύλος και Παπαγεωργίου, μια που για να κλείσεις ραντεβού σε αυτά τα νοσοκομεία, σε παραπέμπουν σε τηλεφωνικό κέντρο ιδιωτικής εταιρείας, για την οποία η κάθε κλήση χρεώνεται με αυξημένη χρέωση. Ενώ λοιπόν στα υπόλοιπα νοσοκομεία της πόλης καλείς κανονικό τηλεφωνικό αριθμό με αστική χρέωση, για τα συγκεκριμένα νοσοκομεία πρέπει να καλέσεις ένα πενταψήφιο αριθμό με χρέωση ανά κλήση, 0,62 για το Άγιος Παύλος και 1,40 Ευρώ για το Παπαγεωργίου.
   Οι διαμαρτυρίες ασθενών είναι πολλές και εύλογα ερωτήματα γεννιούνται. Για ποιο λόγο οι διοικήσεις των συγκεκριμένων νοσοκομείων έχουν συνάψει συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρείες η οποίες παρέχουν τις υπηρεσίες με αυξημένη χρέωση και κατά συνέπεια με χρέωση του ασθενή; Πόσο νόμιμο είναι αυτό; Που πηγαίνουν αυτά τα χρήματα και ποιο το όφελος των νοσοκομείων; Γιατί ενώ στα υπόλοιπα νοσοκομεία ισχύει αστικό τηλέφωνο και χρέωση, σε αυτά υπάρχουν ιδιωτικές εταιρείες και πως μπορούμε να μιλάμε για κοινωνική πολιτική, όταν υποχρεώνουν τον ασθενή να καλεί σε τηλεφωνική γραμμή με αυξημένη χρέωση;
  Επικοινωνήσαμε με τον Πρόεδρο του νοσοκομείου Παπαγεωργίου, ο οποίος μας είπε ότι η έλλειψη ατόμων για δημιουργία τηλεφωνικού κέντρου οδήγησε εδώ και 3 χρόνια στην συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία, η οποία χρεώνει 1,40 Ευρώ την κλήση. Εκτός από το τηλεφωνικό κλείσιμο ραντεβού, υπάρχει και η δυνατότητα να κλείσει κάποιος ραντεβού και μέσω ίντερνετ ή να πάει στο νοσοκομείο για να κλείσει επί τόπου. Από τη συνεργασία με την ιδιωτική εταιρεία δεν υπάρχει κανένα οικονομικό όφελος για το νοσοκομείο (δηλαδή το 1,40 Ευρώ ανά κλήση πάει όλο στον ιδιώτη) και με αυτή την εταιρεία είναι ποιο καλές οι υπηρεσίες, σε σχέση με τα υπόλοιπα νοσοκομεία που έχουν αστική χρέωση στα τηλέφωνα για κλείσιμο ραντεβού.
   Ο Διοικητής της  3ης ΥΠΕ που υπάγεται το νοσοκομείο Παπαγεωργίου, μας είπε ότι σαν φορέας είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, υπάγεται απευθείας στο Υπουργείο Υγείας και υπάρχει κάποια ανεξαρτησία στη διοίκησή του. Εφόσον όμως τα έξοδά του (μισθοδοσίες κλπ) καλύπτονται από το δημόσιο, μπορεί να γίνει έλεγχος για τις συγκεκριμένες διαμαρτυρίες και θα επιληφθεί του θέματος.
   Ο Διοικητής της  4ης ΥΠΕ που υπάγεται το νοσοκομείο Άγιος Παύλος, μας παρέπεμψε στην Διοικήτρια του νοσοκομείου, την οποία ψάξαμε επανειλημμένα στο τηλέφωνο, αλλά λόγω υποχρεώσεών της, δεν κατέστη δυνατό να μιλήσουμε μαζί της. Στο νοσοκομείο αυτό, το κλείσιμο ραντεβού μέσω της ιδιωτικής εταιρείας είναι ο μόνος τρόπος να κλείσεις ραντεβού και η χρέωση είναι 0,62 Ευρώ ανά κλήση.
      Τελικά οι συνεργασίες των νοσοκομείων με ιδιωτικές εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες με τηλεφωνική γραμμή αυξημένης χρέωσης, είναι νόμιμες; Είναι αυτό εν γνώση του Υπουργείου Υγείας και ποια η στάση του; Πόσο ηθικό είναι εν μέσω της κρίσης τα συγκεκριμένα νοσοκομεία να έχουν συνάψει συμφωνίες με ιδιωτικές εταιρείες και να παρέχουν με αυξημένη χρέωση τις υπηρεσίες που τα υπόλοιπα νοσοκομεία της πόλης τις παρέχουν δωρεάν; Είναι τόσο δύσκολο να βρεθούν τα άτομα να στελεχώσουν τα τηλεφωνικά κέντρα των δύο νοσοκομείων, ώστε να μην παρεμβαίνουν ιδιωτικές εταιρείες ή πίσω από όλο αυτό κρύβεται κάτι άλλο; Ποιος ορίζει και ελέγχει τις ιδιωτικές εταιρείες όσον αφορά το κοστολόγιο των υπηρεσιών;
   Περιμένουμε να δούμε την αντίδραση και την επίσημη θέση του Υπουργείου Υγείας.
Ρεπορτάζ:  Χρήστος Γιασκουλίδης 

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!