διεθνής έρευνα PISA, που μελέτησε τις δεξιότητες 15χρονων μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες, στα Μαθηματικά και στην Κατανόηση Κειμένου.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ενώ συνολικά η χώρα μας βρέθηκε στην 32η θέση ανάμεσα στις 35 χώρες του ΟΟΣΑ και παντού οι επιδόσεις της ήταν χαμηλότερες από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, αν εξετάσει κανείς τη διαφορά στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων θα δει ότι είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες – μέλη του οργανισμού: η Ελλάδα έχει την 1η θέση στις διαφορές ανάμεσα σε μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων στις γλωσσικές δεξιότητες, 3η μετά τη Νέα Ζηλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο στις μαθηματικές δεξιότητες και 2η μετά τη Νέα Ζηλανδία στις Επιστήμες.
Επιπλέον, όπως αναφέρουν Τα Νέα, στα τρία βασικά πεδία (γλωσσικές, μαθηματικές και επιστημονικές δεξιότητες), ενώ ο μέσος όρος τόσο του γενικού πληθυσμού των ελλήνων μαθητών όσο και των μαθητών δημόσιων σχολείων είναι χαμηλότερος από τους αντίστοιχους μέσους όρους του ΟΟΣΑ, οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν -σε όλα- υψηλότερες βαθμολογίες από τον μέσο όρο όλων των ξένων ιδιωτικών σχολείων.
Αν ερευνήσει κανείς τις διαφορές στις επιδόσεις μαθητών δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων και στα υπόλοιπα κράτη, θα διαπιστώσει ότι το φαινόμενο της καλύτερης επίδοσης των ιδιωτικών – τουλάχιστον – δεν είναι μόνο ελληνικό: για παράδειγμα, μεγάλες διαφορές υπέρ των ιδιωτικών σχολείων εμφανίζονται και σε χώρες των οποίων οι μαθητές γενικά πρωτεύουν, όπως λ.χ. στη Φινλανδία όπου οι μαθητές των δημόσιων σχολείων έπιασαν μέσο όρο 509 βαθμούς στα Μαθηματικά και των ιδιωτικών 543, ή στον Καναδά με 511 και 564 βαθμούς αντίστοιχα.
Ωστόσο, υπάρχουν και λίγες χώρες όπου τα δημόσια σχολεία υπερτερούν των ιδιωτικών ή έστω έχουν αμελητέα διαφορά. Οι τέσσερις χώρες που αξίζει να πηγαίνεις στο δημόσιο σχολείο είναι οι εξής: (ο πρώτος αριθμός αφορά τους μέσους όρους βαθμολογίας Μαθηματικών στα δημόσια σχολεία και ο δεύτερος στα ιδιωτικά):
Πηγή