tromaktiko: Τι αναφέρει το νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Τι αναφέρει το νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα



Φορολογικά κίνητρα για την προώθηση μεταφορικών μέσων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (υδρογόνο, ηλεκτρική ενέργεια, βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο) ή τη ...
δημιουργία σχετικής υποδομής, άμεσα κίνητρα για την αγορά τέτοιων μέσων, χρήση δημοσίων συμβάσεων για τη στήριξη των εναλλακτικών καυσίμων θα πρέπει να έχει θεσπίσει η Πολιτεία έως τον Νοέμβριο του 2019, προκειμένου να τα παρουσιάσει σε σχετική έκθεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων.

Αυτό επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα εναλλακτικά καύσιμα. Παράλληλα, στην ίδια έκθεση θα πρέπει να αναφέρονται μη οικονομικά κίνητρα για τα μέσα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως η προνομιακή πρόσβασή τους σε ζώνες περιορισμένης πρόσβασης, πολιτική στάθμευσης, ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας κ.λπ.
Επίσης ορίζεται ότι θα πρέπει να ληφθούν νομικά μέτρα για τη στήριξη της δημιουργίας σχετικών υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, όπως άδειες δόμησης, άδειες για χώρους στάθμευσης, ενώ θα καθοριστεί και ετήσιος δημόσιος προϋπολογισμός προοριζόμενος για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.

Το νομοσχέδιο θεσπίζει εθνικό πλαίσιο πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, ενώ ορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές για τα σημεία ανεφοδιασμού, τις αδειοδοτήσεις σχετικών συνεργείων αλλά και την πιστοποίηση των ειδικών τεχνιτών.

Με το ίδιο νομοσχέδιο, όπως είχε ήδη γράψει το «Εθνος» στο φύλλο της 27ης Οκτωβρίου, παρατείνεται επ' αόριστον η λειτουργία των πρατηρίων καυσίμων που βρίσκονται σε ισόγεια πολυκατοικιών, ξενοδοχείων, κτιρίων γραφείων και κάθε πολυώροφου κτιρίου, υπό την προϋπόθεση ότι θα ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα ασφαλείας και η σχετική αίτηση θα έχει υποβληθεί από τους ενδιαφερομένους έως τις 10 Δεκεμβρίου 2017. Τα συγκεκριμένα πρατήρια, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, έπρεπε να μετεγκατασταθούν μετά τον Δεκέμβριο του 2017. Η ρύθμιση όχι μόνο δεν υποχρεώνει σε μετεγκατάσταση τα λειτουργούντα πρατήρια σε ισόγεια, αλλά δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης νέων. Σήμερα υπολογίζεται ότι ο αριθμός των πρατηρίων καυσίμων σε ισόγεια κυμαίνεται μεταξύ 1.200 και 1.500 σε όλη την Ελλάδα.

Επιπλέον, το σχέδιο νόμου μειώνει την εσωτερική απόσταση ασφαλείας στα μεικτά πρατήρια για την τοποθέτηση δεξαμενής υγραερίου εφόσον ληφθούν μέτρα προστασίας, καταργεί την αυτοψία καταλληλότητας θέσης οικοπέδου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών και ορίζει ότι πλέον θα αρκεί η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης από ιδιώτη μηχανικό τού υπό αδειοδότηση πρατηρίου.

Μηχανικοί

Με την προσθήκη 4 νέων ειδικοτήτων στις εννέα υφιστάμενες επιχειρείται με το άρθρο 29 το «άνοιγμα» του επαγγέλματος του μηχανικού. Προβλέπεται η προσθήκη των μηχανικών χωροταξίας, πολεοδομίας και ανάπτυξης, μηχανικών περιβάλλοντος, μηχανικών ορυκτών πόρων και μηχανικών παραγωγής και διοίκησης. Ορίζεται ότι με ΠΔ θα ρυθμιστεί το επάγγελμα και για τις 13 ειδικότητες, αφού συσταθεί 9μελής επιτροπή για την κατάρτιση σχετικού σχεδίου πρότασης.

Πηγή

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!